We wtorek, 21 kwietnia na posiedzeniu Komisji Rewizyjnej przedstawiono sprawozdanie ze sposobu rozpatrzenia skarg i wniosków w Urzędzie Miejskim w Elblągu w ubiegłym roku. Wynika z niego, że mieszkańcy miasta nie boją się wnosić uwag do chociażby niewłaściwego zachowania pracowników czy organizacji pracy w kasach instytucji. Czy UM ma jakieś pomysły na podniesienie jakości obsługi klientów?
Do Centralnego Rejestru Skarg Urzędu Miejskiego w ubiegłym roku wpłynęło 28 skarg. Zastrzeżeniami ze strony mieszkańców zajął się Prezydent Miasta oraz Rada Miejska.
Radnym przypisanych zostało dziesięć skarg. Wśród nich znalazł się anonim, który nie podlegał rozpatrzeniu. Rada musiała zająć się zgłoszeniami dotyczącymi działań Prezydenta oraz wykonywania obowiązków przez Dyrektorów szkół : SP nr 1 oraz SP nr 6, Zespołu Szkół Ekonomicznych i Ogólnokształcących, Zespołu Szkół Techniczno-Informatycznych oraz Dyrektora Zarządu Budynków Komunalnych.
Z kolei do zadań Prezydenta Miasta należało rozpatrzenie 17. skarg, a dotyczyły one pracy poszczególnych departamentów Urzędu Miejskiego. Elblążanie skarżyli się chociażby na organizację pracy kas w instytucji, niewłaściwe zachowanie pracowników Departamentu Dochodów Budżetowych, braku odpowiedzi na pismo przez urzędników z Departamentu Gospodarki Nieruchomościami i Geodezji czy refundację kosztów wyposażenia stanowiska pracy dla skierowanego przez PUP bezrobotnego.
Po wnikliwej analizie stwierdzono, iż najczęstszymi powodami wnoszenia skarg są brak dostatecznego wyjaśnienia klientowi przepisów i procedur, błędna interpretacja przepisów prawnych przez klientów, jak również nieprzestrzeganie przez pracowników administracji zasad dotyczących terminowości oraz pisemności w prowadzonych postępowaniach.
Wszystkie czynności prowadzone przez Prezydenta Miasta zostały zakończone w 2014 r. Rada Miejska zajmuje się jeszcze dwoma postępowaniami z ubiegłego roku.
Departament Organizacji i Nadzoru Urzędu Miejskiego zaproponował podniesienie standardu obsługi klienta poprzez wzmocnienie systemu kontroli zarządczej oraz przestrzegania norm ISO-9001. Zasugerował także podniesienie wiedzy i kompetencji kadry urzędniczej poprzez szkolenia, a także zintensyfikowanie wewnętrznych działań kontrolnych.
Nadal w tym UM pali sie za dużo żarówek w pokojach gdy jest widno.Przykład :Piętro pierwsze pokój oświetlony że widniej jak od słońca -od strony ul.Kosynierów Gdyńskich ostatnio zasłaniają się roletami - co prawda kole w oczy????????????A może urzędnicy niech płaca za prąd jak chcą tak być oświetleni.