Dziś (2 kwietnia) od samego rana, na ul. Królewieckiej drogowcy układają nawierzchnię bitumiczną na nowo powstającym odcinku ścieżki rowerowej. Na wysokości Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego, do południa kierowcy mogą spodziewać się chwilowych utrudnień w ruchu drogowym.
Prowadzone prace związane są z remontem około 450-metrowego odcinka chodnika po obu stronach ul. Królewieckiej, miedzy wjazdami do Wojewódzkiego Szpitala Zespolonego a skrzyżowaniem z ul. Fromborską oraz budową w tym miejscu jednostronnej ścieżki rowerowej o nawierzchni asfaltowej.
Zakres robót po stronie szpitala, obejmie wymianę nawierzchni chodnika między przejściem dla pieszych w pobliżu skrzyżowania z ul. Kościuszki, a przystankiem autobusowym na wysokości ul. Metalowców. Istniejące w tym miejscu stare, betonowe płyty chodnikowe zastąpi kostka polbrukowa. Natomiast po stronie ul. Częstochowskiej zadanie, oprócz odnowy ciągów pieszych, obejmie również budowę asfaltowej ścieżki rowerowej (dowiązana zostanie do istniejącej ścieżki na wysokości szpitala).
Prace, które rozpoczęły się 1 marca są już na półmetku. Niemal gotowy jest nowy chodnik po stronie ul. Częstochowskiej. Dziś gotowa będzie również nowa ścieżka rowerowa. Obecnie drogowcy układają na niej warstwę ścieralną z betonu asfaltowego. Z pracami związane są chwilowe utrudnienia w ruchu na tym odcinku ul. Królewieckiej. Ruch sterowany jest ręcznie i odbywa się wahadłowo. Utrudnienia potrwają do południa.
Wykonawcą robót jest Przedsiębiorstwo Produkcyjno-Usługowe Tuga. Przebudowa chodników na ul. Królewieckiej wraz z budową ścieżki rowerowej kosztować będzie 310 tys. zł. Inwestycja ma się zakończyć najdalej do 16 maja 2016 r.
Szkoda, wszyscy woleliby kompleksową przebudowę tej ulicy wraz z węzłem Królewiecka, Marymoncka, Piłsudskiego, Kosciuszki. Tam gdzie powstaje chodniczek i droga dla rowerów, chyba już w latach 70. ktos przewidywał rozbudowę Królewieckiej, na co wskazuje szeroki pas niezabudowanej zieleni. Ta ulica powinna miec tutaj dwie jezdnie doprowadzające do skrzyżowań z ruchliwymi ulicami z lewej i prawej. Obecny kształt tych rozjazdów ma charakter patologiczny, jest to nadzwyczajnie niebezpieczny punkt drogowy w mieście i nie tylko, zważywszy że jest to tranzytowy odcinek drogi 504 łącząca granicę Polski z Trójmiastem.
W końcu asfaltowe ścieżki rowerowe
Osobiscie wole ścieżki rowerowe z polbruku niż z asfaltu.Asfalt zle mi sie kojarzy.Tak jak pedałowanie
Na Konopnickiej będzie już z polbruku ... :-[