W kwietniu i maju na elbląskich ulicach rozpocznie się malowanie oznakowania poziomego jezdni. W tym roku kierowcy oprócz utrudnień, mogą spodziewać się również zmian w organizacji ruchu na poszczególnych ulicach. Największe zmiany dotyczyć będą Alei Grunwaldzkiej, której jezdnia zostanie ...zwężona. A to za sprawą wyspy rozdziału, która zostanie wyznaczona na odcinku od skrzyżowania z ul. Komeńskiego do ronda Kaliningrad.
Na tym samym odcinku, za pomocą oznakowania poziomego (malowanego na jezdni), wyznaczone zostaną pasy wyłączeń (lewoskrętów) przy skrzyżowaniu z ul. Sadową i do wjazdu na parking przy Centrum Sportowo-Biznesowym. Ponadto na przejściu dla pieszych przy ul. Sadowej, zamontowany zostanie azyl, a na całej długości odcinka wprowadzony zostanie zakaz wyprzedzania pojazdów.
- Ma to nie tylko poprawić bezpieczeństwo, ale również chronić drogę przed dalszą degradacją, którą powoduje intensywny ruch pojazdów ciężkich – informuje Anna Kleina, rzecznik prasowy Prezydenta Elbląga.
Na dalszym odcinku ul. Grunwaldzkiej, od ronda Kaliningrad do granicy miasta (wyjazd na Gronowo Górne), wprowadzone zostanie dla pojazdów ograniczenie tonażowe (12 t). Z kolei na łączniku pomiędzy ul. Grunwaldzką a Pasłęcką, obowiązywać będzie zakaz zatrzymywania się pojazdów, wraz z oznakowaniem ostrzegawczym o ruchu pieszych po jezdni (brak chodników).
- W ubiegłym roku podobnymi działaniami uporządkowaliśmy organizację ruchu drogowego na całej długości ul. Grottgera, Szymanowskiego, Lotniczej i na skrzyżowaniu ul. Piłsudskiego z Królewiecką i z Legionów, oraz na fragmentach odnowionych nawierzchni: ul. Sienkiewicza, Orzeszkowej, Królewieckiej, Rycerskiej, Warszawskiej, Kościuszki, Mazurskiej, Rawskiej – przypomina Anna Kleina. - W bieżącym roku, przy kontynuacji odnów nawierzchni, zmienione zostanie oznakowanie poziome na ul. Agrykoli.
To nie koniec zmian. Na ulicach: Prusa, Reja, Krzyżanowskiego, Kajki i Żeglarskiej, planowane jest wprowadzenie ruchu jednokierunkowego. Zdaniem magistratu, zmiana organizacji ruchu na tych ulicach powinna zapewnić użytkownikom dróg bezpieczną przejezdność po wąskich jezdniach i ma na celu zwiększenie ilości miejsc postojowych.
Wnioskodawcą zmian na ulicach Prusa i Reja jest Paweł Nieczuja-Ostrowski, Wiceprzewodniczący Rady Miejskiej. Obie ulice mają zostać oznakowane jako ulice jednokierunkowe, z możliwością wyznaczenia miejsc postojowych wzdłuż na jezdni (z lewej strony ulicy) i możliwością przekształcenia pasów zieleni na dodatkowe miejsca postojowe (w ul. Żeromskiego i ul. Komeńskiego). W ten sposób łącznie powstać ma 85 miejsc postojowych.
Podobnie sytuacja ma wyglądać na ulicach: Krzyżanowskiego, Kajki i Żeglarskiej, które po zmianach mają być jednokierunkowe. Wzdłuż jezdni, z lewej strony tych ulic, wyznaczone zostaną miejsca postojowe (na Krzyżanowskiego i Kajki 88 miejsc, na Żeglarskiej 35 miejsc).
Wszystkie propozycje zostały wcześniej pozytywnie zweryfikowane przez Policję.
- Zmiany te zależą od woli mieszkańców i mogą być realizowane etapami jeszcze w roku bieżącym, dlatego przedkładamy je do publicznej konsultacji – informuje rzecznik prasowy Prezydenta Elbląga. - Na wyniki konsultacji społecznych oczekujemy przez najbliższe dwa tygodnie. Uwagi można przesyłać e-mailowo na adres malgorzata.iwaniszczuk@umelblag.pl lub zgłaszać telefonicznie 55 239 32 97.
Na Mazurskiej owszem uporządkowano ruch ( w rejonie skrzyżowania z Elektryczną i Obrońców Pokoju) - na korzyść, ale niestety tylko w zakresie oznakowania poziomego - które w chwili obecnej jest już niemal niewidoczne. Przydałoby się jeszcze ustawienie oznakowania pionowego gdyż większość "kierowców" jeździ na pamięć, albo porostu mają gdzieś że z pasa do skrętu w lewo jadą prosto....
przeciez Grunwaldzka miala byc dwupasmowa!!!!!
I pewnie dla zmniejszenia ruchu w Elblągu powstaje na Modrzewinie wielkie centrum logistyczne.
zastanowcie sie zanim tak zrobicie bo ktos slabo mysli albo wogule nie mysli
no tak zamiast jedną z głównych dróg ul. grunwaldzka poszerzyc to ją zwężymy, a co tam, niech kierowcom lepiej sie jeździ.
nie dość że Żeglarska ma tylko 60 numerow to jeszcze 35 dodatkowych miejsc parkinowych ?! Ludzie, opanujcie sie !
Posiać trawę i naprawić jezdnię w miejscu giało być Porto55. Wstyd i hańba, pl. K.Jagiellończyka i okolice są najwstrętniejszymi w mieście. Wsićnięty po pięty, łap się za grabie, a nie żółtą piętę skubiesz i obmyślasz komu jeszcze jakiś tytuł nadać.
JEDNOKIERUNKOWE=WIĘKSZE KORKI NA INNYCH ULICACH to nie ma sensu!!!
co do dróg przy porto55- a na razie wjazdu do Biedrony jest tak dziurawy że tam nie jeżdżę!!! a trawy nikt nie zasieje bo to już teren prywatny.... ale tu podejrzewam że nowy inwestor będzie miał kłopoty z mieszkańcami bo w centrum już się blaszaków nie stawia.
Co ma zwężenie ulicy do zmniejszenia ruchu pojazdów ciężkich - przecież Grunwaldzka to jedna z ulic wlotowych do miasta ( szczególnie z Wawy ) a wzdłuż Grunwaldzkiej dużo firm do których te pojazdy dojeżdzają. Zamiast się rozwijać to się cofamy. Następna ulica na której nie bedzie można wyprzecić nawet jak coś ( autobus, traktor ) będzie jechał 20 - 30 km/h. Przecież to paranoja, już taki stan żeczy jest na Robotniczej, Sienkiewicza i innych. Może poprostu na wszystkich ulicach wlotowych do Elbląga postawmy znak "zakaz wyprzedzania" - obowiązuje na terenie całego miasta.