Sobota, 23.11.2024, Imieniny: Cecylia, Jonatan, Stefan
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Festiwal Miast bez Elbląga

10.04.2009, 16:51:21 Rozmiar tekstu: A A A
Festiwal Miast bez Elbląga

Czy to kolejne potknięcie Wydziału Promocji Miasta czy też zamierzone działanie? Nie wiadomo do końca. Wiadomo jednak, że elbląscy urzędnicy świadomie odpuścili prestiżową imprezę promocyjną polskich miast – „Złote Formaty”. Inaczej postąpiło osiem innych miast z naszego województwa.

182 projekty promocyjne zgłoszone przez 91 miast i województw weźmie udział w konkursie
„Złote Formaty”. Z województwa warmińsko-mazurskiego wpłynęło 8 zgłoszeń. Do wygrania jest m.in. 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz kampanie w warszawskim metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen Grupy Ströer, organizatora konkursu. Elbląg niestety do konkursu się nie zgłosił.

Konkurs „Złote Formaty” jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów - największego
w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc. Tegoroczna III edycja konkursu wyłoni najlepsze projekty służące promocji miast i regionów zrealizowane w 2008 roku.

Miasta i regiony mogły zgłaszać swoje projekty do konkursu „Złote Formaty” do 9 marca w pięciu odrębnych kategoriach: outdoorowa kampania reklamowa, event, wydawnictwo promocyjne, serwis internetowy oraz całokształt działalności promocyjnej – Grand Prix Festiwalu. W tegorocznej edycji 91 miast i regionów zgłosiło do konkursu 182 projekty: 49 w kategorii wydawnictwo promocyjne, 23 w kategorii kampania outdoorowa, 29 w kategorii serwis internetowy, 64 w kategorii event i 17 w kategorii całokształt działalności promocyjnej. 

Projekty napłynęły z każdego regionu Polski. Z województwa warmińsko-mazurskiego do konkursu zgłoszonych zostało 8 projektów. Najwięcej, bo aż 5 projektów zostało zgłoszonych w kategorii wydawnictwo promocyjne. Swoje działania promocyjne zgłosiły Olsztyn, Ostróda, Iława i Ełk oraz samo województwo. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego zgłosił 3 projekty.

- Ogromnie cieszą nas projekty zgłoszone do konkursu szczególnie z województwa warmińsko-mazurskiego. Na przykładzie „Złotych Formatów” wyraźnie widać, że cała Polska a w tym województwo warmińsko-mazurskie kwestię promocji traktuje niezwykle poważnie. W ciągu 3 lat trwania Festiwalu Promocji Miast i Regionów dokonał się w tym zakresie prawdziwy przełom - komentuje Anna Proszowska-Sala, dyrektor Festiwalu Promocji Miast i Regionów. - Wraz z profesjonalizacją działań promocyjnych rozwija się również sam konkurs. Wprowadziliśmy nowe kategorie wymagające od miast i regionów bardziej kompleksowego podejścia. Wyższe były także wymagania dot. opisu merytorycznego zgłaszanych projektów.

6 kwietnia poznamy 25 projektów, nominowanych do ścisłego finału konkursu. Dla miast oraz województwa warmińsko-mazurskiego, udział w konkursie jest szansą na zdobycie jednej z 18 cennych nagród, które mogą przyczynić się do dalszego rozwoju miasta. Na zwycięzców konkursu czekają nagrody ufundowane przez Grupę Ströer, organizatora Festiwalu: 5 ogólnopolskich outdoorowych kampanii reklamowych oraz kampanie na nośnikach Infoscreen w Warszawskim Metrze. W tegorocznej edycji dodatkowe nagrody ufundował Związek Miast Polskich oraz Magazyn Elle. Wyróżnienie przyznaje także patron medialny – TVP Info.

Laureatów konkursu poznamy 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton.

Tymczasem wygląda na to, że Urząd Miejski w Elblągu świadomie „odpuścił” udział w tej imprezie. Jak wyjaśnia Piotr Rzepczyński, rzecznik prasowy prezydenta, magistrat walczy o nagrody w innych konkursach. Dlatego do „Złotych Formatów” miasto nie przystąpiło.

- Miasto na przestrzeni ostatnich lat z dużymi sukcesami brało udział w wielu konkursach. W ubiegłym roku nasze miasto zostało laureatem konkursu "Lider Polskiej Ekologii". Właśnie w tej chwili Elbląski Program Profilaktyki "Odnaleźć się w sobie" rywalizuje w ścisłym finale konkursu "Samorządowy Lider Zarządzania", w którym zmierzy się z propozycją z Krakowa – wyjaśnia Piotr Rzepczyński. - Konkurs "Złote Formaty" jest ciekawą inicjatywą, jednakże termin jej realizacji pokrywa się z innym konkursem, w którym miasto bierze udział. Na tę chwilę nie chcę zdradzać jaki to konkurs. Ewentualny sukces, jaki możemy w nim odnieść, może przynieść naszemu miastu duże korzyści, które przełożą się na promocję Elbląga.

W poprzedniej edycji „Złotych Formatów” aż dwa miasta z Warmii i Mazur: Giżycko i Ostróda znalazły się w finale, wyprzedzając ponad 100 innych miast. Giżycko zajęło drugie miejsce w kategorii strona www.

Mars

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (6)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    0
    ~ ala
    Piątek, 10.04

    nasze miasto jest ostatnio bardzo czesto promowane.Promocja typu;pijana matka,zabił siostre,przemoc w osrodku opiekuńczym i coś tam coś tam

  2. 2
    0
    ~ Skiner
    Piątek, 10.04

    Po prostu byłby blamaż. bo promocji kompletnie nie ma w porównaniu do innych miast. Ludzie bez wyobraźni i pomysłow oraz bardzo małe środki które prezio łaskawie przydziela. Ale to nie tlko promocja lezy w UM. Równiez władze nie widzą instytucji kultury które sa finansowane jedynie w formie "na przeżycie" - Galeria czy muzeum. Powinny one organziwac imprezy, różne wydarzenai, inscenizacje, promowac się.. a tu co? Nic. pustynia.

  3. 3
    0
    ~ Arti
    Piątek, 10.04

    "województwo warmińsko-mazurskie kwestię promocji traktuje niezwykle poważnie" - my chyba jednak jesteśmy w pomorskim bo nasi włodarze Elbląga kwestią promocji miasta jak widać nędznie się zajmują, no bo i co promować? Modrzewinę i drogę do nikąd? tory tramwajowe? a może nasz "centrum biznesu" w nowej pustej hali na Grunwaldzkiej? ;P

  4. 4
    0
    ~ Letnik
    Sobota, 11.04

    Elbląg startuje w konkursie na najstarszego urzędującego prezydenta. I jest pewniakiem do wygranej.

  5. 5
    0
    ~ ALa
    Niedziela, 12.04

    za taką wpadkę, dodam już drugą ten kto zajmuje się promocją w mieście powinien polecieć. Nie wyobrażam sobie, że ktoś tak niekompetentny decyduje o tym co dla naszego miasta jest dobre, a co nie.

  6. 6
    0
    ~ gość
    Poniedziałek, 13.04

    Nie ma miejsca na więcej marketów ;-(

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.2581629753113