Duże zainteresowanie wzbudził przetarg na przebudowę al. Grunwaldzkiej, odcinka od ul. Okólnik do granic miasta. Swoje oferty złożyło aż osiem firm drogowych.
Przetarg na przebudowę "drogi powiatowej nr 2029N ul. Grunwaldzkiej w Elblągu" miasto ogłosiło we wrześniu. Chodzi dokładnie o odcinek od skrzyżowania z ul. Pasłęcką i Okólnik do granicy Miasta Elbląg z miejscowością Gronowo Górne. Zadanie obejmie przebudowę nawierzchni elementów drogi o długości: 660 metrów jezdni szerokości 6 metrów, 770 m chodników oraz 660 m ścieżki rowerowej.
Niedawno odbyło się otwarcie ofert. Do przetargu przystąpił osiem firm. Najtańsza propozycja opiewa na ponad 2,8 mln zł, a najdroższa na 3,9 mln zł. Budżet inwestycji to 3 mln 800 tys. zł. Na wynik postępowania jeszcze poczekamy. Oferty muszą zostać sprawdzone. Wyłoniony wykonawca będzie miał 12 miesięcy na realizację inwestycji.
Nie najtańszą tylko najszybszą żeby znowu kilka lat nie trwało jak w Gronowie Górym
Grunwalcka od lat już powinna być dwupasmowa. Z czym jest problem?
Grunwaldzka jest najważniejszą, obok Warszawskiej. Wszystkie te najistotniejsze dla transportu drogowego, przepustowości w całym Elblągu powinny być 2-3 pasmowe. Z dodatkowym pasem na autobusy.
Można powiedzieć wreszcie. Tylko malutkie "ale". Pozostanie nie ruszony odcinek między tablicami Elbląg - Gronowo Górne. Tak to jednak już w tym kraju bywa.