gdzie nowy most na rzece Elbląg, obwodnica wschodnia. dwukierunkowa 13 pułku, stadion na Agrykola, nowe line tramwajowe, przywrócenie starego rozkładu jazdy autobusów, ulgowe parkowanie dla płacących podatki w Elblągu?
"Przez tyle lat rządzący nie mieli na nic" prosze czytac ze zrozumeniem. Ten budzet i te inwestycje sa przy bardzo optymistycznym zalozeniu, ze dostaniemy dofinansowanie z UE.
To tak jabys zrobil sobie liste co bys chcial sobie kupic nie majac pewnego zrodla finansowania.
Szanse sa jednak niewielkie, bo UE jest w glebokim kryzysie.
Każda inwestycja cieszy. Struktura jest taka - około 80% pieniędzy pochodzi z zewnątrz jeszcze od poprzedniego rządu . 20% to pieniądze miasta ok 20 mln. Większość tych inwestycji to kwoty wartości domu lub mieszkania do 1,5 mln jakie płacą elblażanie na wolnym rynku. Stu tysięczne miasto płaci o połowę więcej bankom za obsługę długu niż przeznacza na inwestycje. Z miliarda budżetu raptem 1,5% środków własnych. Ale już na oświatę i administrację to prawie 50%. Straty spółek miejskich to 3% . Dlatego Elbląg wygląda tak a nie inaczej. O topieniu zwłaszcza teraz pieniędzy w rzekę by utrzymac cztery miejsca pracy nie wspomnę . Co do realności wykonania tego budżetu można mieć daleko idące wątpliwości. Szczerze rzycze by się udało, ale jak pokazują ostanie lata będzie jak zwykłe - po stronie dochodów obligacje się wyemituje by spłacić długi i by urząd się sam wyżywił a po stronie wydatków obetnie się inwestycje lub przesunie się je na lata następne. To filozofia obowiązuje do lat zmiana na tołku niczego nowego nie wnosi. Radni wygłoszą jak co roku formułkę - budżet trudny ale ambitny i go klepną. Nihil novi. Siech się martwią następni jak spłacić 13 letnie obligacje. Tym co opiniują i głosują arkusz kalkulacyjny na teraz się zgadza. Pozdrawiam elblążan - Stefan Rembelski
Pewnie jestem już trochę niedowidzący ,ale brak mi w artykule dwóch , a może trzech bardzo waznych inwestycji komunikacyjnych :
1/ dokończenie Obwodnicy Wschodniej
2/ połączenie JP II na Modrzewinie Górnej z Fromborską
3/ zjazd z Zatorza na E 7 .
4/ przebicie Hetmańskiej do skrzyżowania Fabryczna / Malborska ..
A tak by nie przedłużać po działaniach Ratusza mam wrażenie ,że elblascy urzędnicy mieszkaja w innym mieście niz reszta elblążan .
Dlaczego nadal nie ma szans na połączenie torami ul. Krolewiecka kolo szpitala i ul. Fromborska . Tu jest miejsce by były ulice z czterema pasami. Tak samo ul. Mazurska ptzez zawade tu powinny być wybudowane tory tramwajowe.
Pożyjemy zobaczymy ... a potem ocenimy
gdzie nowy most na rzece Elbląg, obwodnica wschodnia. dwukierunkowa 13 pułku, stadion na Agrykola, nowe line tramwajowe, przywrócenie starego rozkładu jazdy autobusów, ulgowe parkowanie dla płacących podatki w Elblągu?
Jak Wam się uda to pogratulujemy , a jak nie to będziemy Was normalnie rozliczać-:)
Już nie tylko uśmiechamy się ale smiejemy się. I na planach się zakończy. No to teraz Elbląg bogacze.
"Przez tyle lat rządzący nie mieli na nic" prosze czytac ze zrozumeniem. Ten budzet i te inwestycje sa przy bardzo optymistycznym zalozeniu, ze dostaniemy dofinansowanie z UE. To tak jabys zrobil sobie liste co bys chcial sobie kupic nie majac pewnego zrodla finansowania. Szanse sa jednak niewielkie, bo UE jest w glebokim kryzysie.
Każda inwestycja cieszy. Struktura jest taka - około 80% pieniędzy pochodzi z zewnątrz jeszcze od poprzedniego rządu . 20% to pieniądze miasta ok 20 mln. Większość tych inwestycji to kwoty wartości domu lub mieszkania do 1,5 mln jakie płacą elblażanie na wolnym rynku. Stu tysięczne miasto płaci o połowę więcej bankom za obsługę długu niż przeznacza na inwestycje. Z miliarda budżetu raptem 1,5% środków własnych. Ale już na oświatę i administrację to prawie 50%. Straty spółek miejskich to 3% . Dlatego Elbląg wygląda tak a nie inaczej. O topieniu zwłaszcza teraz pieniędzy w rzekę by utrzymac cztery miejsca pracy nie wspomnę . Co do realności wykonania tego budżetu można mieć daleko idące wątpliwości. Szczerze rzycze by się udało, ale jak pokazują ostanie lata będzie jak zwykłe - po stronie dochodów obligacje się wyemituje by spłacić długi i by urząd się sam wyżywił a po stronie wydatków obetnie się inwestycje lub przesunie się je na lata następne. To filozofia obowiązuje do lat zmiana na tołku niczego nowego nie wnosi. Radni wygłoszą jak co roku formułkę - budżet trudny ale ambitny i go klepną. Nihil novi. Siech się martwią następni jak spłacić 13 letnie obligacje. Tym co opiniują i głosują arkusz kalkulacyjny na teraz się zgadza. Pozdrawiam elblążan - Stefan Rembelski
Pewnie jestem już trochę niedowidzący ,ale brak mi w artykule dwóch , a może trzech bardzo waznych inwestycji komunikacyjnych : 1/ dokończenie Obwodnicy Wschodniej 2/ połączenie JP II na Modrzewinie Górnej z Fromborską 3/ zjazd z Zatorza na E 7 . 4/ przebicie Hetmańskiej do skrzyżowania Fabryczna / Malborska .. A tak by nie przedłużać po działaniach Ratusza mam wrażenie ,że elblascy urzędnicy mieszkaja w innym mieście niz reszta elblążan .
Dlaczego nadal nie ma szans na połączenie torami ul. Krolewiecka kolo szpitala i ul. Fromborska . Tu jest miejsce by były ulice z czterema pasami. Tak samo ul. Mazurska ptzez zawade tu powinny być wybudowane tory tramwajowe.
Dzielnica