Do pierwszych egzaminów, dziś, 4 kwietnia, przystąpią szóstoklasiści. Następni w kolejce będą uczniowie trzecich klas gimnazjalnych. Oni do swoich egzaminów przystąpią 23 kwietnia. Na ostatni ogień pójdą maturzyści. Część pisemna egzaminu dojrzałości rozpocznie się 7 maja.
Sprawdzian szóstoklasistów to jeden z pierwszych poważnych egzaminów w trakcie nauki. Jego wyniki wprawdzie nie mają wpływu na zakończenie szkoły, ale są obowiązkowe we wszystkich placówkach szkół podstawowych w Polsce. Wyniki służą sprawdzeniu wiedzy uczniów na tym szczeblu nauczania. Mają znaczenie, kiedy uczeń chce kontynuować naukę poza rejonem zamieszkania lub stara się o miejsce w niepublicznym gimnazjum.
Dziś, o godzinie 9:00, rozpocznie się test szóstoklasistów. Każdy z uczniów otrzyma takie same karty egzaminacyjne wraz z kartą do wpisania odpowiedzi. Test potrwa 60 minut. Ze wszystkich części egzaminu można uzyskać maksymalnie 40 punktów.
Według danych Centralnej Komisji Okręgowej w Łomży w naszym mieście, do testu szóstoklasistów przystąpi 1073 uczniów. - Każda szkoła przygotowuje się do testów indywidualnie - przyznaje Edward Pietrulewicz, dyrektor SP 21. - W SP 21, uczniowie szóstych klas, pięć razy pisali próbne testy. Odbywały się one w tych samych salach, w których będą pisać właściwe testy. Forma też była zachowana, tak, aby uczniowie oswoili się z kartami, sposobem zaznaczania itd.
Wyniki były później analizowane, aby dowiedzieć się nad czym trzeba jeszcze popracować z uczniami i jakie błędy popełniają. - Nastroje przed testami są bojowe jak zwykle, zobaczymy jak będzie dalej - dodaje Dyretor SP 21. - Do tej pory testy wypadały bardzo dobrze. Najbardziej stresują się nie uczniowie, nie nauczyciele, a rodzice.
Egzamin potrwa godzinę, a dla dzieci z orzeczeniem o dostosowaniu będą pisały pół godziny dłużej. Test składa się z dwóch części: matematyki i przyrody oraz języka polskiego i historii. Dodatkowo, uczniowie będą mieli za zadanie napisać dłuższą wypowiedź na wybrany temat, rozwiązać zadania wielokrotnego wyboru, udzielić odpowiedzi na pytania do tekstów umieszczonych w arkuszach oraz odpowiedzieć na pytania typu: prawda/fałsz.
Test szóstoklasistów ma na celu sprawdzenie wiedzy oraz umiejętności. Sprawdzian jest nastawiony na zweryfikowanie takich umiejętności jak: rozumienie tekstu czytanego, wyszukiwanie potrzebnych informacji, formułowanie logicznych zdań, rozróżnienie podstawowych form wypowiedzi, korzystanie z informacji oraz wykorzystywanie wiedzy w praktyce.
Jak poradzą sobie z nim młodzi elblążanie dowiemy się już niebawem.
MK
Zachecam do skladania podpisów w akcji ratujmymaluchy.pl
Test to kupa śmiechu, nawet panie uczycielki nie potrafią go sensownie rozwiązać, a co dopiero 12-latki. Reformy ministerialne niedługo nas przygniotą, a poziom wiedzy dzieciaków jest daleki do realiów. Zamiast na geografii uczyć się na podstawie mapy, dzieciakom tłucze się do głów kumulusy i stratosferę, a dzieciak nie potrafi wymienić polskich gór i sąsiedzkich państw. To jest moje zdanie. Nauka poszła w las.
a potem do Anglii myć gary
popieram wpis qwerty - podpisujmy sięi zbierajmy podpisy pod kolejnym referendum, tym razem ogólnopolskim i w obronie naszych dzieci http://www.rzecznikrodzicow.pl/referendum-edukacyjne-ratuj-maluchy-i-starsze-dzieci-tez#overlay-context=materialy-do-referendum-edukacyjnego