Powiat Elbląski otrzymał dofinansowanie na realizację projektu pn. "Projekt zintegrowanej informacji geodezyjno-kartograficznej powiatu elbląskiego" - ze środków Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego w ramach Regionalnego Programu Operacyjnego Warmia-Mazury 2014-2020, Oś priorytetowa III Cyfrowy Region, działanie 3.1. Cyfrowa dostępność informacji sektora publicznego oraz wysoka jakość e-usług publicznych.
Projekt polega na zwiększeniu cyfrowej dostępności informacji sektora publicznego poprzez przetworzenie do postaci cyfrowej dokumentacji Państwowego Zasobu Geodezyjnego i Kartograficznego, budowę i modernizację baz danych geoprzestrzennych oraz wdrożenie e-usług publicznych.
W ramach projektu zakupiony zostanie również nowoczesny sprzęt komputerowy, w tym serwery obsługujące wdrożone e-usługi oraz dane geoprzestrzenne. Dzięki realizacji projektu wdrożonych zostanie 20 e-usług publicznych. W efekcie wdrożenie projektu pozwoli na budowę zintegrowanej i uporządkowanej informacji geodezyjno-kartograficznej powiatu elbląskiego dostostosowanej do wymogów prawnych i standardów udostępniania i przekazywania Informacji Sektora Publicznego. Projekt poprawi jakość i dostępność zasobów sektora publicznego i usprawni funkcjonowanie administracji, zwiększając podaż usług publicznych świadczonych drogą elektroniczną oraz zwiększy zakres udostępnianych Informacji Sektora Publicznego w sieci.
Celem projektu jest:
- skrócenie procesów administracyjnych w Starostwie poprzez ich informatyzację i automatyzację,
- rozszerzenie możliwości dostępu do danych geoprzestrzennych poza godzinami pracy urzędu,
- zapewnienie bezpiecznego i płynnego udostępniania danych geoprzestrzennych w formie teleinformatycznej,
- zwiększenie zasobów informacji sektora publicznego z zakresu kartografii i geodezji, poprzez przetworzenie do postaci elektronicznej dokumentacji państwowego zasobu geodezyjnego i kartograficznego (PZGiK) oraz utworzenie bazy danych szczegółowych osnów geodezyjnych (SOG), bazy danych geodezyjnej ewidencji sieci uzbrojenia terenu (GESUT) oraz bazy danych obiektów topograficznych (BDOT),
- modernizacja operatu ewidencji gruntów i budynków (EGiB) i aktualizacja tej bazy danych,
- dostosowanie możliwości udostępniania informacji sektora publicznego z zakresu kartografii i geodezji do poziomu wynikającego z przepisów prawa w tym zakresie.
Wdrożone zostaną następujące rodzaje e-usług publicznych:
1. Usługa geokodowania adresu
2. Usługa pozyskiwania danych o adresie nieruchomości
3. Zamówienie zbioru danych EGIB
4. Usługa generowania licencji i wydania zbioru danych EGIB
5. Zamówienie rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych w bazie danych EGIB
6. Usługa generowania licencji i wydania rejestrów, kartotek, skorowidzów, wykazów, zestawień tworzonych w bazie danych EGIB
7. Zamówienie mapy ewidencji gruntów i budynków lub mapy zasadniczej
8. Usługa generowania licencji i wydania mapy ewidencji gruntów i budynków lub mapy zasadniczej
9. Zamówienie zbioru danych GESUT
10. Usługa generowania licencji i wydania zbioru danych GESUT
11. Zamówienie wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z EGIB
12. Usługa wydania wypisu/wypisu i wyrysu/wyrysu z EGIB
13. Zamówienie mapy w oparciu a bazę danych GESUT
14. Usługa generowania licencji i wydania mapy w oparciu o bazę danych GESUT
15. Zamówienie mapy w oparciu a bazę danych BDOT500
16. Usługa generowania licencji i wydania mapy w oparciu o bazę danych BDOT500
17. Usługa potwierdzająca istnienie określonej osoby w bazie EGIB
18. Usługa przeglądania danych z bazy RCIWN
19. Zamówienie zbioru danych RCIWN
20. Usługa generowania Licencji i wydania zbioru danych RCiWN
Wartość projektu wynosi 6.000.000,00 zł, w tym dofinansowanie ze środków
Europejskiego Funduszu Rozwoju Regionalnego - 5.100.000,00 zł.
Zarząd Powiatu
w Elblągu