Urząd Miejski 12 stycznia 2015 roku ogłosił zamówienie publiczne pn. „Wykonanie audytu zewnętrznego z realizacji projektu pn. „Rewitalizacja wieży Katedry Św. Mikołaja w Elblągu oraz terenu pomiędzy katedrą a ulicami: Mostową, Wodną i Rybacką"”. Wykonawca już jest znany.
Przypomnijmy, że projekt rewitalizacji wieży Katedry oraz placu katedralnego został zapoczątkowany jeszcze w 2012 roku. Wówczas to pod koniec sierpnia miasto złożyło wniosek o uzyskanie dofinansowania z Unii Europejskiej na realizację tego projektu. Całkowity koszt projektu wynosi 3 852 776,16 zł brutto z czego 2 632 396,83 zł brutto pochodzi właśnie z dofinansowania. Skwer katedralny wraz z nowoczesną fontanną budowany był od maja 2013 roku przez konsorcjum firm: Przedsiębiorstwo Budowlane EKOINBUD Sp. z o.o. oraz EKOINBUD, obie z siedzibą w Gdańsku. W lipcu ubiegłego roku inwestycja została zakończona i otwarta dla mieszkańców. Fontanna była jednym z ulubionych miejsc elblążan i dzieci podczas okresu wakacyjnego. Całkowity koszt skweru wyniósł około 1 mln 414 tys. zł. W czerwcu 2014 roku rozpoczęła się również rewitalizacja wieży Katedry św. Mikołaja. Jej rewitalizacja również już się zakończyła.
W ostatnich dniach miasto ogłosiło zamówienie na wykonanie audytu. Wykonawca zobowiązany jest do przeprowadzenia audytu zewnętrznego wieży Katedry św. Mikołaja oraz przekazania raportu w ciągu siedmiu dni od jego zakończenia. Oferty można było składać do 15.01.2015 roku. W przedmiotowym zamówieniu do Urzędu Miejskiego w Elblągu wpłynęło 8 ofert. Najtańszą ofertę złożyła firma z Olecka – MaxFinanse Sp. z.o.o. Koszt realizacji tego zadania to 2312,40 zł brutto (1880 zł netto).
Zamówienie zostało udzielone wykonawcy w dniu 19.01 br. Od tego czasu firma z Olecka ma 14 dni na wykonanie zadania.
Uważam, że razem z zespołem audytowym powinna sprawdzić rzetelność wykonania projektu 5 osobowa grupa społeczna. Chodzi o środki samorządowe i kościół więc wszystko musi być jasne i przejrzyste.....
Jak to możliwe, że UM a więc z naszych podatków , bez społeczenstwa aprobaty , urzędasy remontują klechom wieżyczkę, co?A gdzie kieckowi schowali pieniądze własne?
Czyją własnością jest katedra już nie wspomnę o pałacyku na stoczniowej dlaczego urzędnicy państwowi którym my płacimy wcale nie mało zajmują się pozyskiwaniem pieniędzy i tracą czas( co więcej niektórzy się tym szczycą tak panie Prezydencie Wróblewski) na remonty budynków nie będących własnością miasta tylko jakiś wcale nie biednych instytucji.
Ludzie włączcie rozum żadnym klechom nikt nic nie daje. Katedra jest częścią tego miasta , zabytkiem stojącym tu od setek lat, fundusze i tak są celowe i na nic innego by nie poszły, jak będzie projekt na przebudowę budynków miasta zapewne też z tego skorzystamy. Mentalnie niestety wiele osób jest w epoce homosowietikus, niech wszystko będzie zafajdane smród głód i ubóstwo, sam nie mam i innym też nie pozwalam. Przecież ten klecha sobie w gacie nie wsadzi tej wieży i nic z tego personalnie nie ma.
ale jad w komentarzach,przecież to piękny zabytek,pewnie tęcza bardziej by satysfakcjonowała i kochajacy inaczej,biedne wyprane genderowskie móżdżki
Dlaczego wykonawcami były firmy z Gdańska, przecież u Nas są Nasze firmy, które dały by prace elblążanom.Firma z Gdańska to i podatek tam został, a nie u Nas.
Tyle kasy poszlo w bloto bo jak inaczej nazwac remont tej murowanej szopy na starym miescie ,ciekawe za czyje pieniadze wykonywany jest remont dachu w tym koscielnym budynku przy ul Zamkowej . Moge sie zalozyc ze do tego remontu miasto napewno dorzucilo pare baniek jednoczesnie powiekszajac zadluzenie naszego miasta.
Naszymi sprawami powinny zajmowac sie firmy z Elbląga.
@wniosek Zapewne w warunkach do przetargu wygrywała cena i nie było dodatkowych punktów dla firm z regionu.
@Jamaleg - nie zapomniałeś o chusteczce?