Kręta i wąska droga krajowa nr 22 na odcinku Elbląg-Fiszewo w wielu miejscach jest niebezpieczna dla kierowców. Zmienić ma to przebudowa trasy. Planowana inwestycja jednak ponownie się opóźnia.
Modernizacja warmińsko-mazurskiego odcinka DK22, prowadzącego z Elbląga do Fiszewa, jest planowana od lat. Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad w Olsztynie zamierza rozbudować trasę na odcinku Fiszewo-Jegłownik i Jegłownik-Elbląg (łącznie to ok. 8,5 km) oraz zbudować obwodnicę Jegłownika - obecnie droga przebiega przez wieś. Umowę z firmą Europrojekt Gdańsk na wykonanie dokumentacji projektowej podpisano w lutym 2022 roku - wartość zamówienia wyniosła 5,6 mln zł. W tym samym roku zaprezentowano trzy warianty przebiegu obwodnicy - więcej na ten temat pisaliśmy m.in. TUTAJ. Decyzja, który z nich zostanie ostatecznie zrealizowany, miała zapaść do końca ubiegłego roku, a do trzeciego kwartału tego roku miała powstać dokumentacja.
Wyznaczone terminy minęły, a dokumentacja projektowa wciąż nie jest gotowa.
Wariant obwodnicy Jegłownika nie został jeszcze wybrany. Dokumentacja na wszystkie zadania (przebudowe odcinków i budowę obwodnicy - przyp. red.) jest w trakcie opracowania. Z uwagi na wyjątkowo trudne warunki gruntowo-wodne w obszarze przedmiotowej inwestycji, prace projektowe się przedłużają
- informuje Elżbieta Mildner z Wydziału Bezpieczeństwa Ruchu Drogowego i Zarządzania Ruchem GDDKiA w Olsztynie.
Kiedy więc kierowcy pojadą odnowionym odcinkiem DK22? Inwestycja po raz kolejny zostaje przesunięta w czasie. Początkowo planowano, że cała inwestycja zakończy się do 2028 roku. W ubiegłym roku GDDKiA informowała, że termin realizacji rozbudowy odcinków Fiszewo – Jegłownik i Jegłownik – Elbląg to lata 2026-2029, natomiast realizacja obwodnicy Jegłownika, w systemie projektuj i buduj, przewidziana jest na lata 2027-2030. Ten harmonogram stracił już aktualność.
Przetargi na roboty budowlane obecnie są planowane w 2027 r. dla odcinka Fiszewo-Jegłownik i w 2028 r. dla odcinka Jegłownik – Elbląg wraz z budową obwodnicy Jegłownika
- dodaje Elżbieta Mildner.
To województwo w ktore nas wpedzila lewica z dziewialtowskim na czele a którym rządzi PO i PSL dopóki nie wyremontuje wszystkie bagienne drogi nie da nam kasy na te drogę. Malbork skończył już modernizację dk. 22 po obu stronach miasta.
Wystarczy noga z gazu ,ale mistrzowie kierownicy tego nie rozumieją