Zlikwidowano miejsca parkingowe dla osób niepełnosprawnych, które znajdowały się przy ul. Bałuckiego, Łączności, Krótkiej i Przymurze. Powodem było przeznaczenie tych miejsc na ogólnodostępne punkty doładowania aut elektrycznych.
Art. 62 Ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych zobowiązał miasta takie jak Elbląg (ponad 100 000 mieszkańców) do opracowania Planu budowy ogólnodostępnych stacji ładowania (min. 60 miejsc postojowych dla pojazdów elektrycznych).
W Elblągu Inwestorem zadania została firma ENERGA-OPERATOR SA, która przy współpracy z Departamentem Gospodarki Miasta przygotowała stosowny dokument (marzec 2020). To w nim w tab. nr 4 umieszczono 27 lokalizacji takich stacji ładowania
- wyjaśnia Łukasz Mierzejewski z biura prasowego Urzędu Miejskiego w Elblagu.
Czym kierowano się wybierając odpowiednie miejsca? - Wybór miejsca uzależniony został od możliwości odpowiedniego zasilenia stacji i lokalizacji istniejących parkingów z miejscami ogólnodostępnymi - stwierdził Łukasz Mierzejewski.- Ten plan został poddany konsultacjom społecznym, a w czerwcu 2020 zatwierdziła go Rada Miejska.
Kolejnym etapem był wybór przez Energę-Operatora projektantów, którzy przygotowali stosowne dokumentacje techniczne. Z uwagi na fakt, że część miejsc znajdowała się na terenach objętych Strefą Płatnego Parkowania. Departament Zarząd Dróg, zweryfikował racjonalne wykorzystanie istniejących miejsc postojowych i zgodnie z art. 12a ustawy o drogach publicznych (w formie obowiązującej od 2016)– dostosował ilości stanowisk dla osób niepełnosprawnych do ogólnej ilości miejsc postojowych na danej ulicy w SPP
- zapewniał Łukasz Mierzejewski.
Jeżeli liczba miejsc parkingowych wynosi 6-15, to powinno być wyznaczone 1 niebieskie stanowisko dla osoby niepełnosprawnej. W przypadku parkingu liczącego 16-40 miejsc - 2 niebieskie stanowiska, a jeśli parking ma 41-100 miejsc - 3 niebieskie stanowiska. Parking posiadający ponad 100 miejsc parkingowych powinien 4 proc. ogólnej liczby stanowisk przeznaczyć dla osób niepełnosprawnych.
Według tych przepisów zmniejszono ilość stanowisk dla osób niepełnosprawnych po 1 szt. na ul. Bałuckiego, ul. Łączności, ul. Krótkiej i na ul. Przymurze. Rzeczywiste potrzeby parkingowe miejsc dla osób niepełnosprawnych, na tych ulicach w SPP, będą przez ZKM monitorowane, a w przypadku zwiększonego zapotrzebowania Departamentem Zarząd Dróg podejmie starania o stosowne ich zwiększenie
- zaznacza Łukasz Mierzejewski.
Likwidacja niebieskiem miejsc parkingowych rozpoczęła się na przełomie 2020/2021 r. - Wszystkie koszty tych zmian ponosi Energa-Operator SA. - dodał Łukasz Mierzejewski.
Jak będą wyglądały punkty doładowań aut elektrycznych? - W Elblągu stacje ładowania będą miały po 2 stanowiska o szer. 2,5m i 3,6 m (jak dla pojazdów osób niepełnosprawnych) - opowiadał Łukasz Mierzejewski.- Miejsca te będą oznaczone białymi poziomymi kopertami z symbolem EE i znakami pionowymi D-18a z tabliczką informująca, że miejsce jest dostępne tylko na czas ładowania pojazdu elektrycznego.
Super nie dosyć że jest mało miejsc parkingowych dla niepełnosprawnych to jeszcze są zabierane......ale no tak z nas nie ma biznesu bo my mając karty za parking nie płacimy............gratuluję pomysłu
U nas o niepełnosprawności nie świadczy problem zdrowotny,tylko posiadanie legitymacji.Podobnie z miejscami dla osób z dziećmi.Niektórzy uważają,że posiadanie w samochodzie fotelika dziecięcego upoważnia do parkowania na wyznaczonych miejscach.Dziecko nie jest konieczne.
Czyli najpierw zlikwidują, aby za chwilę je tworzyć. To ma bardzo duży sens. "Rzeczywiste potrzeby parkingowe miejsc dla osób niepełnosprawnych, na tych ulicach w SPP, będą przez ZKM monitorowane, a w przypadku zwiększonego zapotrzebowania Departamentem Zarząd Dróg podejmie starania o stosowne ich zwiększenie" Brawo Wy.
I bardzo dobrze.
Dobrze, że będą monitorowane. Dziś niektóre miejsca postojowe wyznaczone dla niepełnosprawnych często są nie zajęte. Może wyznaczyć je w innych lokalizacjach. Ponadto wspólnoty mieszkaniowe też powinny budować miejsca postojowe tam gdzie dostęp osòb niepełnosprawnych np. do wejść swoich mieszkań byłby wygodniejszy i bliższy.
Jeśli jest ich za dużo to dobrze, że likwidują czy zamieniają na ogólnodostępne. Zmieniły się zasady przyznawania uprawnień więc te miejsca nie są tak obłożone. Chodzi tylko o 4 miejsca na dużych parkingach gdzie miejsca dla osób niepełnosprawnych są wyznaczone.
"Rzeczywiste potrzeby parkingowe miejsc dla osób niepełnosprawnych, na tych ulicach w SPP, będą przez ZKM monitorowane, a w przypadku zwiększonego zapotrzebowania Departamentem Zarząd Dróg podejmie starania o stosowne ich zwiększenie" Większej bzdury kub kłamstwa nie słyszałem to znaczy, że będzie stał gość i pytał "czy Pan chce tutaj skorzystać z miejsca dla niepełnosprawnych?" Ponadto to były ostatnie wybory na których byłem, nie zamierzam wybierać ludzi, którzy nie mają pojęcia o niczym i wszystko robią na odwal się. Ogólny śmiech w mieście z Prezydentów i radnych. Miejsca do ładowania bez toalety, kawy, herbaty na chybił trafił aby je było widać. Już widzę jak kierowcy tłumnie zimą siedzą w autach np. na Grobli Św. Jerzego i ponad godzinę ładują auto. Powodzenia włodarze.
Czemu nie wezmą normalnego miejsca płatnego szkoda utraconej kasy?
Kolejny genialny pomysł - zaraz po REWOLUCJI linii autobusowych. Czyżby ten sam genialny autor???
w elblągu większość miejsc powinna być oznaczona na niebiesko.większość kierowców parkuje nieprawidłowo.są niepełnosprawni umysłowo.