17 lipca br., poseł prof. Tadeusz Iwiński skierował do Elżbiety Bieńkowskiej, Wicepremier Rady Ministrów, Minister Infrastruktury i Rozwoju interpelację poselską w sprawie stanu infrastruktury kolejowej w północno-wschodniej Polsce, na przykładzie województwa warmińsko-mazurskiego. Poseł otrzymał już w tej sprawie odpowiedź.
W swojej interpelacji poseł Iwiński pytał m.in o przyczyny braku zamówień pociągów przez przewoźników państwowych, samorządowych i prywatnych na liniach kolejowych, gdzie nie odbywa się ruch pasażerski i/lub towarowy, plan remontów bądź rewitalizacji szlaków kolejowych na Warmii i Mazurach oraz w połączeniach z regionem, ze szczególnym uwzględnieniem połączeń Olsztyna z jego wschodnią częścią, a także o to, na których liniach kolejowych Warmii i Mazur i łączących województwo z ościennymi regionami oraz Obwodem Kaliningradzkim nie jest prowadzony ruch - zarówno pasażerski jak i kolejowy - a na których odbywa się wyłącznie ruch towarowy oraz o to, które linie są całkowicie wyłączone z eksploatacji i przeznaczone do fizycznej likwidacji?
Poselskie zapytanie dotyczyło także ewentualnych planów przywrócenie fizycznego stanu przejezdności bądź rewitalizacji linii kolejowej nr 225 (Nidzica – Wielbark) oraz linii nr 35 (Wielbark – Ostrołęka) – w perspektywie uruchomienia w najbliższych latach regionalnego portu lotniczego w Szymanach k/Szczytna, co stworzyłoby możliwość lepszego skomunikowania tego lotniska z Ostrołęką i Nidzicą oraz rewitalizację lub modernizację linii kolejowej nr 221 (Gutkowo – Braniewo), mając na uwadze możliwość uruchomienia bezpośredniego, międzynarodowego połączenia tą linią kolejową stolicy województwa (Olsztyna) i stolicy Obwodu Kaliningradzkiego (miasta Kaliningrad).
Poseł otrzymał w tej sprawie odpowiedź z Ministerstwa Infrastruktury i Rozwoju - Odpowiedź na interpelację dotarła do Kancelari Sejmu RP 28 sierpnia b.r. mimo widniejącej daty na dokumencie 13 sierpnia b.r. To nie pierwsza tego typu sytuacja, w której obecny rząd, rażąco wbrew Regulaminowi Sejmu RP, odpowiada z opóźnieniem na interpelację poselską - dodaje prof. Iwiński.
Pełna odpowiedź na interpelację w załączonym pliku.
opr.
AS
Odpowiedź Ministerstwa świetna. Jak na dłoni widać adresata interpeacji, a jest nim olsztynkowo ze swoją świtą.
To jakaś kpina! Tu nie ma ani słowa o Elblągu! Jak można rozpatrywać modernizację infrastruktury kolejowej w województwie pomijając przy tym drugie największe miasto w regionie?!
Jeśli chodzi o inwestowanie (bo przecież dojenia/grabienia to nie dotyczy) to Warmia i Mazury - w mentalności wiejskich zaborcom - po zachodniej części regionu kończy "linia miłości" - na mapie graficznie wyznaczona z Braniewa do Iławy przez Pasłęk... czyli po granicy "olsztyńskiego z 1956"... 15 lat za nami, w kolejnej 15tce pewnie zbudują u siebie metro i "Światowy Park Naukowy im. UWM", a kredyty będzie spłacał cały ogołocony z czegokolwiek region :(
To jest kolejny dowód jak jest traktowany Elbląg w nagenno-szuwarowym województwie! Elbląg do Pomorza!
Dziwi mnie, że nawet redakcja info.elbląg pozwala sobie na określanie Elbląga mianem "warmia i mazury"... no ręce opadają... błagam, przecież to aż razi w oczy! Elbląg nie leży na Warmii i Mazurach!!! Ja wiem, że to niby taki skrót, ale to jest błąd!
Zadupie olsztyńskie pyta, dlaczego jest zadupiem - ano miedzy innymi, dlatego, że samo nie potrafiło utrzymać i doglądać w sposób gospodarski infrastruktury komunikacyjnej a kolejowej w szczególności - ilość zamkniętych i zdemontowanych linii kolejowych sama mówi za siebie.
Elbląg to WYBRZEŻE i Żuławy zero zainteresowania szuwarami.