Zdobądź środki dla swojej organizacji, buduj relacje z darczyńcami - zostań fundraiserem! Jeszcze tylko jeden dzień pozostał aby zgłosić się na bezpłatne szkolenie z zakresu fundraisingu w województwie świętokrzyskim.
Fundraising to planowe, etyczne i skuteczne zbieranie pieniędzy. Głównym jego założeniem jest kształtowanie relacji z darczyńcami, instytucjami i biznesem. Pozwala na budowanie stabilności i przejrzystości finansowej organizacji. Organizacja posiadająca fundraisera jest w stanie w ciągu roku pozyskać nawet 1 mln zł.
Istnienie stanowiska fundraisera w organizacjach jest niezwykle istotne. Bez niego wszyscy wolontariusze i pracownicy są zaangażowani w pozyskiwanie pieniędzy zamiast w pracę na rzecz słusznej inicjatywy. Fundraiser nie przyniesie jednak pieniędzy w pierwszym dniu pracy. Jego główne zadanie to poznanie drugiego człowieka i darczyńców. - Musi wiedzieć kiedy lepiej przestać mówić o finansach, a kiedy może powiedzieć – „Czy mogę cię prosić o milion zł?” - podsumowuje Robert Kawałko wiceprezes Polskiego Stowarzyszenie Fundraising.
Kto może być fundraiserem?
Fundraiser to człowiek interesujący. Nie mówi jedynie o pieniądzach, ale zaciekawia innych swoją osobą. To rozmówcy powinni na końcu spotkania zapytać o działanie jego stowarzyszenia czy fundacji. W fundraisingu nie chodzi o pieniądze ale o relacje. Często bardziej liczy się możliwość pojawienia się na ważnym spotkaniu czy imprezie branżowej. Tzw. networking staje się co raz bardziej istotnym elementem biznesu. A co ważne dla potencjalnego sponsora, jest istotne również dla fundraisera.
Każdy osoba zajmująca się fundraisingiem powinna mieć za sobą doświadczenie bycia darczyńcą. Bardzo cenna jest wiedza na temat tego, jak czuje się drugi człowiek, którego prosimy o wsparcie. Wyjątkowość filantropii oraz aktu bezinteresownego dawania zmienia także podejście do własnej pracy. Daje możliwość rekomendowania filantropii poprzez swoją postawę.
Zysk z fundraisingu
Według badań organizacji Klon/Jawor 51% organizacji pozarządowych bazuje na środkach samorządowych natomiast środki rządowe to źródło dla 23% NGO. Około 35% organizacji otrzymuje wsparcie w postaci darowizn od indywidualnych darczyńców. Podobny procent dotyczy sponsorów i instytucji. Wsparcie sektora publicznego, w tym granty unijne nie są jednak stabilnym źródłem dochodów. Należy również pamiętać, że potencjalny darczyńca jest postawiony często w sytuacji wyboru – komu przekazać pieniądze? Profesjonalne i przejrzyste podejście do fundraisingu zwiększa szanse organizacji w pozyskaniu takiej osoby czy instytucji.
Fundraising jest inwestycją z długoterminową stopą zwrotu. Zarazem jednak możemy być pewni jej zasadności, ponieważ jest potwierdzona półwiecznym doświadczeniem fundraiserów z całego świata. Daje możliwość dywersyfikacji i stabilizacji źródeł dochodu. Jedynie w sytuacji bezpieczeństwa finansowego organizacja może działać efektywnie i poszerzać zakres swoich działań.
Budowanie relacji oraz transparentność to najlepsza inwestycja dla III sektora.
Organizacje z terenu województwa świętokrzyskiego mogą zgłosić się do 24 lipca na 4 dni intensywnego szkolenia (6 - 9 sierpnia br). z praktykami i trenerami Polskiego Stowarzyszenia Fundraisingu.
Wystarczy odwiedzić stronę http://www.polski.fundraising.org.pl/szkolenia/dla-fundraisera/formularz-zgloszeniowy/ i wpisać dane swojej organizacji.