Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu oraz Muzeum Brama Frydlandzka w Kaliningradzie ogłaszają konkurs otwarty na Logo projektu „MUSUEMS OVER THE BORDERS”.
Celem Konkursu jest wyłonienie najlepszego projektu Identyfikacji Wizualnej – Logo, pozwalającego na kreowanie wizerunku projektu „MUSEUMS OVER THE BORDERS” realizowanego przez Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu i Muzeum „Brama Frydlandzka” w Kaliningradzie, który ma wzmacniać współpracę pomiędzy tymi instytucjami, promować wspólne dziedzictwo kulturowe, podkreślać wspólną historię. Informacje o projekcie zawarte są na stronie internetowej www.mob.elblag.pl Tam też znajduje się szczegółowy regulamin konkursu, wraz z załącznikami. Nagroda dla zwycięzcy konkursu wynosi cztery tysiące złotych
Przedmiotem konkursu jest projekt Identyfikacji Wizualnej – Logo, który stanie się wspólnym dla muzeów oficjalnym znakiem projektu „MUSEUMS OVER THE BORDERS” realizowanego przez Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu i Muzeum Brama Frydlandzka w Kaliningradzie. Wybrane logo będzie przeznaczone w szczególności do celów: promocyjnych, identyfikacyjnych, reprezentacyjnych i korespondencyjnych. Logo będzie wykorzystywane w związku z realizacją projektu, a w szczególności umieszczone będzie na: plakatach, ulotkach, nośnikach elektronicznych i w Internecie, nośnikach reklamy zewnętrznej, gadżetach promocyjno-reklamowych, wyremontowanych obiektach muzealnych, innych produktach projektu.
Projekt Identyfikacji Wizualnej – Logo powinien zawierać: logo w wersji kolorowej, w optymalnym rozmiarze oraz w najmniejszym czytelnym pomniejszeniu, w wersji z napisem „MUSEUMS OVER THE BORDERS” oraz bez; jak też identyczne w wersjach logo w odmianie czarno-białej. Projekt powinien być dostarczony w wersji elektronicznej w formacie pliku pdf w jakości do druku (300 dpi), wysłany jako załącznik do e-maila. Zastosowanie projektu powinno umożliwiać różnorodne wykorzystanie zarówno dla przedmiotów, jak i na papierze firmowym, w wydawnictwach, materiałach promocyjnych, w materiałach elektronicznych, prezentacjach, grafice internetowej oraz podczas wydarzeń promocyjnych i informacyjnych, w różnych formatach i rozmiarach.
Projekty nie mogą naruszać dobrych obyczajów, powszechnie obowiązującego prawa, praw osób trzecich oraz winny być wolne od wad prawnych. Projekty naruszające ww. prawa nie będą brane pod uwagę w Konkursie. W przypadku wykorzystania w projekcie uczestniczącym w Konkursie projektów osób trzecich, do projektu należy dołączyć umowę zawartą z taką osobą, obejmującą zgodę osoby uprawnionej na wykorzystanie tego utworu/dzieła w projekcie Uczestnika i zgodę na wykonywanie autorskich praw zależnych do tego utworu/dziele obejmującą prawo do korzystania i rozporządzania utworem Uczestnika w zakresie nie mniejszym niż korzystanie ze zwycięskiego projektu. W Konkursie nie mogą brać udziału projekty, które w całości lub w części były zgłaszane na inny konkurs, otrzymały nagrodę lub były publikowane w jakiejkolwiek postaci.
Osobą uprawnioną do udzielania informacji o Konkursie jest Agata Drymajło, tel. 55 642 35 30, e-mail: agata.drymajlo@muzeum.elblag.pl.
Tomasz Gliniecki
Muzeum Archeologiczno-Historyczne w Elblągu
Jeśli mowa o logo to przydałoby się przegonić z Elbląga także to OWSIKO-logo. Niech przykładem będzie kurort Ustka, który po protestach mieszkańców wycofuje się z logo, zwanego tam "ANUS MUNDI", autorstwa tej samej "ikony polskiego projektowania graficznego i identyfikacji" - Andrzeja Ludwika Włoszczyńskiego.