Ponad 2 miliony hektolitrów piwa wyprodukował w ubiegłym roku elbląski browar. W tej ilości aż 1,5 miliona hektolitrów to Specjal, najsilniejsza marka regionalna i piąta co do wielkości marka na polskim rynku piwa. Porównując to do okresu sprzed pięciu lat jest to wzrost o blisko 68 procent.
Trwająca już od jakiegoś czasu znaczna poprawa wskaźników produkcyjnych Browaru w Elblągu jest przede wszystkim wynikiem konsekwentnie prowadzonej polityki obniżania kosztów, poprzez lepsze wykorzystanie mocy produkcyjnej i optymalizacji zużycia surowców oraz redukcji kosztów energii. – Przy tak ostrej konkurencji już nie wystarczy mieć browar, który produkuje piwo. Dzisiaj, żeby utrzymać się na rynku potrzeba produkować piwo o najwyższej jakości, a zarazem po najniższych możliwych do osiągnięcia kosztach – powiedział Roman Korzeniowski, dyrektor Browaru w Elblągu.
W skład Grupy Żywiec S.A. wchodzi 6 browarów: w Żywcu, Warce, Leżajsku, Cieszynie, Bydgoszczy i Elblągu. Wszystkie wyposażone są w najnowocześniejsze urządzenia i technologie, które gwarantują najwyższą jakość piwa. W roku ubiegłym co piąte piwo kupowane przez klientów w całej Polsce to "Specjal" produkowany w browarze w Elblągu. Jak przyznał Krzysztof Rut, dyrektor ds. korporacyjnych Grupy Żywiec jest to fenomen na skalę światową. Regionalne piwo, wsparte tylko regionalną reklamą, posiada wolumen 1.516.000 miliona hektolitrów. W samym województwie pomorskim sprzedaż "Specjala" kształtuje się na poziomie 65 procent. W czym tkwi przyczyna tego wyjątkowego sukcesu? - W lojalność i przywiązaniu klientów do swojej marki oraz wysokiej jakości i smaku piwa, które jest niezmienne od wielu lat – uważa Roman Korzeniowski. Warto przy tym nadmienić, iż wraz z ogromnym powodzeniem "Specjala" przed kilkunastoma tygodniami zakończyła się produkcja innej znanej i popularnej, szczególnie w latach dziewięćdziesiątych marki EB.
Bardzo dobre wyniki sprzedaży marki Specjal, przekładają się na wyniki całego elbląskiego browaru, który pod względem stanu technicznego jest jednym z najnowocześniejszych w kraju. Dobra i stabilna sytuacja firmy pozwala na jeszcze większe wspomaganie lokalnej społeczności w zakresie przedsięwzięć kulturalno-sportowych i innych. – Elbląski browar to nie tylko lider pod względem jakości i efektywności produkcji. To także bardzo dobry pracodawca dla którego największym skarbem są ludzie – podsumował Zenon Korzeniowski, dyrektor Browaru w Elblągu. Obecnie firma zatrudnia 215 osób.
Fot. Adam Wołosz
wlaśnie wróciłem z trasy i wypiłem specjala-idę spać. kiedy ruszy jednak braniewo to elbląg dostanie popalić. zobazycie i wspomnicie moje słowa.....
a ja tam wole Leszka, niż Specjala ;]
Specjal to nalepsze piwko na swiecie !!! :)