Neony, inaczej neonówki, to rodzaj oświetlenia wynaleziony w 1910 roku przez francuskiego wynalazcę Georga Claude'a. Niegdyś neony kojarzone były z amerykańskimi barami czy hotelami, które zachęcały wielu mieszkańców czy przejezdnych do odwiedzin. W Polsce świecące napisy zaczęły zyskiwać popularność w latach 50. i 60. W Warszawie po dziś dzień istnieje pierwsze w Polsce Muzeum Neonów, w którym można ujrzeć reklamy świetlne powstałe w czasach PRL-u. Dziś miejsce neonów zajęły podświetlane litery 3D, które stały się skuteczną formą reklamy, która ma na celu zwrócenie uwagi Klientów i zachęcenie ich do odwiedzin. Aranżacje bogate w litery przestrzenne najczęściej ujrzeć można w gastronomii, ze względu na szerokie pole do eksperymentowania z wystrojem danego wnętrza.
Litery przestrzenne jako cecha nowoczesnego wnętrza restauracji
Oświetlenie lokalu ma bezpośredni wpływ na odbiór wnętrza przez klientów, a także motyw przewodni panujący w restauracji. Litery 3D stanowią doskonałe rozwiązanie dla właścicieli restauracji, którzy nie boją się wprowadzać nowoczesnych elementów do wnętrz prowadzonych przez siebie gastronomii. Dziś czerpie się wiele inspiracji z przeszłości, w której szyldy amerykańskich restauracji dumnie błyszczały po zmroku i rzucały światło aż na sam chodnik. Litery 3D do złudzenia przypominają neony, stanowiąc ich atrakcyjniejszy cenowo zamiennik. Zbudowane z aluminium, pleksi i PVC są wytrzymałe na uszkodzenia mechaniczne i czynniki atmosferyczne, dzięki czemu stosować je można wewnątrz i na zewnątrz lokalu. Jeśli nie zależy Ci na podświetlonych literach, wiele sklepów oferuje wersje bez oświetlenia LED, dzięki czemu nazwa twojego lokalu będzie bardziej klasyczna, acz stale charakterystyczna. Jednym z topowych producentów liter przestrzennych jest Veraco – doświadczeni specjaliści od skutecznych form tradycyjnej reklamy zawarli w swojej ofercie możliwość utworzenia dowolnego napisu składającego się z liter 3D. Więcej o tym dowiesz się na veraco.pl/category/litery-3d-przestrzenne. Warto wybierać sprawdzonych producentów, którzy otwarci są na zapytania i pomysły swoich klientów. W końcu ich zadaniem jest wdrożenie twojego pomysłu w życie (z dodatkowym podświetleniem!).
Brak koncepcji? Puść wodze fantazji i nakreśl na czym ci zależy!
Litery 3D nie muszą stanowić przypadkowej sekwencji – zastanów się, co chcesz przedstawić niestandardową dekoracją. Nazwa firmy, a może chwytliwy slogan? Inspirujące motto także wchodzi w grę! W procesie nazewnictwa pomaga też ustalenie motywu przewodniego, najlepiej nawiązującego gotowania, kawiarni czy restauracji. Prowadzisz kuchnię francuską? Napis w tym języku będzie strzałem w dziesiątkę. A może chcesz przywitać wszystkich gości i pożyczyć im smacznego? Rzucający się w oczy napis z pewnością sprawi, że poczują się oni miło! Jeśli jednak w głowie masz pewne skojarzenia czy pomysły, ale brak pewności co do właściwości ich medialnego przekazu, nie przejmuj się! Renomowane firmy zazwyczaj mają w swoim sztabie kreatywnych grafików, którzy przeleją idee na papier, a później do realizacji. Przestrzenna forma reklamy na pewno pozwoli ci wyróżnić się wśród grona konkurencji!