O remont chodnika przed budynkiem przy ul. Jana Matejki 5 oraz o remont samej ulicy prosił Prezydenta Elbląga Witolda Wróblewskiego radny PiS Rafał Traks. Z jakim skutkiem?
Radny zwrócił uwagę na stan nawierzchni ulicy przed budynkami mieszkalnymi nr 2-7.
Obecna nawierzchnia jest w bardzo złym stanie technicznym. W obrębie znajdują się znaczące ubytki, co może spowodować uszkodzenie pojazdów mieszkańców Elbląga
– zaznaczył Rafał Traks.
- Mieszkańcy ulicy Jana Matejki wielokrotnie zwracali się z prośbą o naprawę i ewentualne doraźne łatanie powstałych ubytków jezdni . Niestety nie spotkały się one z przychylnością. Zwracam się z prośbą o remont nawierzchni – podkreślał Rafał Traks.
Prezydent zapewniał radnego, że elbląskie ulice są monitorowane pod kątem ewentualnych napraw. - Departament Zarządu Dróg Urzędu Miejskiego w ramach środków bieżących na podstawie przeglądów dróg jak również zgłoszeń mieszkańców corocznie tworzy wykaz zamierzeń możliwych do realizacji w zakresie remontów dróg z uwzględnieniem możliwości finansowych Gminy Miasto Elbląg – wyjaśniał Witold Wróblewski.
Czy ulica Jana Matejki została uwzględniona w wykazie?
Zakres dotyczący niezbędnego remontu przedmiotowej drogi został uwzględniony na liście potencjalnych zadań i zostanie zrealizowany w miesiącu czerwcu. Naprawa polegać będzie na zabezpieczeniu tylko tych miejsc, które zagrażają bezpieczeństwu ruchu drogowemu
– zapewnia Prezydent Elbląg.
Nie tylko stan ulicy przykuł uwagę radnego. Zwrócił się on do Prezydenta również o naprawę chodnika przed budynkiem przy ul. Maja Matejki 5. - Obecnie chodnik jest w bardzo słym stanie. W chodniku pojawiło się wiele ubytków, które stwarzają niebezpieczeństwo dla pieszych mieszkańców naszego miasta – informował Rafał Traks.
W przypadku chodnika, remont nie leży w gestii Miasta. - Przedmiotowy chodnik jest usytuowany na działce gminnej i stanowi dojście do budynku, dlatego też jego remont znajduje się w gestii Wspólnoty Mieszkaniowej Matejki 5 – stwierdził Witold Wróblewski.
Prezydent wystąpi do Zarządcy budynki o rozważenie możliwości naprawy chodnika. - Obowiązkiem Zarządcy jest organizowanie remontów i napraw w celu zapewnienia bezpiecznego korzystania z części wspólnych nieruchomości – dodał.
Brawo po tylu latach coś się ruszy
a ulica okrzei
zaraz zaraz - a czy aby można tam robić remont - to jest teren wspólnot mieszkaniowych (zdjęcia w zdecydowanej większości obejmują teren prywatnego parkingu przy ul. Matejki 4) a chodnik przy 5 jest w idealnym stanie jak widać - jest wylewany z betonu równy - jak chcą to niech sobie sami remontują ci z 5. A ul. Matejki - owszem jest do remontu ale od płk. Dabka do Robotniczej - to sie zgadzam. Zrobione tam miejsca postojowe - brawo ale takich miejsc jest więcej. Panie Prezydencie gdzie sa remonty ulicy Daszyńskiego, Barona, Okrzei, Rechniewskiego - tam juz nie da się przejechać i w ogóle nie ma mowy o zaparkowaniu pojazdu nawet na chwilę. Prosze przejechać o godzinie 15.00 prze ul. Barona - tragedia!!!!!
A Juliana Fałata dziura na dziurze jak sitko