Dziś (27 kwietnia) mieliśmy poznać orzeczenie sądu w sprawie złożonego przez jedną z krakowskich firm odwołania od wyniku przetargu na budowę torowiska i trakcji tramwajowej w ulicach Grota Roweckiego i 12 Lutego. Sąd Okręgowy w Gdańsku werdyktu jednak nie wydał. Ogłoszenie orzeczenia w tej sprawie odroczono o kolejne dwa tygodnie. Tymczasem realizacja wartej ponad 13 mln zł inwestycji trwa w najlepsze od początku kwietnia.
Kierowcy poruszający się ulicą Grota Roweckiego muszą uważać na utrudnienia, jakie wynikają z trwającej od 6 kwietnia budowy torowiska i trakcji tramwajowej. Ruch na obu jezdniach Grota Roweckiego został ograniczony do jednego, zewnętrznego pasa. Obecnie trwa realizacja pierwszego etapu robót, który dotyczy odcinka od skrzyżowania z ulicą Traugutta do przejścia dla pieszych przy skrzyżowaniu z ulicą 12 Lutego.
Budowa torowiska i trakcji tramwajowej w ulicach Grota Roweckiego i 12 Lutego rozpoczęła się z miesięcznym opóźnieniem. Na polecenie Miasta wybrany pod koniec zeszłego roku wykonawca firma ZUE S.A. z Krakowa, wstrzymał się z pracami. Powodem była skarga na orzeczenie Krajowej Izby Odwoławczej, którą złożyła inna krakowska firma TOR-KRAK (wcześniej jej odwołanie od wyniku przetargu zostało odrzucone przez KIO). Urząd Zamówień Publicznych skierował więc sprawę do Sądu Okręgowego w Elblągu. Ten przekazał ją do rozpatrzenia do Sądu Okręgowego w Gdańsku. Gdański sąd wyznaczył termin rozprawy na 27 kwietnia.
Jak dowiedzieliśmy się dziś od Tomasza Adamskiego, rzecznika prasowego Sądu Okręgowego w Gdańsku, ogłoszenie orzeczenia w sprawie odwołania firmy TOR-KRAK, zostało odroczone do 11 maja. O tym, jaki będzie werdykt sądu dowiemy się dopiero za dwa tygodnie.
Przypomnijmy, że budowa torowiska i trakcji w ulicach 12 Lutego i Grota Roweckiego została dofinansowana w ramach tzw. Zintegrowanych Inwestycji Terytorialnych. Wysokość dofinansowania wynosi 9,4 mln zł. Łącznie całe zadanie pochłonie 13,5 mln zł (w tym 10,3 to prace drogowe). Termin zakończenia wszystkich prac to 30 września 2017 r.
I słusznie! Każda rozbudowa infrastruktury w Elblągu jest na plus!
Ta inwestycja odstrzeli Wrólewskiego :-)
Super że robią
Wszystko pieknie, ale te 2 min, dojazdu szybciej znad Jaru do dworca plus zapowiedz likwidacji trawajow lini 4 i 5 z trasy na ul. Krolewieckiej nie kalkuluje sie wobec wydatku tylu mln. A dodatkowo ta niewiadoma z wyrokiem sadu. Panie prezydencie, to chyba ostatnia kadencja.
Według mnie lepiej byłoby wyremontowac torowisko na Krolewieckiej z przedłużeniem do Woj. Szpitala Zespolonego i dalej Fromborska do pętli na Ogólnej. Taki układ zwiekszylby zainteresowanie linią 2 i pozwoliłby na utworzenie nowej linii łączącej wszystkie szpitale, wiele szkół, miejsc pracy i centrum oraz zaludnione osiedla mieszkaniowe (Saperów - Ogólna przez Krolewiecka).