Znamy już firmę, która zajmie się przebudową kładki dla pieszych zlokalizowanej przy moście kolejowym nad rzeką Elbląg. Dopiero drugi ogłoszony przez miasto przetarg wyłonił wykonawcę. Pierwsze prace na kładce powinny rozpocząć się na początku sierpnia tego roku.
W wakacje ubiegłego roku informowaliśmy o rozpoczęciu pierwszego przetargu, który nie został jednak rozstrzygnięty. Powodem jego unieważnienia był brak ofert od zainteresowanych firm. Tym samym miasto musiało przesunąć terminy rozpoczęcia inwestycji i ogłosić nowy przetarg. Ten rozpoczął się z końcem listopada 2007 r. Na przedmiotowe postępowanie tym razem wpłynęły dwie oferty. Jedną z nich odrzucono,z kolei drugą wybrano jako najkorzystniejszą. Wykonawcą inwestycji będzie więc firma „Polwar” S.A. z Gdańska.
Prace, które mają rozpocząć się 31 lipca 2008 r. potrwają około 11 miesięcy. Niszczejąca i próchniejąca drewniana kładka przy moście PKP doczeka się wymiany nawierzchni. Nowa nawierzchnia wykonana zostanie z żywic syntetycznych, co znacznie poprawi jej wytrzymałość. Wyremontowane zostaną również schody kładki, a cała konstrukcja nośna kładki oraz pozostałe jej elementy zyskają antykorozyjne zabezpieczenie.
W tym roku na powyższe prace w budżecie miasta zarezerwowano kwotę 200 tys. zł.
Niestety nie wiadomo, kiedy zmieni się wygląd sąsiadującego z kładką mostu kolejowego, który od lat nie był modernizowany. Obskurna i szpecąca stalowa konstrukcja mostu wyraźnie kontrastuje z powstałą kilka lat temu Trasą Unii Europejskiej. Problem nie leży jednak po stronie miasta, do którego należy jedynie sama kładka. Właścicielem mostu kolejowego jest PKP, który odpowiada za jego utrzymanie.
Na koniec warto jeszcze dodać, że kładka kolejowa nie będzie jedynym tego typu obiektem, którzy miasto ma zamiar zmodernizować w najbliższych latach. Podobnego remontu doczeka się kładka nad rzeką Kumielą w ciągu ul. Kwiatowej (okolice Parku Traugutta) oraz mostek w ciągu ul. Chrobrego w Parku Bażantarnia. Wstępnie zaplanowano, że powyższe inwestycje zostaną wykonane do 2009 r.
Fot. Adam Wołosz / Trasa Unii Europejskiej i most kolejowy nad rzeką Elbląg
ale jaja 11 miesiecy bedzie trwała wymiana paru desek i pomalowanie poręczy i to za 200tys. tylko w tym roku a jaki bedzie koszt całkowity!!!!!!!!
ta kładka która ma zostać wyremontowana to moje ulubione miejsce na spacery :P