Podczas wczorajszego spotkania Prezydenta Jerzego Wika z mieszkańcami Zawady, pytania zgromadzonych sprowadziły się bardziej do składania zażaleń na istniejący stan rzeczy. Wśród nich znalazły się uwagi dotyczące Zawady, jak również całego Elbląga.
Starszy mieszkaniec ul. Kasprzaka zwrócił uwagę na likwidację obu przystanków tramwajowych na ul. Płk. Dąbka (vis a vis Biedronki), co utrudnia, zwłaszcza starszym ludziom, komunikację z centrum miasta.
- Poinformowano mnie, że te przystanki miały charakter tymczasowy – stwierdził niezadowolony z likwidacji przystanków mieszkaniec.
Bulwersujący dla mężczyzny był fakt, że zlikwidowane przystanki i jedno z przejść dla pieszych utrudniają życie ludziom starszym. Jego zdaniem miasto dba wyłącznie o młodych i zmotoryzowanych Elblążan, bowiem w miejscu przystanku (tym w kierunku centrum) powstaje pas dla samochodów skręcających w lewo do powstającego parkingu podziemnego przy CH Ogrody.
Niestety Prezydent nie był w stanie wypowiedzieć się w tym temacie. - Tę sprawę zapiszemy. Na te pytania, na które nie będę mógł odpowiedzieć natychmiast, poproszę o kontakt i do tej osoby na pewno się skontaktujemy i tą sprawę wyjaśnimy – mówił Jerzy Wilk.
Wszystkie przystanki powinny być postawione za skrzyżowaniem, żeby nie zasłaniały widoczności kierowcom podczas lewo skrętu, lustro które tam było nic nie daje... podczas skrętu w lewo wiata przystankowa zasłania widoczność od strony zawady, i tak samo podczas skrętu do ogrodów jadąc od strony zawady. To samo jest też na skrzyżowaniu przy stacji Shell i BP. Wystarczyło by przystanki poprzenosić za skrzyżowanie obustronnie odpowiednio do kierunku jazdy aut. Przy okazji może by się wcisnęło dodatkowy pas do lewo skrętu w miejscu obecnie postawionych przystanków przed skrzyżowaniem, 2 pasy były by do jazdy na wprost i na płk. Dąbka nie było by kolejki na połowę prostej między Shell"em i BP i uniknęlibyśmy pędzących-wpychających się pod koniec prostej przed skrzyżowaniem...
Te "tymczasowe" przystanki służyły ludziom prawie 10 lat, od czasu, gdy przez PłK. Dąbka uruchomiono tramwaj. Wtedy nie było mowy, ze bedą tylko na chwilę.W ZKM iagle tylko prowizorka, czas to zmienić. Komunikacja miejska w Elblągu jest dla ludzi czy odwrotnie!?
Brawo ludzie sami go wybraliście a teraz się żalicie tak dalej Porażka na całej lini
I bardzo dobrze!Tragedia żeby tramwaj zatrzymywał się co 100 metrów i na każdych światłach!!!
Chcieliście Wilka, macie wilkołaka. Ha,ha.
do WON: zróbmy eksperyment. Połamię ci nogi i będę kazał przejść 100m, zobaczymy jak będziesz się cieszył. Trochę wyobraźni.
tramwaj zatrzymywal sie tam co 50 metro! bardzo dobrze ze zlikwidowano ten przystanek! do EuPi: jak masz polamane nogi to i tak nigdzie na nich nie pojdziesz wiec przestan łgac!!
Ja bym jeszcze parę, moim zdaniem, zlikwidował. Może wtedy tramwaje jezdziłyby szybciej po mieście. A przecież o to chodzi. Między Piłsudskiego a Ogólną na odcinku ok. 1000m licząc z pętlą jest 5 przystanków (linia 31). Średnio przystanek co 200m. Idiotyzm. Najlepiej jakby autobusy i tramwaje zatrzymywały się każdemu pod jego drzwiami, tak żeby nie trzeba było iść na przystanek.
Dlaczego nie budujecie torów tramwajowych na ul.12 Lutego i ul.Browarnej.
TY TO CHYBA JESTEŚ EKSPERYMENT!!!!A JEŚLI JESTEŚ BABĄ TO JAK SIĘ PRZEJDZIESZ CELLULITIS CI SPADNIE!!! NA obrońcow pokoju (getto) TEŻ TRZEBA Z 2 ZLIKWIDOWAĆ!!!