Fundacja „Rozwój UTP”, działająca przy Uniwersytecie Technologiczno – Przyrodniczym w Bydgoszczy opracuje na zlecenie Urzędu Miejskiego w Elblągu, plan rozwoju sieci drogowej i transportu zbiorowego dla Gminy Miasta Elbląg na lata 2009-2020. Plan zawierać będzie program rozbudowy i przebudowy układu transportowego Elbląga, warianty rozwoju sieci drogowej i systemu transportu zbiorowego oraz identyfikację problemów występujących w układzie transportowym miasta.
Plan rozwoju sieci drogowej z uwzględnieniem transportu zbiorowego dla Elbląga powstanie na podstawie wielu dokumentów i opracowań, m.in. Strategii rozwoju Elbląga 2001 – 2015, Zintegrowanego programu rozwoju transportu publicznego w Elblągu na lata 2004-2013, badań popytu na usługi komunikacji miejskiej oraz pomiarów natężeń ruchu drogowego.
Wykonawca Planu korzystać będzie m.in. z pomiarów ruchu drogowego wykonanych na 52 skrzyżowaniach i 3 przejazdach kolejowych w Elblągu, które w listopadzie i grudniu 2008 r. wykonało Biuro Ekspertyz i Analiz Środowiskowych „Eko-Noise” z Gliwic.
Na wstępie Fundacja „Rozwój UTP” przeprowadzi badania zachowań transportowych mieszkańców, w formie wywiadu domowego u losowo wybranej reprezentacyjnej próby 500 gospodarstw domowych. Wykona także analizy, oceny, diagnozy i prognozy dotyczące m.in. założeń i kierunków rozwoju sieci drogowej i systemu transportowego Elbląga oraz polityki parkingowej miasta w zakresie istniejących miejsc parkingowych, miejsc planowanej budowy parkingów wielopoziomowych oraz stref płatnego parkowania.
Gotowy już plan zawierać będzie program przekształceń (rozwoju, rozbudowy, przebudowy) układu transportowego w latach 2009-2013, 2014-2020. Plan będzie uwzględniał m.in. wykaz przedsięwzięć inwestycyjnych i innych niezaliczonych do inwestycji (zmiana organizacji ruchu, zmiana tras linii autobusowych, budowa zatok i pętli autobusowych itp.) z podaniem ich kosztów, wprowadzenie ograniczenia dostępności pojazdów osobowych i ciężarowych do centrum miasta, wprowadzenie zmian w organizacji ruchu drogowego (w tym wprowadzenie ruchu jednokierunkowego, stref ruchu uspokojonego itp.), wyznaczenie tras pojazdów przewożących ładunki niebezpieczne oraz tras pojazdów ciężarowych – TIR (tranzyt przez Elbląg), a także wskazanie zadań inwestycyjnych niezbędnych do zapewnienia sprawnego funkcjonowania układu transportowego miasta.
Fundacja „Rozwój UTP” z Bydgoszczy, która wygrała przetarg na wykonanie planu, będzie miała czas na jego sporządzenie do końca sierpnia 2009 r. W tegorocznym budżecie Miasto zabezpieczyło na ten cel 400 tys. zł.
Zmienic linie nr 14 !!! Co za debil trase i liczbe kursów wymyslił !!!
400 tys zł koorwa za 200 tys ja wam to zrobie :D:D:D zreszta to i tak pewnei bedzie niewypał :]
Tylko czy ludzie z Bydgoszczy dobrze rozpoznają elblaskie realia? Czy uwzglednia prognozy GUS wg. których w Elblagu w 2020 roku bedzie mieszkać tylko 107 tys. ludzi?
syf syf i jeszcze raz syf! tak wygladaja elblaskie drogi!!! chzba pryesiade sie na tramwaje bo samochodu sykoda! co ya debil jest ya to odpowiedyialnz_kiedz jest jakies spotkanie ye slonina, chetnie bzm pogadal z nim w 4 oczy! gdzie teen czlowiek zyje!??
I znowu taaka kasa wywalona będzie pewnie w błoto, a na przedszkola nie ma. Znając dotychczasowe rozwiazania urzędasów z drogowcami, to pewnie powstanie kolejnych kilkanaście bezsensownych skrzyżowań świetlnych. gdzie stojący na czerwonym będą przepuszczali mrówki, bo nic innego nie będzie w pobliżu. Wolałbym aby obecna ekipa rządząca już niczym się nie zajmowała tylko doczekała swego końca, a tym bardziej niech nie robią tak dalekosiężnych planów abyśmy po ich odejściu nie cierpieli latami za ich decyzje.
A przejazd klolejowy nadal będzię istniał......
odczep sie od 14 .jest dobra