Czy to kolejne potknięcie Wydziału Promocji Miasta czy też zamierzone działanie? Nie wiadomo do końca. Wiadomo jednak, że elbląscy urzędnicy świadomie odpuścili prestiżową imprezę promocyjną polskich miast – „Złote Formaty”. Inaczej postąpiło osiem innych miast z naszego województwa.
182 projekty promocyjne zgłoszone przez 91 miast i województw weźmie udział w konkursie
„Złote Formaty”. Z województwa warmińsko-mazurskiego wpłynęło 8 zgłoszeń. Do wygrania jest m.in. 5 ogólnopolskich kampanii reklamowych oraz kampanie w warszawskim metrze, na nowoczesnych nośnikach Infoscreen Grupy Ströer, organizatora konkursu. Elbląg niestety do konkursu się nie zgłosił.
Konkurs „Złote Formaty” jest częścią Festiwalu Promocji Miast i Regionów - największego
w Europie wydarzenia dedykowanego szeroko pojętej promocji miejsc. Tegoroczna III edycja konkursu wyłoni najlepsze projekty służące promocji miast i regionów zrealizowane w 2008 roku.
Miasta i regiony mogły zgłaszać swoje projekty do konkursu „Złote Formaty” do 9 marca w pięciu odrębnych kategoriach: outdoorowa kampania reklamowa, event, wydawnictwo promocyjne, serwis internetowy oraz całokształt działalności promocyjnej – Grand Prix Festiwalu. W tegorocznej edycji 91 miast i regionów zgłosiło do konkursu 182 projekty: 49 w kategorii wydawnictwo promocyjne, 23 w kategorii kampania outdoorowa, 29 w kategorii serwis internetowy, 64 w kategorii event i 17 w kategorii całokształt działalności promocyjnej.
Projekty napłynęły z każdego regionu Polski. Z województwa warmińsko-mazurskiego do konkursu zgłoszonych zostało 8 projektów. Najwięcej, bo aż 5 projektów zostało zgłoszonych w kategorii wydawnictwo promocyjne. Swoje działania promocyjne zgłosiły Olsztyn, Ostróda, Iława i Ełk oraz samo województwo. Urząd Marszałkowski Województwa Warmińsko-Mazurskiego zgłosił 3 projekty.
- Ogromnie cieszą nas projekty zgłoszone do konkursu szczególnie z województwa warmińsko-mazurskiego. Na przykładzie „Złotych Formatów” wyraźnie widać, że cała Polska a w tym województwo warmińsko-mazurskie kwestię promocji traktuje niezwykle poważnie. W ciągu 3 lat trwania Festiwalu Promocji Miast i Regionów dokonał się w tym zakresie prawdziwy przełom - komentuje Anna Proszowska-Sala, dyrektor Festiwalu Promocji Miast i Regionów. - Wraz z profesjonalizacją działań promocyjnych rozwija się również sam konkurs. Wprowadziliśmy nowe kategorie wymagające od miast i regionów bardziej kompleksowego podejścia. Wyższe były także wymagania dot. opisu merytorycznego zgłaszanych projektów.
6 kwietnia poznamy 25 projektów, nominowanych do ścisłego finału konkursu. Dla miast oraz województwa warmińsko-mazurskiego, udział w konkursie jest szansą na zdobycie jednej z 18 cennych nagród, które mogą przyczynić się do dalszego rozwoju miasta. Na zwycięzców konkursu czekają nagrody ufundowane przez Grupę Ströer, organizatora Festiwalu: 5 ogólnopolskich outdoorowych kampanii reklamowych oraz kampanie na nośnikach Infoscreen w Warszawskim Metrze. W tegorocznej edycji dodatkowe nagrody ufundował Związek Miast Polskich oraz Magazyn Elle. Wyróżnienie przyznaje także patron medialny – TVP Info.
Laureatów konkursu poznamy 22 kwietnia podczas uroczystej Gali Festiwalu w hotelu Sheraton.
Tymczasem wygląda na to, że Urząd Miejski w Elblągu świadomie „odpuścił” udział w tej imprezie. Jak wyjaśnia Piotr Rzepczyński, rzecznik prasowy prezydenta, magistrat walczy o nagrody w innych konkursach. Dlatego do „Złotych Formatów” miasto nie przystąpiło.
- Miasto na przestrzeni ostatnich lat z dużymi sukcesami brało udział w wielu konkursach. W ubiegłym roku nasze miasto zostało laureatem konkursu "Lider Polskiej Ekologii". Właśnie w tej chwili Elbląski Program Profilaktyki "Odnaleźć się w sobie" rywalizuje w ścisłym finale konkursu "Samorządowy Lider Zarządzania", w którym zmierzy się z propozycją z Krakowa – wyjaśnia Piotr Rzepczyński. - Konkurs "Złote Formaty" jest ciekawą inicjatywą, jednakże termin jej realizacji pokrywa się z innym konkursem, w którym miasto bierze udział. Na tę chwilę nie chcę zdradzać jaki to konkurs. Ewentualny sukces, jaki możemy w nim odnieść, może przynieść naszemu miastu duże korzyści, które przełożą się na promocję Elbląga.
W poprzedniej edycji „Złotych Formatów” aż dwa miasta z Warmii i Mazur: Giżycko i Ostróda znalazły się w finale, wyprzedzając ponad 100 innych miast. Giżycko zajęło drugie miejsce w kategorii strona www.
nasze miasto jest ostatnio bardzo czesto promowane.Promocja typu;pijana matka,zabił siostre,przemoc w osrodku opiekuńczym i coś tam coś tam
Po prostu byłby blamaż. bo promocji kompletnie nie ma w porównaniu do innych miast. Ludzie bez wyobraźni i pomysłow oraz bardzo małe środki które prezio łaskawie przydziela. Ale to nie tlko promocja lezy w UM. Równiez władze nie widzą instytucji kultury które sa finansowane jedynie w formie "na przeżycie" - Galeria czy muzeum. Powinny one organziwac imprezy, różne wydarzenai, inscenizacje, promowac się.. a tu co? Nic. pustynia.
"województwo warmińsko-mazurskie kwestię promocji traktuje niezwykle poważnie" - my chyba jednak jesteśmy w pomorskim bo nasi włodarze Elbląga kwestią promocji miasta jak widać nędznie się zajmują, no bo i co promować? Modrzewinę i drogę do nikąd? tory tramwajowe? a może nasz "centrum biznesu" w nowej pustej hali na Grunwaldzkiej? ;P
Elbląg startuje w konkursie na najstarszego urzędującego prezydenta. I jest pewniakiem do wygranej.
za taką wpadkę, dodam już drugą ten kto zajmuje się promocją w mieście powinien polecieć. Nie wyobrażam sobie, że ktoś tak niekompetentny decyduje o tym co dla naszego miasta jest dobre, a co nie.
Nie ma miejsca na więcej marketów ;-(