Zamknięcie przejazdu przez torowisko, wprowadzenie sygnalizacji świetlnej i wydzielenie dodatkowych pasów. To propozycja zmian w obszarze skrzyżowania przy Gildii Kupców Żuławskich i skrzyżowania ul. Płk. Dąbka z ulicą Jana Matejki. Zarząd Dróg Urzędu Miejskiego przygotowuje program poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego w tym rejonie.
Jak poinformował nas Zarząd Dróg, w tym w roku opracowywana jest dokumentacja techniczna pod nazwą "Poprawa bezpieczeństwa ruchu drogowego na ulicy Płk. Dąbka w obszarze skrzyżowania tej ulicy z ulicą Jana Matejki i wyjazdu z Gildią Kupców Żuławskich". Proponowanych jest kilka zmian.
Przy wjeździe z ulicy Płk. Dąbka na parking przy Gildii Kupców Żuławskich zostanie wydzielony pas skrętu w lewo. Zostanie zlokalizowany pomiędzy wyjazdem ze stacji paliw Shell a istniejącym wjazdem do Gildii. Ma powstać w miejscu istniejącego pasa zieleni i ścieżki rowerowej.
W osi wyjazdu z Gildii planuje się trójkątna wyspę kanalizującą ruch. Wzdłuż pasa skrętu w prawo zaprojektowano odcinek ścieżki rowerowej wraz z chodnikiem zapewniając tym samym ciągłość chodnika i ścieżki rowerowej wzdłuż ul. Płk. Dąbka.
Kolejnym krokiem ku poprawy bezpieczeństwa w tym obszarze będzie zamknięcie przejazdu przez torowisko tramwajowe w pasie dzielącym w ulicy Płk. Dąbka na wlocie ulicy Matejki. Geometria przedmiotowego wlotu nie ulegnie zmianie, zatem ulica Jana Matejki obsługiwana będzie wyłącznie przez relacje prawoskrętne.
W ciągu ul. Płk. Dąbka, przy wylocie z ulicy Jana Matejki wprowadzona zostanie sygnalizacja świetlna na przejściu dla pieszych przez jezdnie oraz torowisko. Ma się to przyczynić do bezpiecznego poruszania się pieszych pomiędzy osiedlem mieszkaniowym i obiektami handlowymi po przeciwnej stronie ul. Płk. Dąbka.
Natomiast w celu poprawy stanu technicznego jezdni zostanie wykonana nowa warstwa ścieralna na obu jezdniach ul. Płk. Dąbka.
Jednak jak informuje rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego - Dokumentacja jest aktualnie poddana ocenie pod względem poprawy poziomu bezpieczeństwa w ruchu drogowym. Ostateczne wnioski i decyzje będą dopiero podjęte.
to jaki bedzie wjazd do Matejki z płk Dąbka??
czy inżynierią ruchu drogowego w Elblągu kieruje maniak sygnalizacji świetlnych? Z całą pewnością odczuwa też strach przed tramwajami. W wielu miastach o nieorównywalnie większym ruchu (np. Poznań) tramwaje i samochody mogą poruszać się jednym pasem ruchu. A u nas?? :((
To jest super rozwiązanie. Wprowadził bym jeszcze jedną zmianę w celu poprawienia i skanalizowania wjazdu i wyjazdu w ulicę Niepodległości. Wprowadził bym tam również trójkąt, który ukierunkował by wjazd i wyjazd. Do tej pory prawie co drugi małolat i nie tylko skraca sobie wjazd w tą ulicę wyjażdżając w z ul. Obrońców Pokoju łamiąc tym samym przepis nakazu obowiązującego skrętu w prawo. Wstawienie tam trójkąta z wysokim krawężnikiem utrze nosa łamiących przepisy. Dojazd do ulic można prowadzić z powodzeniem przez korzystanie z ronda przy Carrefourze.
zamkniecie skretu w matejki to totalna głupota... ale tak wyglada planowanie rozwiazan drogowych w elblagu: zamiast usprawniac i poprawiac, zakladamy dziesiatki swiatel, zakazow itd.
Przy wjeździe z ulicy Płk. Dąbka na parking przy Gildii Kupców Żuławskich zostanie wydzielony pas skrętu w lewo. Zostanie zlokalizowany pomiędzy wyjazdem ze stacji paliw Shell a istniejącym wjazdem do Gildii. Ma powstać w miejscu istniejącego pasa zieleni i ścieżki rowerowej. CZYLI O CO CHODZI?
Kolejne utrudnienie w ruchu i więcej kilometrów do wyjeżdżenia samochodem. Zysk z tej przebudowy niewielki a straty duże. Jak zwykle.
Kolejne światła w głupim miejscu... BTW. - dzięki za światła na Robotniczej-Okrzei. Są fantastyczne... :-/
ehhh ??? przymyślcie to jeszcze dobrze
Kierowca a co ty w tym widzisz fantastycznego?Porównywanie tego rozjazdu do skrzyżowania Dąbka z Obrońców i Niepodległości to jak porównywanie Wielkanocy i Bożego Narodzenia. Na całym świecie samochody przejeżdżają przez tory tramwajowe na skrzyżowaniach i nikt nie zamyka przejazdów przez tory bo zdarzają się stłuczki.Idąc dalej tokiem rozumowania naszych zarządców dróg należy zabronić jazdy samochodami /dla poprawy bezpieczeństwa ruchu drogowego/. Po zrealizowaniu tego pomysłu droga dla skręcających w Matejki wydłuży się o około 600-700 m co spowoduje dodatkową emisje spalin. Ale o tym w mieście, które tak bardzo szczyci się swoimi rozwiązaniami ekologicznymi nikt nie myśli. A co do świateł dla pieszych - są inne rozwiązania zapewniające bezpieczeństwo na styku pieszy auto. Ale jak ktoś uznaje za jedyną słuszną sygnalizację świetlną to może pora na emeryturę i ustąpić miejsca młodszym?
Moim zdaniem dobre rozwiązanie.