W ramach rewitalizacji Starego Miasta w 2011 roku powstał Ratusz Staromiejski. Budynek odbudowano według układu historycznego. Obiekt posiada zróżnicowaną wysokość. W podpiwniczonej część Miasto trzykrotnie chciało stworzyć restaurację. Czy dalej są takie plany? Czy Miasto ogłosi kolejny przetarg na dzierżawę tych pomieszczeń?
Przypomnijmy, że według planów Miasta na powierzchni 400 m2 miałaby znajdować się restauracja. Pierwszy przetarg zakładał aranżację wnętrz restauracji według projektu projektantów z Gdańska. Na ten cel chciano przeznaczyć ponad milion złotych. Jednak oferty, które wpłynęły były znacznie wyższe w związku z czym przetarg został unieważniony. W dalszej kolejności Miasto nie zrezygnowało z koncepcji restauracji. Podjęto więc próby wydzierżawienia lokalu z przeznaczeniem na działalność gastronomiczną wraz z wyposażeniem oraz aranżacją wnętrza. Niestety pomimo ogłaszania kolejnych przetargów nie udało się wydzierżawić pomieszczeń.
Ostatni przetarg został ogłoszony w styczniu 2014 roku. Lokal wyposażony jest w energię elektryczną, bieżącą ciepłą oraz zimną wodę, a także ogrzewanie. Warunkiem dzierżawy było zagospodarowanie lokalu na działalność gastronomiczną. Miasto proponowało cenę wywoławczą 5 325 zł brutto za miesiąc dzierżawy. Umowa miała być podpisana na czas określony do końca grudnia 2018 roku. Niestety nie udało się tutaj znaleźć także chętnych.
W listopadzie odbyły się wybory samorządowe, w których zmienił się prezydent. Czy planuje on kolejne przetargi na dzierżawę lokalu pod restaurację?
Nie jest przewidywane ogłoszenie kolejnego przetargu na dzierżawę pomieszczenia w Ratuszu Staromiejskim na lokal gastronomiczny. Aktualnie przygotowywany jest wniosek do Instytucji Zarządzającej na wyrażenie zgody na zmianę przeznaczenia tych pomieszczeń na potrzeby Elbląskiej Orkiestry Kameralnej, Departamentu Promocji i Kultury oraz Departamentu Organizacyjnego
– informuje Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy prezydenta
Cóż plany powstania restauracji w Ratuszu Staromiejskim niestety nie wypaliły. Pojawia się jednak pytanie, jakie Miasto podejmie kroki, jeżeli Instytucja Zarządzająca nie pozwoli zmienić przeznaczenia tych pomieszczeń?
Obok Ratusza jest wolny teren i można wybudować dużą salę koncertową.Od kamieniczki którą budują i nie mogą wybudować aż do Ratusza.
Orkiestra Kameralna pożera pieniądze i pomieszczenia. Kiedy będzie tam program oszczędnościowy?
Ten obiekt powinien jednak zarabiać, a Orkiestra Kameralna utrzymywana jest chyba z pieniędzy Urzędu Miasta. O co tu chodzi?
Dzienny koszt funkcjonowania EOK, to prawie 7 tysięcy złotych, czyli 2,463 miliona złotych rocznie. Jakieś jeszcze pytania? Rozliczenie finansowe EOK dostępne jest w BIP.
Kiedyś ktoś napisał, że jedna z pań radnych jest zagorzałą megalomanką, no nie wiem dlaczego Miasto podejmuje taką decyzję. Może coś więcej niedługo się dowiemy, czyj to wniosek, może My społeczeństwo Elbląga przekonamy się, że to dobra decyzja i z naszych podatków nie będzie to opłacane. .Bo naprawdę to chyba Miasto ma na co wydawać pieniądze, a z wynajmu jest ciągły napływ gotówki.Moim zdaniem tylko wydzierżawić.