Rusza wielka kampania informacyjna na temat walorów turystycznych Kanału Elbląskiego. W latach 2009 – 2011 samorząd województwa warmińsko-mazurskiego chce wydać na takie działania 3,3 mln. zł. Oczywiście większość środków będzie pochodziła z Unii Europejskiej.
W poniedziałek specjalna konferencja na temat promocji Kanału Elbląskiego otworzyła realizację projektu Zintegrowany System Promocji Turystycznej Obszaru Kanału Elbląskiego. Projekt realizowany jest w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia i Mazury na lata 2007 – 2013.
- Kanał Elbląski to miejsce bardzo rozpoznawalne. Znalazł się w gronie 7 cudów natury – mówił podczas konferencji członek zarządu województwa warmińsko-mazurskiego Jarosław Słoma. – To dla nas ważne, bowiem promocję turystyczną naszego województw opieramy na dwóch filarach. Pierwszym jest właśnie Kanał Elbląski, natomiast na wschodzie mamy zespół wielkich jezior.
Wicestarosta powiatu elbląskiego Maciej Romanowski przypomniał, że 30 lat temu z trudem uratowano znajdujące się w fatalnym stanie technicznym pochylnie Kanału Elbląskiego. Poinformował także, że zarząd powiatu ma zamiar wybudować bazę noclegowo-turystyczną za 2 mln zł.
Stanisław Harajda, dyrektor departamentu turystyki Urzędu Marszałkowskiego w Olsztynie omówił zespół projektów turystycznych, finansowanych przez Regionalny Program Operacyjny.
- Będziemy promowali Kanał Elbląski oraz nasz region poprzez normalne działania, czyli uczestnictwo w targach, wystawach, publikowanych wydawnictwach oraz poprzez działalność medialną – mówił Stanisław Harajda. – To jednak nie wszystko. Za 6 miesięcy powinno już w naszym województwie funkcjonować turystyczne oznakowanie dróg. Na drogach Warmii i Mazur ma stanąć 710 znaków i 51 wielkich tablic. Wytyczamy też cztery trasy turystyczne, w tym jedna będzie przebiegała wzdłuż Kanału Elbląskiego. W ramach programu RPO, 30 samorządów będzie mogło zmodernizować swoje punkty informacji turystycznej.
Anna Jaroszek, główny specjalista w departamencie turystyki Urzędu Marszałkowskiego omówiła główne aspekty programu promocji turystycznej Kanału Elbląskiego.
- Projekt będzie realizowany w latach 2009 do 2011 – mówiła Anna Jaroszek. – Program obejmuje 13 jednostek samorządowych, w tym duże miasta Elbląg, Ostródę i Iławę. Ogólna wartość wyniesie 3,3 mln zł. Projekt zakłada przeprowadzenie trzech konferencji promocyjnych w Elblągu, Ostródzie i Iławie. Opracowanie studium wykonalności projektu. Powstaną także trzy ruchome makiety pochylni, w celu prezentacji na targach turystycznych.
Dodatkowo wykonane zostaną trzy gotowe stoiska promocyjne Kanału Elbląskiego oraz opracowany będzie layout i logo obszaru Kanału Elbląskiego. Samorząd województwa chce stworzyć także stronę internetową Kanału. Do tego dojdą jeszcze imprezy promocyjne w Elblągu, Ostródzie i Iławie, wydawnictwa multimedialne, wydane w 5 językach przewodniki po Kanale Elbląskim, udział w targach krajowych i promocyjnych, organizację wizyt studyjnych oraz szeroką promocję medialną.
Ludziska roboty nie maja a paniska się bawią w " państwa miasta"