Jednym z podstawowych zadań Inspekcji Handlowej jest przeprowadzenie kontroli. W drugim półroczu 2007 r. Elbląscy inspektorzy dokonali 241 kontroli, podczas których 150 osób ukaranych zostało grzywnami w formie mandatów karnych o łącznej wartości 23 560 zł. Przeciwko 6 osobom skierowano do sądu także wnioski o ukaranie.
- Do ustawowych zadań Inspekcji Handlowej należy ochrona interesów i praw konsumentów oraz interesów gospodarczych państwa – informuje Radosław Rzepecki z Delegatury Inspekcji Hanlowej w Elblągu. - Wykonując swoje zadania Inspekcja Handlowa wykonuje przede wszystkim kontrole na podstawie programów zleconych przez Główny Inspektorat Inspekcji Handlowej.
W drugim półroczu ubiegłego roku inspektorzy przeprowadzili kontrole m in w zakresie: jakości paliw ciekłych i gazowych, bezpieczeństwa, prawidłowości oznakowania i jakości wyrobów konfekcyjnych przeznaczonych dla dorosłych, jakości i prawidłowości oznakowania mięsa i przestworów mięsnych, jakości oznakowania soków i napojów bezalkoholowych, jakości, prawidłowości oznakowania pieczywa i ciast o przedłużonej trwałości, jakości i oznakowania przetworów owocowych i warzywnych, jakości i oznakowania mleka i przetworów mlecznych, prawidłowości funkcjonowania wiejskich sklepów spożywczych, prawidłowości funkcjonowania placówek małej gastronomi w sezonie letnim, bezpieczeństwa widowiskowych wyrobów pirotechnicznych oraz bezpieczeństwa zapalniczek.
- Do przedsiębiorców u których stwierdzono nieprawidłowości w prowadzonej działalności gospodarczej, a także do producentów bądź importerów kwestionowanych produktów skierowano wystąpienia pokontrolne z wnioskami o wyeliminowanie stwierdzonych nieprawidłowości – informuje Rzepecki.
Informacje o stwierdzonych nieprawidłowościach przekazano również do właściwych miejscowo stacji sanitarno – epidemiologicznych, urzędów miar, inspekcji jakości handlowej artykułów rolno – spożywczych oraz innych organów.