Magistrat zamierza przystąpić do sporządzenia miejscowych planów zagospodarowania przestrzennego kolejnych dwóch miejskich obszarów. Pierwszy z nich to tereny dawnych upraw rolnych na południe od ulicy Nowodworskiej. Drugi to rejon skrzyżowania ulic Ogólnej i Fromborskiej.
Na najbliższej kwietniowej sesji Rady Miejskiej, radni rozpatrywać będą uchwałę w sprawie przystąpienia do sporządzania miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego obszaru położonego na południe od ulicy Nowodworskiej, wzdłuż torowiska linii kolejowej.
Nowy plan będzie stanowił dla wyznaczonego fragmentu zmianę ustaleń miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego terenu w rejonie ulicy Żuławskiej i drogi nr 7, uchwalonego jeszcze w 2002 r. Obecnie obszar ten jest tylko częściowo zurbanizowany. Znajdują się tu nieliczne zakłady produkcyjno - usługowe. Według obowiązującego mpzp, teren ten przeznaczony jest m.in. pod usługi komercyjne, usługi publiczne, działalność produkcyjną oraz zabudowę mieszkaniową jedno i wielorodzinną.
Celem nowego planu będzie regulacja układu komunikacyjnego oraz określenie nowych zasad zabudowy i zagospodarowania tych terenów.
Radni głosować będą także nad projektem uchwały w sprawie sporządzenia miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego rejonu skrzyżowania ulic Ogólnej i Fromborskiej. Jego granicę wyznaczają: od strony północnej, wschodniej i południowej – istniejące ogrody działkowe a od strony zachodniej – ulica Fromborska. Obecnie teren ten jest niezabudowany. Na jego niewielkiej części znajduje się parking strzeżony.
Magistrat w nowym planie, który będzie stanowił częściową zmianę ustaleń mpzp rejonu ulicy Królewieckiej, między ulicami Marymoncką, Fromborską a osiedlem Dąbrowa, chce dokonać aktualizacji ustaleń dotyczących komunikacji. Wynikają one z założeń Wieloletniej Prognozy Finansowej Gminy Miasta Elbląg na lata 2016 – 2029.
Elbląg powinien się jak najszybciej rozbudowywac wzdłuż i wszerz we wszystkich kierunkach .W ten sposób rozbudowują się duże miasta i dzięki temu powstają nowe obiekty kultury,handlowe i usługowe i inne.
Siódemka idzie cała parą.Przekop Zalewu juz w krótce.Jeżeli tak to sie potoczy.To Elblag napewno drgnie i to bardzo.
A niby z jakiego powodu drgnie..i w która strone
Jeżeli z Zawady łatwiej i nie powiem że szybciej, ale w porównywalnym czasie będzie można dojechać do Gdańska niż na Grunwaldzką to raczej nie da nam nic więcej oprócz statusu sypialni Gdańska.
Tereny pomiędzy rzeką a obwodnicą powinny iść do zabudowy przemysłowej i tego się trzymajmy.
Zamiast wszerz i wzdłuż powinno budować się stare miasto i wyspę spichrzów w końcu ilu mieszkańców stać na mieszkania
Dąbrowa powinna być dzielnicą Elbląga tak samo Krasny Las !!!!
a co z tymi działkami ogrodowymi koło galeri Ogrody na Płk Dąbka - wstyd w tak pięknym miejscu żeby były działki ogrodnicze !!!!
nalezy zmienić przeznaczenie tych ziem, urolnić je , w urzedzie miasta powołać komórke odpowiedzialna na produkcje roślinno-zwierzecą, korzyści będą podwójne, świeże mięso z tuczników hodowanych na zdrowych paszach wytwarzanych z miejskich gruntów plus dopłaty od UE, miasto zacznie w końcu mieć dochody, podobnie postąpic z Modrzewiną, z budynku otworzyc giełdę towarową i zakład masarski, mieskzańcy będa mogli tam kupowac zdrową zywność