2 lipca to dla absolwentów szkół podstawowych ważna data. Dziś poznali wyniki egzaminu ósmoklasisty. Od nich zależy to, czy trafią do wymarzonych szkół średnich. Sprawdzamy, jak poszło młodym elblążanom.
W województwie warmińsko-mazurskim do egzaminu ósmoklasisty przystąpiło ponad 13 tys. uczniów, w Elblągu 978. Dla ósmoklasistów miniony rok szkolny był wyjątkowo trudny. W maju przystąpili do testów kończących nauczanie podstawowe, po roku zdalnej nauki, wprowadzonej ze względu na pandemię. Czy to odbiło się na wynikach, które uzyskali?
Dziś, 2 lipca, Okręgowa Komisja Egzaminacyjna opublikowała wyniki z egzaminu ósmoklasisty 2021.
W Elblągu to średnia z egzaminu z języka polskiego to 60 proc. Tradycyjnie najwięcej problemów młodzieży sprawiła matematyka. Tym razem poszło im jednak lepiej niż młodzieży w 2020 roku. Elblążanie zdali ten przedmiot średnio na 49 proc. (w ubiegłym roku było to 47,2 proc.) Średni wynik uzyskany przez ósmoklasistów z Elbląga z egzaminu z angielskiego (ten język wybrało aż 967 uczniów) to 69 proc. punktów, a z niemieckiego – 53 proc. (13 zdających).
W całym województwie warmińsko-mazurskim uczniowie również najlepiej poradzili sobie z językiem angielskim (średni wynik z tego języka to 61 proc.). Średnia z języka polskiego to 56 proc. Najsłabiej poszła im matematyka (z tej części testu średnio otrzymali 42 proc.). Dla porównania. W całym kraju uczniowie ósmych klas szkół podstawowych z języka polskiego uzyskali średnio 60 proc. punktów możliwych do otrzymania, z matematyki – 47 proc., a z angielskiego 66 proc.
Wyniki tegorocznego egzaminu pokazują, że uczniowie dobrze poradzili sobie z zadaniem z języka polskiego, które sprawdzało umiejętność odbioru tekstu kultury i wykorzystania zawartych w nim informacji. Z matematyki uczniowie wykazali się umiejętnością dobierania modelu matematycznego do sytuacji praktycznej – analizowania prostego doświadczenia losowego oraz obliczania prawdopodobieństwa zdarzenia losowego. Egzamin wskazał również umiejętności, które ósmoklasiści opanowali słabiej. Z języka polskiego trudność sprawiło uczniom między innymi zadanie z zakresu kształcenia literackiego sprawdzające umiejętność rozpoznania rodzaju literackiego, jakim jest epika, i określenia jej charakterystycznych cech. Z matematyki trudne okazało się zadanie otwarte, którego rozwiązanie wymagało stworzenia strategii rozwiązania problemu geometrycznego
- podsumowuje wyniki na Warmii i Mazurach Agnieszka Muzyk, dyrektor OKE w Łomży.
Więcej informacji o wynikach w województwie warmińsko-mazurskim, poszczególnych powiatach i gminach znajdziemy TUTAJ.
Wkrótce czeka egzamin z życia....
Jak poszło poszczególnym szkołom?
W związku z informacją (podana dwukrotnie) o zatrudnieniu przez prezydenta (jemu podlegają szkoły) Dyrektora Delegatury Urzędu Marszałkowskiego w szkole, bez obowiązku świadczenia pracy a jedynie z prawem kasowania "należności". Pytam prezydenta (pyt. 1-4), bo "zatrudniony " i zatrudniająca milczy: 1. czy to prawda? 2. ilu takich śpiochów - kumpli i członków psl - prezydent zatrudnia, gdzie i za jaką pensję? 3.jaki ma to związek z wygranym przez zatrudniającą (może nie wiedziała, że ten śpioch jest zatrudniony) konkursem na równorzędne stanowisko w innej szkole? 4. jeżeli to prawda, to jak to się ma do "okradania szkół przez rząd? 5. co ma do powiedzenia w tej sprawie niejaki Gerhard pełen frazesów o zasługach prezydenta i walce o pracę dla młodych nauczycieli? Pytam do skutku