W Elblągu przed przejazdem kolejowym przy ul. Malborskiej Straż Ochrony Kolei oraz Policja wspólnie rozdawała kierującym ulotki związane z zachowaniem bezpieczeństwa na przejazdach kolejowych z zaporami. W ulotkach tych znalazły się zarówno informacje jak bezpiecznie przekraczać takie miejsca ale również co zrobić gdy utkniemy na kolejowych torach.
Na wybranym dziś do kolejowej akcji przejeździe ruch pojazdów trwa przez niemal całą dobę przerywany jest co kilka bądź kilkanaście minut przejeżdżającym pociągiem. Dziennie przejeżdża ich tam ponad 30. A więc i ponad 30 razy opuszczane są kolejowe zapory.
Wypadki na przejazdach kolejowo-drogowych stanowią mniej niż jeden procent wszystkich wypadków komunikacyjnych. To nie zwalnia nas ze starań ograniczenia ich do zera. Za każdym z nich stoi ludzka tragedia. Dla nas stłuczka, kolizja czy potrącenie to nie jest kolejna cyfra do statystyk tylko człowiek, którego spotkało nieszczęście. Każde tego typu zdarzenie przynosi straty materialne i zaangażowanie służb ratunkowych. W ostatnich latach rocznie dochodzi do ok. 200 wypadków, w których ginie kilkadziesiąt osób. To wciąż o wiele za dużo. Dlatego tak ważne jest ciągłe edukowanie wszystkich uczestników ruchu drogowego.
Kobiecy głos rozsądku
Kiedy coś kusi, aby zachować się w sposób nierozważny, kluczowe jest żeby odezwał się głos rozsądku, sprowadzający na właściwą drogę. Takimi osobami, dbającymi o bezpieczeństwo i odpowiednie postępowanie w życiu, są najczęściej kobiety: mamy, żony, siostry, babcie, czy ciocie. Dlatego właśnie postanowiliśmy uczynić je naszymi Ambasadorkami Bezpieczeństwa. Ich mądrość i odpowiedzialność ratuje ludzkie życie. Kiedy słyszymy „kochanie, zwolnij przed przejazdem” albo „synku, nie baw się na torach”, czasami nie zdajemy sobie sprawy, że właśnie dostajemy najpiękniejszy prezent, jaki można dać drugiemu człowiekowi. Odrobinę rozsądku, chroniącą nas przed popełnieniem kardynalnego błędu, którego skutków nie da się odwrócić.
Ambasadorki Bezpieczeństwa pojawiają się w naszych materiałach edukacyjnych, ucząc całe rodziny zasad bezpieczeństwa na torach. W spotach telewizyjnych ich słowa trafiają do serc i świadomości odbiorców, zachęcając do rozważnego zachowania na przejściach i przejazdach kolejowo-drogowych. Są nie tylko twarzami, ale przede wszystkim głosami rozsądku, szerzącymi ideę kampanii „Bezpieczny przejazd…”. Ambasadorką Bezpieczeństwa może zostać każdy. Wystarczy poznać zasady bezpiecznego zachowania na terenach kolejowych i dbać o to, by rodzina i znajomi się do nich stosowali.
Nasze cele
Wciąż wiele osób sądzi, że czerwone światło przed przejazdem kolejowo-drogowym jest tylko ostrzeżeniem, a nie kategorycznym zakazem wjazdu na tory. Znajdują się tacy, którzy uważają że przejechanie slalomem między opuszczonymi rogatkami to przejaw sprytu i oszczędność czasu, a nie skrajnej głupoty i igranie ze śmiercią. Rozpędzony pociąg może mieć drogę hamowania równą nawet trzynastu boiskom piłkarskim. Różnica mas pomiędzy składem towarowym a samochodem osobowym jest taka, jak między pojazdem a puszką z konserwą. Każdy błąd na torach może mieć nieodwracalne skutki, gdyż maszynista nie ma szans wyhamować w ciągu kilku sekund.
Dlatego prowadzimy kampanię Bezpieczny przejazd – „Szlaban na ryzyko” Więcej informacji na stronie: www.bezpieczny-przejazd.pl/o-kampanii/idea-kampanii/
kom. Krzysztof Nowacki oficer prasowy KMP w Elblągu
Szkoda że akcja KULSON – ów nie była wcześniej zapowiedziana. Kierowcy mogli by się lepiej przygotować i w ramach rewanżu, wręczyć ulotki funkcjonariuszom reżimowej MILICJI, jak należy się zachowywać podczas antyrządowych ( antybolszewickich ) demonstracji społeczeństwa, tak aby za klika lat nie musieli oni ponosić z tego tytułu konsekwencji prawnych. Czy rządzące WARCHOLSTWO wraz z obecnym apartem ucisku wszystkich NAS obywateli mają za osobników niepoczytalnych ? Chociaż stwierdzenie „ Oceniania innych po sobie ” będzie tutaj najbardziej właściwe.
Ulotki,to niech dadza tym debilom,co steruja szlabanami.Zamkna 10 minut przed przejazdem pociagu i otwieraja tez po takim czasie jak juz pociag jest daleko od miasta.We Francji jezdzi TGV nie z takimi predkosciami jak polskie zlomy i albo zapor nie ma,albo jezeli sa,to zamykaja sie chwile przed przejazdem pociagu i podnosza bezposrednio po jego przejezdzie i wszyscy zyja i maja sie dobrze.A z elblaskimi przejazdami bez zmian od zawsze.
Twój email - Jeśli ode mnie by zależało zachowanie MILICJI na takich demonstracjach to byłby tylko gaz , guma , wąskie drzwi... Szybko bym zrobił porządek z tym rozbestwionym towarzystwem .
KAPITAN BOMBA, przesiąknięty propagandą TVP Info ( bolszewickiej tuby propagandowej ). Jeżeli wierzysz w wiadomości tam przedstawiane, to żeś TRĄBA !!!
Twój email - do roboty a nie cały dzień przed klawiaturą !!!
Twój e-mail- Wyobraź sobie że jestem apolityczny.. I mam głęboko gdzieś tam kto jest przy korycie. Interesuje mnie tylko moja kiermanka...
Twój e-mail- Wyobraź sobie że jestem apolityczny.. I mam głęboko gdzieś tam kto jest przy korycie. Interesuje mnie tylko moja kiermanka...
Ile teraz płaca za rozdawanie ulotek? Dobry sposob zeby dorobic.