NASTĘPNIE KOSZT BUDOWY MOSTU W NOWAKOWIE , POGŁĘBIENIE RZEKI ELBLĄG na odcinku od portu do ujścia [ zapewne na etacie powinna być pogłębiarka dla zapewnienia żeglowności ] , ale jest problem bo można pogłębiać i wysypywać urobek w określonych porach roku ze względu na okres lęgowy ptaków] ,dotyczy to też Zalewu Wiślanego..... , a mamy drogę wodną do Gdańska i Malborka tylko , w Kępinach mamy niski most że nie każdy statek przepłynie , a w Drewnicy most w poprzek rzeki...., że barka z dwoma zestawami nie przejdzie prawidłowo, tym powinni się zająć politycy i pseudo experci co popierają przekop..... , i Ę KASĘ CO NA PRZEKOP WPOMPOWAĆ NA ROZBUDOWĘ , REMONT LUB POLEPSZENIE ŻEGLOWNOŚCI NA ISTNIEJĄCYCH DROGACH WODNYCH Z ELBLĄGA DO GDAŃSKA, ale partia wie lepiej co potrzeba.......
P. Wróblewski pana zdanie w tej materii jest żadne, to są sprawy rządowe. Tam są pieniądze i decyzje, czy komuś się to podoba czy nie. Zajmij się pan portem, bo jak na razie tylko pieniądze są "przejadane" a korzyści dla miasta żadne.
przekop jest potrzebny jak dziura w moscie elblag nigdy nie byl poterm morskim i nigdy nie bedzie nie bedzie takze atrakcja turystyczna to jest wyrzucenie pieniedzy w bloto ktorych zreszta jeszcze nie ma beda jezeli unia da a prezydent duda neguje wszystko co jest zwiazane z unia i nie wiadomo czy unia da taka kase a po drugie wilk klamca juz ten przekop buduje kilka ladnych lat i na tym klamstwie opiera swoja kampanie wyborcza moze lepiej niech powie jak wykonczyl elsin
Rządzilo p, o, rządzilo psl i co zrobiło by przygotować rzekę Elbląg i wejście do portu - nic. Kasa poszła na olsztyn taka jest prawda. Kiedy prezydent postawi się w olsztynie i powie pieniądze dzielone po równo na olsztyn i Elbląg. Dlaczego Ostróda ma nowoczesne dwa stadiony piłkarski i lekkoatletyczny i ma centrum wystawiennicze Expo. Iława ma największe centrum logistyczne na północy polski ma Elbląg ma g,,,,, o. Czy tego z um ratusza nie widać. Pasłęk ma teznie i rodzinny park rozrywki i Elblązanie tam jadą bo w Elblągu nie ma tego. Amfiteatr zamknięty tak dba się o kulturę. Można wyliczać. Dociera czy Łopata trzeba nakładać.
Przede wszystkim przekop skróci drogę do morza z Elbląga o ok 100 km. Nie będziemy zdani na łaskę Rosji, która juz wielokrotnie blokowała ruch statków po Zalewie i port w Elblągu, dodatkowo pobierają opłaty za odprawy i wizy, niepewność ruchu statków zniechęca potencjalnych inwestorów. Natomiast nad Rzeką Elbląg znajdują się liczne zakłady ciężkiego przemysłu metalowego-General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert. W porcie jest utwardzony plac, obrotnica dla statków, elewator zbożowy, Mariny dla jachtow, nabrzeża pasazerskie można z Elbląga przez jezioro Druzno i Kanał Elbląski dopłynąć do Ostródy i Iławy a także do Wisły przez Szkarpawę. Nad Rzeką Elbląg są też firmy zajmujące się przeladunkiem węgla i sprowadząjace torf do Pasłęka, także jest co wozić, a po przekopie znajdą się nowi inwestorzy w okolicy. Kiedyś Elbląg był portem morskim, gdzie produkowano niszczyciele, torpedowce, promy kolejowe i inne jednostki jak małe okręty podwodne ,,seehund'' wyprodukowano tutaj też ponad 5 tys. parowozow, a elbląska stocznia była siedzibą koncernu Schichau- Werke, który był także właścicielem Stoczni Gdańskiej i Piławskiej. Wtedy się opłacało produkować to i w przyszłości przemysł może się rozwijać na tych terenach oczywiście w innej skali i formie. Natomiast tor wodny jest, był i musi być pogłębiany ze względów przeciwpowodziowych i ze względu na pływające jachty i barki. A co do mostu w Nowakowie to miał już być zbudowany kilkadziesiąt lat temu, mieszkańcy Wyspy czekają na taką inwestycję.
~Gienek - tobie j e b n ę ł o. Wymieniłeś jednym tchem potęgę gospodarczą Elbląga. Powiedz teraz jak do tej pory te "firmy" dokonywały obrotu towarowego bez przekopu. Wszystko mknie S7 i innymi drogami. Torf do Pasłęka taniej jest nawet koleją. Gienek - przekop i port nie pomogą Elblągowi - z piasku bicza nie ukręcisz. Chodzi tylko o to aby zaprzyjaźnione firmy wygrały przetarg i zgarnęły legalnie kasę. W porcie pozostanie 5 osób aby wynajmować firmy do utrzymania torów wodnych, bo może ktoś zechce "motorówką" popłynąć. Kompletna bzdura i strata kasy. Podaj Gienek statystykę "zatrzymań" przez Rosję i uczciwie podaj kto musi a kto nie musi posiadać rosyjską wizę, bo pleciesz straszące farmazony. Elbląga nie jest stac na utrzymanie szlaku i portu, bo przekop będzie państwowy lub pomorski
~Gienek - Stocznia Gdańska im. Lenina była największa na Bałtyku, a dziś muzeum i krowy się pasą. Co było za Niemca, tego "przekop" nie przywróci. Nie ma chętnych do inwestowania w Elblągu. Chciałbyś produkować parowozy? Super, bo towarzysz szafka
z pis woził by nimi towary (jakie?) z Elbląga koleją nadzalewową ( dokąd?) . Przekop i port to szalone i kosztowne pomysły kuzynów realizatorów tej głupoty. Chodzi o wydojenie kasy.
czy Gienek wiesz że Elbląg ma drogę wodną do Gdańska......, także można gabaryty wozić istniejącą drogą wodną ....., a co do stoczni to istniejąca Stocznia Gdańska[obecnie] była filią Schichau Werke Elbing , a torf to ostatnio wozili z Rosji bo był tańszy......., widać jesteś demagogiem i złotoustym........., tor wodny pogłębiany- kiedy? , dopiero wtedy kiedy statki miały problem z przejściem odcinka przy tzw latarni zielonej u ujścia rzeki Elbląg do Zalewu wiślanego [ nadmieniam iż pogłębiają obecnie ponad 4 km toru wodnego] , w porcie jest utwardzony plac ale - DZWIG O DUŻYM UDZWIGU MA PROBLEM BY ODPOWIEDNIO BLISKO STANĄĆ PRZY KEI GDYŻ NABRZEŻE MA OGRANICZONĄ NOŚNOŚĆ [ około 2 metrów od kei biegnie kanał odwadniający.......] ,......
ostatnio Proxmus ładował swoje elementy przy nabrzeżu obok Mostu Niskiego , a nie w porcie na betonowym......, a można wymieniać wiele , ale partia wie lepiej.......
NASTĘPNIE KOSZT BUDOWY MOSTU W NOWAKOWIE , POGŁĘBIENIE RZEKI ELBLĄG na odcinku od portu do ujścia [ zapewne na etacie powinna być pogłębiarka dla zapewnienia żeglowności ] , ale jest problem bo można pogłębiać i wysypywać urobek w określonych porach roku ze względu na okres lęgowy ptaków] ,dotyczy to też Zalewu Wiślanego..... , a mamy drogę wodną do Gdańska i Malborka tylko , w Kępinach mamy niski most że nie każdy statek przepłynie , a w Drewnicy most w poprzek rzeki...., że barka z dwoma zestawami nie przejdzie prawidłowo, tym powinni się zająć politycy i pseudo experci co popierają przekop..... , i Ę KASĘ CO NA PRZEKOP WPOMPOWAĆ NA ROZBUDOWĘ , REMONT LUB POLEPSZENIE ŻEGLOWNOŚCI NA ISTNIEJĄCYCH DROGACH WODNYCH Z ELBLĄGA DO GDAŃSKA, ale partia wie lepiej co potrzeba.......
P. Wróblewski pana zdanie w tej materii jest żadne, to są sprawy rządowe. Tam są pieniądze i decyzje, czy komuś się to podoba czy nie. Zajmij się pan portem, bo jak na razie tylko pieniądze są "przejadane" a korzyści dla miasta żadne.
przekop jest potrzebny jak dziura w moscie elblag nigdy nie byl poterm morskim i nigdy nie bedzie nie bedzie takze atrakcja turystyczna to jest wyrzucenie pieniedzy w bloto ktorych zreszta jeszcze nie ma beda jezeli unia da a prezydent duda neguje wszystko co jest zwiazane z unia i nie wiadomo czy unia da taka kase a po drugie wilk klamca juz ten przekop buduje kilka ladnych lat i na tym klamstwie opiera swoja kampanie wyborcza moze lepiej niech powie jak wykonczyl elsin
Rządzilo p, o, rządzilo psl i co zrobiło by przygotować rzekę Elbląg i wejście do portu - nic. Kasa poszła na olsztyn taka jest prawda. Kiedy prezydent postawi się w olsztynie i powie pieniądze dzielone po równo na olsztyn i Elbląg. Dlaczego Ostróda ma nowoczesne dwa stadiony piłkarski i lekkoatletyczny i ma centrum wystawiennicze Expo. Iława ma największe centrum logistyczne na północy polski ma Elbląg ma g,,,,, o. Czy tego z um ratusza nie widać. Pasłęk ma teznie i rodzinny park rozrywki i Elblązanie tam jadą bo w Elblągu nie ma tego. Amfiteatr zamknięty tak dba się o kulturę. Można wyliczać. Dociera czy Łopata trzeba nakładać.
Przede wszystkim przekop skróci drogę do morza z Elbląga o ok 100 km. Nie będziemy zdani na łaskę Rosji, która juz wielokrotnie blokowała ruch statków po Zalewie i port w Elblągu, dodatkowo pobierają opłaty za odprawy i wizy, niepewność ruchu statków zniechęca potencjalnych inwestorów. Natomiast nad Rzeką Elbląg znajdują się liczne zakłady ciężkiego przemysłu metalowego-General Electric produkujące turbiny energetyczne, Siemens, Kromet, Maag Gear produkujący przekładnie przemysłowe dla kopalni, cementowni i cukrowni, fabryka łożysk ślizgowych i elementów do budowy wiatraków, 3 odlewnie żeliwa i staliwa, producenci armatury okrętowej i cystern Stokota, producent agregatów na biomasę, browar Elbaski- 1 z największych w Polsce. Firmy produkujace stalowe konstrukcje wielkogabarytowe i zbiorniki na plyny i materiały sypkie jak MSC i Proxmus, Metal Expert. W porcie jest utwardzony plac, obrotnica dla statków, elewator zbożowy, Mariny dla jachtow, nabrzeża pasazerskie można z Elbląga przez jezioro Druzno i Kanał Elbląski dopłynąć do Ostródy i Iławy a także do Wisły przez Szkarpawę. Nad Rzeką Elbląg są też firmy zajmujące się przeladunkiem węgla i sprowadząjace torf do Pasłęka, także jest co wozić, a po przekopie znajdą się nowi inwestorzy w okolicy. Kiedyś Elbląg był portem morskim, gdzie produkowano niszczyciele, torpedowce, promy kolejowe i inne jednostki jak małe okręty podwodne ,,seehund'' wyprodukowano tutaj też ponad 5 tys. parowozow, a elbląska stocznia była siedzibą koncernu Schichau- Werke, który był także właścicielem Stoczni Gdańskiej i Piławskiej. Wtedy się opłacało produkować to i w przyszłości przemysł może się rozwijać na tych terenach oczywiście w innej skali i formie. Natomiast tor wodny jest, był i musi być pogłębiany ze względów przeciwpowodziowych i ze względu na pływające jachty i barki. A co do mostu w Nowakowie to miał już być zbudowany kilkadziesiąt lat temu, mieszkańcy Wyspy czekają na taką inwestycję.
PANIE PREZYDENCIE WRÓBLEWSKI CZYŻ PAN NIE WIE, ŻE WILK TO KŁAMCZUCH I TA CAŁA JEGO ŚWITA.
~Gienek - tobie j e b n ę ł o. Wymieniłeś jednym tchem potęgę gospodarczą Elbląga. Powiedz teraz jak do tej pory te "firmy" dokonywały obrotu towarowego bez przekopu. Wszystko mknie S7 i innymi drogami. Torf do Pasłęka taniej jest nawet koleją. Gienek - przekop i port nie pomogą Elblągowi - z piasku bicza nie ukręcisz. Chodzi tylko o to aby zaprzyjaźnione firmy wygrały przetarg i zgarnęły legalnie kasę. W porcie pozostanie 5 osób aby wynajmować firmy do utrzymania torów wodnych, bo może ktoś zechce "motorówką" popłynąć. Kompletna bzdura i strata kasy. Podaj Gienek statystykę "zatrzymań" przez Rosję i uczciwie podaj kto musi a kto nie musi posiadać rosyjską wizę, bo pleciesz straszące farmazony. Elbląga nie jest stac na utrzymanie szlaku i portu, bo przekop będzie państwowy lub pomorski
~Gienek - Stocznia Gdańska im. Lenina była największa na Bałtyku, a dziś muzeum i krowy się pasą. Co było za Niemca, tego "przekop" nie przywróci. Nie ma chętnych do inwestowania w Elblągu. Chciałbyś produkować parowozy? Super, bo towarzysz szafka z pis woził by nimi towary (jakie?) z Elbląga koleją nadzalewową ( dokąd?) . Przekop i port to szalone i kosztowne pomysły kuzynów realizatorów tej głupoty. Chodzi o wydojenie kasy.
czy Gienek wiesz że Elbląg ma drogę wodną do Gdańska......, także można gabaryty wozić istniejącą drogą wodną ....., a co do stoczni to istniejąca Stocznia Gdańska[obecnie] była filią Schichau Werke Elbing , a torf to ostatnio wozili z Rosji bo był tańszy......., widać jesteś demagogiem i złotoustym........., tor wodny pogłębiany- kiedy? , dopiero wtedy kiedy statki miały problem z przejściem odcinka przy tzw latarni zielonej u ujścia rzeki Elbląg do Zalewu wiślanego [ nadmieniam iż pogłębiają obecnie ponad 4 km toru wodnego] , w porcie jest utwardzony plac ale - DZWIG O DUŻYM UDZWIGU MA PROBLEM BY ODPOWIEDNIO BLISKO STANĄĆ PRZY KEI GDYŻ NABRZEŻE MA OGRANICZONĄ NOŚNOŚĆ [ około 2 metrów od kei biegnie kanał odwadniający.......] ,......
ostatnio Proxmus ładował swoje elementy przy nabrzeżu obok Mostu Niskiego , a nie w porcie na betonowym......, a można wymieniać wiele , ale partia wie lepiej.......