Piątek, 3.05.2024, Imieniny: Maria, Nina, Aleksander
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii INWESTYCJE

Jak będzie wyglądała polityka rowerowa Elbląga na 2015 rok?

09.12.2014, 14:20:41 Rozmiar tekstu: A A A
Jak będzie wyglądała polityka rowerowa Elbląga na 2015 rok?
Fot. arch. redakcji (zdj. Adrian Sajko)

Z roku na rok obserwujemy wzrost liczby rowerzystów w Elblągu, a samo miasto zaczyna inwestować w infrastrukturę rowerową. Pierwszy kontrapas, oznakowania przejazdów rowerowych, znakowanie przejść dla pieszych, nowe stojaki do parkowania bicyklów, likwidowanie barier na drogach, to tylko niektóre z rowerowych zmian, które zaszły w naszym mieście w ciągu ostatnich lat. Miasto rozbudowuje także system ścieżek rowerowych. My pytamy dziś, gdzie w Elblągu, miłośnicy jazdy na dwóch kółkach, mogą się jeszcze spodziewać dróg tylko dla siebie i jak będzie wyglądała polityka rowerowa Elbląga na kolejny, 2015 rok?

Polityka rowerowa w naszym mieście ruszyła z przysłowiowego kopyta dopiero w 2011 roku, zainicjowana specjalnym dokumentem uchwalonym wtedy przez ówczesnych radnych Rady Miejskiej. Dzięki niej Elbląg dołączył do nielicznego jeszcze grona polskich miast dysponujących takim dokumentem, a budżet na inwestycje prorowerowe, po odjęciu tych przeznaczonych na budowę skateparku, w 2012 roku wyniósł ok. 200 tys. zł, a który w części wykorzystano m.in na budowę ścieżek rowerowych w mieście.

Długość tych ostatnich w Elblągu nie jest imponująca; cały czas pozostajemy daleko w tyle za czołówką, do której niewątpliwie należy Warszawa, Wrocław i Kraków – tam ścieżki rowerowe wynoszą grubo ponad kilkaset kilometrów. Jeszcze na początku 2008 roku w Elblągu wydzielonych zostało 20 km ścieżek rowerowych (za portalem www.wrower.pl). W kolejnych ciągu pięciu lat  dobudowano ich zaledwie nieco ponad 15 km, co nie jest imponującym osiągnięciem. Dodatkowo w 2013 roku zadanie inwestycyjne dotyczące budowy i przebudowy ścieżek rowerowych zostało okrojone na 40 tys. Należy dodać, że za tę kwotę zakupiono też partię stojaków rowerowych w ilości 164 sztuk, które zostały zamontowane na naszych ulicach.

W 2014 roku ruszyła budowa kolejnych ścieżek rowerowych w mieście: jedną z większych inwestycji w tej kwestii jest na pewno budowa ciągu pieszo-rowerowego z Bielan do Krasnego Lasu, która jest teraz w fazie realizacji. O ile jednak 2014 rok nie obfitował w inwestycje tego typu, o tyle przyszły rok pod tym względem zapowiada się imponująco. System ścieżek rowerowych w 2015 roku zostanie bowiem mocno rozbudowany - Powstanie droga rowerowa wraz z chodnikiem na ul. Odrodzenia, finansowana ze środków budżetu obywatelskiego za kwotę 400 tys. zł - mówi Marek Kamm,  Oficer Rowerowy ds. Rozwoju Komunikacji w Elblągu. - Z uwagi na tymczasowy charakter ma być wykonana z polbruku niefazowanego.

W przyszłym roku elbląscy cykliści będą mogli korzystać także z nowej drogi wzdłuż ulicy Płk. Dąbka: od ul. Obrońców Pokoju do ul. Piłsudskiego. Całość ma kosztować 150 tys. zł i ta ścieżka, zgodnie z nowymi standardami będziejuż  wykonana z asfaltu. Podobnie rzecz wygląda z nową drogą rowerową, która powstaje w ramach inwestycji związanej z budową Centrum Rekreacji Wodnej, przy ul. Moniuszki. Także na ul. Fromborskiej wytyczony zostanie nowy ciąg dla miłośników jednośladów - Jest to element większej inwestycji, na którą zaplanowano kwotę 1 633 686 zł - mówi Marek Kamm.

Ostatnie trzy ścieżki rowerowe będą budowane z asfaltu.
 

Aleksandra Szymańska

Oceń tekst:

Ocen: 10

%10.0 %90.0


Komentarze do artykułu (11)

Dodaj nowy komentarz

  1. 1
    +14
    ~ bajeczki
    Wtorek, 09.12

    Był remont ul.Browarnej ,Robotniczej ,GDZIE są te ścieżki rowerowe tak samo koło Parku Planty- Armii Krajowej i ul.Pocztowa.

  2. 2
    +4
    ~ o co kaman?
    Wtorek, 09.12

    Wzrost rowezystow ???? WTF !!! Gdzie ?? U nas w elblągu ?? Chyba że 100 jest ..ktoś to fizycznie policzył?.a kasa na nich idzie większą niż na niepełnosprawnych,dożywianie w szkołach etc....czy ktoś to ogarnia czy są naciski z firm kładacych polbruk??!

  3. 3
    +7
    ~ yaro
    Wtorek, 09.12

    A co z systemem Elbląskiego Roweru Miejskiego, gdzie mieszkańcy i turyści po zalogowaniu się na stronie tego przedsięwzięcia, mogliby wypożyczyć sobie rower miejski przy np. Światowidzie i pojechać np. do Bażantarni lub na Modrzewinę a potem ten sam rower odstawić np. przy C.H. Ogody.

  4. 4
    +6
    ~ Do Oficera Bez Dętki
    Wtorek, 09.12

    panie Kamm, nie trzeba wielkich pieniędzy na ścieżki rowerowe. Wystarczy wiadro farby białej, pędzel i na istniejących ulicach namalować miejsca wydzielone dla rowerów, proste? Proste, ale problem w tym , ze za proste wykonanie, urzędas nie zarobi. Takie malowanie mozna wykonać w ciągu ulic:Chopina, Kolernika, Traugtta, Skłodowskiej. Co nie ?

  5. 5
    +1
    ~ ambroży
    Wtorek, 09.12

    Co do polityki rowerowej miasta... jakiej polityki? Miasto zupełnie nie ogarnia tego tematu i "łyka" wszystko jak pelikan jeśli chodzi o projekty drogowe zawierające DDR-y. Tak jak sobie projektant poprowadzi ddr na papierze, tak będzie zatwierdzone bez żadnego "ale" przez miasto i tak będzie wykonane. I później są tego efekty jakie możemy oglądać. Co z tego, że DDR-ów przybywa, skoro nie da się z wielu korzystać, bo są poprowadzone bez sensu i do tego wykonane z polbruku. :( I co z tego, że mamy oficera rowerowego, skoro on nic nie może zrobić w kwestii bezsensownych projektów rowerowych? Ja jestem czynnym rowerzystą i bym te wszystkie DDR-y lepiej zaprojektował, bo znam realia i potrzeby rowerzysty, a do tego nie boję się zajżeć do internetu, żeby podpatrzyć dobre rozwiązania z zachodu.

  6. 6
    --2
    ~ A.H.
    Środa, 10.12

    Co wy pitolicie.Teraz S(d)upsk jest zaglebiem rowerowym o czesciach do rowerow juz nie wspomne!

  7. 7
    0
    ~ #
    Środa, 10.12

    Budowanie ścieżek rowerowych to zmarnowane pieniądze. Rowerzyści i tak jeżdżą po ulicach nawet jeżeli przy ulicy jest gotowa ścieżka. Tak jest na Królewieckiej i wielu innych. Rower może jechać przygotowaną ścieżką ale nie ma takiego obowiązku, więc jakaż to satysfakcja przyblokować ruch i pokazać kierowcom kto tu rządzi....

  8. 8
    +5
    ~ AM ale już nie koniecznie
    Środa, 10.12

    Zaklinana rzeczywistość to specjalność trzińsko-bagienna. To miasto nie miało nigdy sformułowanego i realizowanego jakiegokolwiek systemu komunikacyjnego. Radosna twórczość do tego w systemie akcyjnym doprowadziła do kompletnego rozgardiaszu także w trasach rowerowych, które z reguły prowadzone są niezbyt fortunnie wspólnie z ciągami pieszymi i w pobliżu ciągów komunikacyjnych o dużym nasileniu ruchu. Sytuacja ta powoduje, że praktycznie trudno się po nich poruszać komunikując się z określonymi punktami miasta. Miałem cichą nadzieję, że decydenci, projektanci odwiedzą kraje Europy zasobne w tego rodzaju sieć i wyciągną właściwe wnioski, ale jak widać myliłem się nadal jesteśmy w kleszczach polbruku i infantylnych decyzji komunikacyjnych.

  9. 9
    +1
    ~ wela
    Środa, 10.12

    dla grupki zapaleńców a piesi dlaczego wydziela się drogę z chudego chodnika gdzie wózki dzieci a nie z ulicy namalować pas na jezdni i wszystko gra a rowerzyści to jak właściciele psów niewielu ich a zakrzyczeliby wszystkich kup worek zainstaluj kosze zbuduj pasy pomaluj i co jeszcze pozbądź sie psa i roweru a życie stanie się lepsze

  10. 10
    0
    ~ generał rowerowy
    Środa, 10.12

    Do tego rzeczywiście niezbędna jest polityka i oczywiście kilka komisji, stowarzyszeń, fundacji, klubów, forów, konsultacji ,narad, zjazdów, plenów, konferencji, strategii, uwarunkowań wpływu na środowisko, opinii ministerstw MSW, MON, MSZ, Przemysłu, Kultury. itd....

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.3988490104675