Ponad 5,5 mln zł będzie kosztował projekt przebudowy odcinka DK 22, na trasie Elbląg-Fiszewo, razem z budową obwodnicy Jegłownika. Olsztyński oddział Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad poinformował dziś (20 lipca) o wyborze firmy, która wykona to zadanie. To przybliża nas do rozpoczęcia inwestycji wyczekiwanej od lat.
Na pełnej zakrętów trasie Elbląg-Fiszewo często dochodzi do niebezpiecznych zdarzeń drogowych. Wiele osób poniosło na tej drodze śmierć. Nie dalej jak miesiąc temu doszło tam do kolizji trzech pojazdów, w wyniku której ranna została 29-letnia kobieta. Remont tego odcinka drogi krajowej 22 jest konieczny, podkreśla wielu kierowców. - Do kolizji, wypadków w tym miejscu dochodzi za często. Trudno uzasadnić to tylko nieostrożnością kierowców - przekonuje Czytelnik info.elblag.pl. Teraz, po raz kolejny, pojawiła się szansa, że w najbliższych latach, inwestycja zostanie zrealizowana.
Do przetargu na wykonanie dokumentacji projektowej dotyczących rozbudowy drogi krajowej nr 22 na odcinku Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg stanęły cztery firmy. Otwarcie ofert odbyło się 30 kwietnia. Teraz poznaliśmy wybór najkorzystniejszej umowy.
16 lipca dokonaliśmy wyboru wykonawcy dokumentacji projektowej trzech odcinków drogi krajowej nr 22: Fiszewo-Jegłownik, obwodnica Jegłownika i Jegłownik - Elbląg. Jest to firma Europrojekt Gdańsk z ceną 5 573 043,90 zł. Do 26 lipca pozostali oferenci mają czas na złożenie ewentualnych odwołań. Po tej dacie, jeśli nie wpłyną odwołania, podpiszemy z wybranym wykonawcą umowę
- informuje Karol Głębocki, Główny Specjalista ds. Komunikacji GDDKiA Oddział w Olsztynie.
Przypomnijmy. To już kolejne podejście do tej inwestycji. W 2017 roku Ministerstwo Infrastruktury zatwierdziło plan rozbudowy DK22 z Elbląga do Fiszewa, który zakładał m.in. poszerzenie drogi i skorygowanie zakrętów. W 2019 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie podpisała umowę na wykonanie dokumentacji projektowej. Ten projekt został jednak odrzucony, bo zmianie uległy plany dotyczące przebudowy drogi. Teraz za ponad 5,5 mln zł ma powstać kolejny, który będzie obejmował dodatkowo budowę obwodnicy Jegłownika.
W przypadku obwodnicy Jegłownika przedmiotem zamówienia jest studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe (STEŚ). Dla pozostałych dwóch odcinków - wykonanie projektów budowlanych i wykonawczych. Inwestycja będzie polegała na budowie drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 (czyli naprzemiennie dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w przeciwnym). Droga na odcinkach Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg na przeważającej długości będzie biegła wzdłuż korpusu istniejącej DK22, stanowiącego wał przeciwpowodziowy. W przypadku obwodnicy Jegłownika, na podstawie dokumentacji STEŚ, wybrany zostanie wariant przebiegu obwodnicy
- dodaje Karol Głębocki.
PiS obiecał dwa lata temu realizację stu obwodnic miast i miejscowości , także cierpliwie czekajmy.
Ble ble ble.
Ble ble ble.
oj sądzę,że te 5,5 mln nie wystarczy....może zrobią tak jak ze strażnicą?za 5,5 mln robimy ile sią da ,a dokończymy jak będzie kasa.
widzu, 5,5mln będzie kosztował sam projekt!
Zamiast budować 4 pasmowki to robią jakieś g%%%o. PiS wyrzuca pieniądze w błoto!!!
Może czas by została wybudowana droga z czterema pasami. Po dwa pasy jazdy w jednym kierunku i ronda.
To nie PiS buduje tylko olsztyn . Znając i obserwując to w olsztynie i w koło budują za miliony bez problemow a w Elblągu i okolicy a resztki. Lub byle było. Czy tego nie widzicie.
~ Do Gosc A GDDKiA to skąd ma finansowanie? A no z rządu, a kto rządzi? A no pis. Naprawdę uważasz, że wszelkie inwestycje drogowe podejmowane są na szczeblach oddziałów?
~ Zbudujcie Już o tym pisałem wcześniej. Cztery pasy, czyli droga ekspresowa była by najlepszym rozwiązaniem, ale to wiąże się z wykupem gruntów i nieruchomości po całej długości drogi, oraz budową obwodnicy Malborka, bo na "wejście" drogi S w miasto nie ma szans i miejsca. I to są już bardzo duże pieniądze, więc pomysł upada.