Specjalne spoty reklamowe, emitowane w telewizji TVN i w jej kanałach tematycznych, mają zachęcić turystów do odwiedzenia Elbląga. Reklamówki miasta dotarły również do mieszkańców Niemiec.
Kampania reklamowa Elbląga pod hasłem "odkryj to miasto" są emitowane od 4 czerwca br. na antenie TVN 24, TVN Meteo, ITVN. 20 sekundowy spot zachęcić ma turystów zarówno z Polski, jak i zagranicy do odwiedzenia Elbląga. Spoty emitowane są kilka razy dziennie.
- Łącznie mamy 125 emisji, między innymi przed lub w trakcie takich programów jak: Fakty, Dzień Dobry TVN, Rozmowy w toku, Uwagą, Kropką nad I i serialu "Na wspólnej" - mówi Agnieszka Staszewska, naczelnik Biura Promocji Miasta. - Spoty reklamowe Elbląga w TVN emitowane są trzeci rok z rzędu. Wybór tej stacji spowodowany jest wynikami oglądalności i możliwością dotarcia do różnych grup odbiorców. W ubiegłym roku spot Elbląga okazał się - w ocenie specjalistów ds. marketingu TVN – jednym z najlepszych. Spot reklamowy emitowany jest w okresie poprzedzającym Dni Elbląga, aby zachęcić turystów do odwiedzenia miasta. W tym roku po raz pierwszy zdecydowano się również na równoległy, interaktywny (ITVN) przekaz spotów na teren całych Niemiec.
- Nasza akcja promocyjna na antenie TVN potrwa do 19 czerwca br. - mówi Staszewska. - Koszt emisji spotów, razem z przygotowaniem przez firmę producencką stacji wyniósł 45 tys. zł brutto. Nie planujemy już akcji promocyjnej miasta na taką skalę. Nie mamy zbyt wielu środków na promocję.
Ilu inwestorów zostanie pozyskanych do specjalnej strefy ekonomicznej? Pytanie jest czysto retoryczne. W biurze promocji miasta powinni być zatrudnieni prawdziwi fachowcy a nie żałosni amatorzy.