Prezydent Elbląga, Witold Wróblewski złożył dwa wnioski o dofinansowanie na budowę wiaduktu na Zatorze wraz z drogami dojazdowymi. W sumie Miasto chce pozyskać prawie 16 mln zł.
Koszt inwestycji (wiaduktu oraz dróg dojazdowych) szacowany jest na ponad 30 mln zł.
Złożyłem dwa wnioski o dofinansowanie tej inwestycji. Pierwszy wniosek – dotyczący budowy wiaduktu złożony został do Ministerstwa Infrastruktury i Budownictwa o środki z rezerwy subwencji ogólnej. Ten wniosek jest na etapie procedowania. Planujemy tam dofinansowanie 3,3 mln zł. Drugi wniosek natomiast złożony został do Regionalnego Programu Operacyjnego Woj. Warmińsko-Mazurskiego, w ramach działania Infrastruktura drogowa w miejskim obszarze funkcjonalnym Elbląga – ZIT bis. Z tego źródła chcemy pozyskać 12,5 mln złotych. Wniosek jest obecnie w ocenie formalnej
– wyjaśniał Witold Wróblewski.
Trwa postępowanie przetargowe w celu wyłonienia Inżyniera Kontraktu oraz Generalnego Wykonawcy robót wiaduktu i dróg dojazdowych. - Przekazany został teren budowy dla EPEC Sp. z o.o. oraz EPWiK Sp. z o.o. pod roboty budowlane. Zakres robót, które wykonywać będą te spółki polegać będzie na przebudowie odcinków sieci cieplnych, wodociągowych i kanalizacyjnych w związku z koniecznością usunięcia kolizji z zaprojektowanym wiaduktem nad linią kolejową i drogami dojazdowymi– stwierdził Prezydent Elbląga.
Z czym związany będzie pierwszy etap prac? - Z przebudową przez EPWiK Sp. z o.o. kanalizacji sanitarnej oraz wodociągu w ul. Lotniczej w obrębie skrzyżowania z Al. Grunwaldzką. W związku z tymi robotami wprowadzona zostanie tymczasowa organizacja ruchu. Wyłączony zostanie dla ruchu zewnętrzny pas na jezdni ul. Lotniczej po stronie Giełdy Elbląskiej na odcinku od Al. Grunwaldzkiej do zjazdu na teren PKS i restauracji McDonalds. Ruch na tej jezdni odbywać się będzie pasem wewnętrznym. Zamknięty dla ruchu na tym odcinku będzie także chodnik wzdłuż ul. Lotniczej po stronie Giełdy Elbląskiej. Ruch pieszych w kierunku ul. Skrzydlatej kierowany będzie przez teren Giełdy Elbląskiej – precyzuje Joanna Urbaniak, rzecznik Prezydenta Elbląga.
Rozpoczęcie budowy wiaduktu planowane jest na lipiec 2017. Prace mają potrwać do września 2018.
Czyli, że jak? Trwa już postępowanie przetargowe i przekazanie terenów, a jeszcze nie wiadomo czy będzie kasa?
Opowiadanie co będzie jak będą pieniądze, to raczej nie przystoi Prezydentowi, p. Wróblewski, prawda?
A kto zapłaci firmie EPEC za roboty, które są im niepotrzebne ?
Jak Pis nie przeszkodzi to kasa będzie i wiadukt będzie i obecny Prezydent na przyszłą kadencję będzie....Brawo!
Wiadukt powinien być na nasypach i podporach, ale estaskada na podporach dłuższa i bardziej ażurowa zarówno od Zatorza jako i strony miasta. Przyczółek wiaduktu nie powinien przesłaniać potencjalnego wjazdu do parowozowni i blokować połączenia torowego od strony stacji, w przeciwnym razie nie widzę sensu dla takiej wegetacji tego zabytku techniki. Tunel w stylu Trasy W-Z dla ul. Dworcowej - też bez sensu. Pozostaje mieć nadzieje, że wykonawczy projekt będzie mniej chwytliwy medialnie, za to lepiej wypadnie w szczegółach. Dodatkowo na DW500 lewoskręt z Alei Grunwaldziej w stronę Zatorza - powinien być poprowadzony na estakadzie ponad skrzyżowaniem z Lotniczą z pominięciem świateł, bo to co już dzieje się tam w tej chwili - woła o pomstę do Nieba...
Szacun panie prezydencie oby tak dalej, tylko pan potrafi sprostać tak wielu inwestycjom.Głosowałem na pana i będę dalej głosować.
Nie, bo Olsztyn ma SKM w planach. Później zapewne metro. To nie lubuskie czy kujawsko-pomorskie, żeby czymś się dzielić.
Marian,.......ty masz brązowy nosek !!!!!
Nie tylko nosek ale i paluszek :)
jak sie chce cos robic to trzeba miec na to pieniadze a nie gdybac i projektowac i robic wode z mozgu obywatelom i opowiadac w mediach poboznych zyczen a co bedzie gdy nie bedzie dofinansowania nie bedzie nic i balon peknie i tak sie skonczy jak wiekszosc projektow ale widac ze ratusz juz rozpoczal kampanie wyborcza aby sie znow zalapac lepiej by bylo zeby mniej gadac a wiecej robic a nie budowac wirtualnie