Powiatowy Urząd Pracy w Elblągu zaprasza pracodawców do korzystania z pomocy w formie jednorazowej refundacji poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne oraz refundacji składek na ubezpieczenie społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia. Narzędzia te stwarzają pracodawcom korzystne warunki do tworzenia nowych miejsc pracy, zatrudnienia osób bezrobotnych oraz zmniejszania kosztów utrzymania pracownika.
Czym jest jednorazowa refundacja poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne?
Jednorazowa refundacja składek na ubezpieczenie społeczne jest to zwrot poniesionych kosztów z tytułu opłaconych składek na ubezpieczenie społeczne w związku z zatrudnieniem skierowanego bezrobotnego. Celem refundacji jest wsparcie pracodawcy w tworzeniu nowych miejsc pracy oraz pomoc osobom mającym trudności z wejściem lub powrotem na rynek pracy.
Kto może zostać zatrudniony w ramach jednorazowej refundacji składek na ubezpieczenie społeczne?
Wskazana powyżej forma pomocy jest przeznaczona dla osoby bezrobotnej, która została skierowana do pracodawcy na podstawie ustalonego przez doradcę klienta profilu pomocy oraz zgodnie z indywidualnym planem działania.
Jakie warunki trzeba spełniać, aby otrzymać jednorazową refundację na ubezpieczenie społeczne?
Wsparcie może otrzymać każdy pracodawca, który złożył wniosek do urzędu, zawarł umowę ze starostą oraz spełnił poniższe warunki:
- Zatrudniał skierowanego bezrobotnego w pełnym wymiarze czasu przez okres co najmniej 12 miesięcy
- Po upływie 12 miesięcy zatrudnienia skierowany bezrobotny jest nadal zatrudniony.
Do wniosku o jednorazową refundację składek na ubezpieczenie społeczne pracodawca jest zobowiązany dołączyć oświadczenie o niezaleganiu z wypłacaniem wynagrodzeń pracownikom oraz z opłacaniem należnych składek z tego tytułu. Środki dla pracodawcy przekazane w ramach jednorazowej refundacji składek na ubezpieczenie społecznie stanowią pomoc de minimis. Pracodawca będący przedsiębiorcą dołącza do wniosku dokumenty pozwalające na ocenę spełniania warunków dopuszczalności pomocy de minimis.
Wysokość jednorazowej refundacji składek na ubezpieczenie społecznie.
Kwota refundowanych składek, nie może przekroczyć 300% wysokości minimalnego wynagrodzenia za pracę obowiązującego w dniu podpisania umowy o jednorazową refundację składek.
300% minimalnego wynagrodzenia to obecnie 5250 zł zwrotu dla pracodawcy
Czym jest refundacja składek na ubezpieczenie społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia?
Refundacja stanowi zwrot kosztów poniesionych na składki na ubezpieczenie społeczne i skierowana jest do pracodawców, którzy mają zamiar zatrudnić osoby do 30 roku życia, podejmujące zatrudnienie po raz pierwszy w życiu. Daje szansę młodym ludziom na zdobycie cennego doświadczenia zawodowego.
Jakie warunki trzeba spełniać aby otrzymać refundację na ubezpieczenie społeczne za bezrobotnych do 30 roku życia?
Refundację może otrzymać każdy pracodawca, który złożył wniosek i spełnił poniższe warunki:
- Zatrudniał bezrobotnego przez okres refundacji tj. przez okres do 12 miesięcy.
- Po zakończeniu refundacji osoba pozostaje dalej w zatrudnieniu przez okres 6 miesięcy.
Środki dla pracodawcy przekazane w ramach jednorazowej refundacji składek na ubezpieczenie społecznie stanowią pomoc de minimis. Pracodawca będący przedsiębiorcą dołącza do wniosku o zawarcie umowy dokumenty pozwalające na ocenę spełniania warunków dopuszczalności pomocy de minimis.
Wysokość refundacji składek na ubezpieczenie społecznie za bezrobotnych do 30 roku życia.
Refundacja składek na ubezpieczenie społecznie za bezrobotnych do 30 roku życia zależna jest od kwoty określonej w umowie zawartej między pracodawcą a starostą i nie może przekroczyć połowy minimalnego wynagrodzenia za pracę miesięcznie.
Obecnie połowa minimalnego wynagrodzenia wynosi 875 zł miesięcznie
Refundacja przez okres do 12 miesięcy może wynosić do 10 500 zł dla pracodawcy
Zachęcamy wszystkich pracodawców do korzystania z wymienionych nowych form pomocy. Mogą one być pozytywnym impulsem do podjęcia decyzji o zwiększeniu zatrudnienia w firmie i dać szansę na aktywizację zawodową bezrobotnych.
Szczegółowe informacje można uzyskać w siedzibie Powiatowego Urzędu Pracy w Elblągu – I piętro, pokój 104 lub pod nr tel. 55 237 67 32
Urszula Krzyżopolska
PUP w Elblągu