W Elblągu poza dużymi inwestycjami jakimi są przebudowa drogi wojewódzkiej 503 i 504, Departament Zarządu Dróg ma za zadanie przeprowadzić mniejsze naprawy dróg w mieście. Stan nawierzchni elbląskich dróg po zimie, co każdy z nas widzi, jest różny. Są miejsca, gdzie dziury są nieliczne i remont cząstkowy powinien wystarczyć. Są i takie odcinki, gdzie uszkodzenia są znaczne i jest to rozwiązanie, które z góry można uznać za tymczasowe. A zima i surowa aura bezlitośnie odkrywa kolejne wyrwy i wyłomy na elbląskich drogach. Kiedy możemy spodziewać się choćby remontów cząstkowych na głównych arteriach miejskich?
Remont cząstkowy jest to zespół zabiegów technicznych, wykonywanych na bieżąco, związanych z usuwaniem uszkodzeń nawierzchni zagrażających bezpieczeństwu ruchu. Obejmuje on również zabiegi małych powierzchni, hamujących proces powiększania się powstałych uszkodzeń. Są to więc remonty bardzo elastyczne.
Remont cząstkowy jest to zespół zabiegów technicznych, wykonywanych na bieżąco, związanych z usuwaniem uszkodzeń nawierzchni zagrażających bezpieczeństwu ruchu. Obejmuje on również zabiegi małych powierzchni, hamujących proces powiększania się powstałych uszkodzeń. Są to więc remonty bardzo elastyczne.
Bardzo często sygnały o złym stanie nawierzchni pochodzą od samych mieszkańców naszego miasta tym bardziej, że zupełnie niedawno Magistrat zaproponował telefoniczne lub pisemne informowanie o powyższych problemach – Takie są przyjmowane na bieżąco i w przypadku takiej potrzeby zlecane wykonawcy umowy na remonty cząstkowe jezdni do naprawy nawierzchni – wskazuje Rafał Maliszewski z biura prasowego UM w Elblągu.
Obecnie, jeszcze do 30 kwietnia, o stan elbląskich dróg i remonty cząstkowe pasów drogowych dba firma Skanska. Te były sukcesywnie wykonywane w sieci około 241 km dróg (28,495 km dróg wojewódzkich, 104,84 km dróg powiatowych, 79,931 km dróg gminnych, 28,500 km dróg wewnętrznych). Remonty cząstkowe - według wskazań – miały tu być wykonywane na bieżąco i obejmowały mają także zabiegi na małych powierzchniach, hamujące proces powiększania się powstałych uszkodzeń, przeprowadzane na jezdniach z nawierzchni bitumicznej, betonowej i kamiennej, tłuczniowej i brukowej.
Zima w tym roku nie była dla nas surowa, ale kilka tygodni leżącego na drogach i chodnikach śniegu oraz mroźna aura, jak co roku znacząco wpłynęły na stan miejskich arterii. W których częściach miasta w tym roku wykonano już remonty cząstkowe? Okazuje się, że nie ominęły one praktycznie żadnej części Elbląga - W miesiącach grudniu, styczniu i lutym zostały wykonane remonty pojedynczych wybojów zagrażających bezpieczeństwu ruchu drogowego na ulicach: Płk. Dąbka, Warszawskiej, Bema, Grunwaldzkiej, Skrzydlatej, Łęczyckiej, Odrodzenia i Brzeskiej – wymienia Rafał Maliszewski. - Remont w okresie zimowym wykonywane są masą bitumiczną na zimno.
Jak już wspomnieliśmy wyżej w ciągu ostatniego roku to firma SKANSKA zajmowała się utrzymywaniem dróg w naszym mieście, a o chodniki dbało Przedsiębiorstwo Dróg i Mostów w Elblągu. Umowa jednak się kończy i Miasto ogłosiło kolejny przetarg na letnie i zimowe utrzymanie arterii w Elblągu.
Ten jest istotny m.in. z punktu widzenia kolejnych remontów cząstkowych przeprowadzanych w mieście - Na koniec I kwartału, po wyłonieniu wykonawcy umowy na "Bieżące utrzymanie jezdni na terenie miasta Elbląga" w pierwszej kolejności będziemy zlecać naprawę ulic, które są głównymi ciągami komunikacji miejskiej – tłumaczy Rafał Maliszewski. - Harmonogram wykonania remontów ustalany jest na podstawie prowadzonych objazdów dróg oraz przyjętych zgłoszeń.
W ubiegłym roku średni remont cząstkowy 1 m2 nawierzchni bitumicznej wyniósł około 80 zł.
ogrodowa już zaczyna przypominać ser szwajcarsji, a tak w ogóle ktoś ukradł kratę studzienki na ogrodowej przy wyjeździe z bocznej ulicy i postawili obok pachołek i tak już ponad tydzień - studzienka centralnie przy zejściu z chodnika na jezdnię :) ciekawe kiedy tym się ktoś zajmie...? nie no po co...
zimy praktycznie nie było, więc oszczędzone pieniądze wydajcie na SOLIDNA naprawę dziur
ZACISZE !!! Ścisłe centrum, duży ruch samochodowy, w tym ciężki i pieszy - od dwóch lat nie łatana - dziura na dziurze, chodnik tak zużyty ,że wózek i rower nie pojedzie. To samo za " Manhatanem", czyli budami - totalne pobojowisko, dziur więcej niż normalnej powierzchni- polecam przejażdżkę pod EMPIKIEM .10 metrów dalej nowa wyremontowana droga 503 !!! SKANDAL, WSTYD, DZIADOSTWO !!!
"...Departament Zarządu Dróg ma ..." - Pani redaktor - nie ma takiego departamentu w UM, jest: Departament Rozwoju, Inwestycji i Dróg.
jednym slowem tragedia nic na lepsze nikt wogule nie lata a co gopiero nowa nawierzchnia
a kto ma zadbać BARANIE święty EUSTACHY
Do galerii Dziury na Zawodziu wrzucać zdjęcia z Zatorza? Szczyt pomysłowości.