Wczoraj w Instytucie Pedagogiczno-Językowym PWSZ przy ulicy Czerniakowskiej 22 odbyła się II konferencja studencka „Integralia 2006” - „Wymiary Studenckiej Humanistyki”.
- Celem konferencji jest zintegrowanie wysiłków naukowo-dydaktycznych wszystkich specjalności IPJ PWSZ i elbląskich uczelni, i ukazanie ich wspólnego wymiaru, jakim jest szeroko rozumiana tradycja humanistyczna – informowała Maja Brzeska z Biura Rektora PWSZ na kilka dni przed konferencją. Organizatorzy nie narzucali tematyki i zakresu prac. Zarówno oni, jak i studenci potraktowali tę konferencję jako swoiste forum prezentacji dorobku studentów wszystkich elbląskich specjalności humanistycznych i przy tym znakomitą okazję do aktywizacji intelektualnej elbląskich żaków.
Wczoraj zaprezentowanych zostało 18 referatów. Prezentujemy tematy prezentacji:
„Czarownice w wierzeniach ludowych. Procesy czarownic w Gdańsku” - Natalia Borzestowska, Małgorzata Wróblewska (III rok filologii germańskiej, Koło Naukowe Germanistów Uniwersytetu Gdańskiego).
„W krainie stolemów, krośniąt i mór, czyli analiza wybranych postaci występujących w wierzeniach kaszubskich - na podstawie legend i podań ludowych” - Kamila Formela (I rok filologii angielskiej, IPJ PWSZ).
„Średniowieczne krzyże pokutne w Polsce” - Marcelina Czarnecka (I rok filologii angielskiej, IPJ PWSZ).
„Kwestia tolerancji w Wielkiej Encyklopedii Francuskiej i jej reperkusje w XVIII-wiecznej Rzeczypospolitej” - Piotr Pokój (I rok filologii polskiej, IPJ PWSZ).
„Ruch rastafari - jego geneza i przesłanie” - Grażyna Anna Gornowicz (I rok filologii angielskiej, IPJ PWSZ).
„Bajka w życiu dziecka - czytać czy oglądać?” – Michalina Kac (I rok pedagogiki, IPJ PWSZ).
„Możliwości zastosowania metod wychowawczych Aleksandra Kamińskiego we współczesnym systemie szkolnym” - Magdalena Jankowska (I rok pedagogiki, IPJ PWSZ).
„Rola nauczyciela w szkole typu waldorf” - Ewelina Maria Wróblewska (I rok pedagogiki, IPJ PWSZ).
„Wykorzystanie gier i zabaw dydaktycznych w kształtowaniu umiejętności czytania ze zrozumieniem w kształceniu zintegrowanym” - Magdalena Jędrzejczyk (III rok pedagogiki, IPJ PWSZ).
„Wychowanie seksualne w rodzinie” - Katarzyna Hulak (I rok filologii angielskiej, IPJ PWSZ).
„Djembe w warunkach polskich. Warsztaty rozwojowe i terapia” - Szymon Klein (I rok filologii polskiej, IPJ PWSZ).
„Język studentów PWSZ w Elblągu” - Magdalena Gardyjasz, Anna Kornas, Emilia Korneluk (II filologii polskiej, Studenckie Koło Naukowe Humanitas w PWSZ).
„Obraz świata w języku reklamy” - Emilia Stacharska (I rok filologii angielskiej, IPJ PWSZ).
„Innowacje frazeologiczne w nagłówkach prasowych „Gazety Wyborczej” - Agnieszka Światkowska (III rok filologii polskiej, IPJ PWSZ).
„Seks, miłość i kobiety w twórczości Rafała Wojaczka i Teda Hughesa” - Karolina Sznajderska (V rok filologii angielskiej, Uniwersytet Gdański).
„Przeżyli, aby opowiedzieć…” - Sylwia Kubik (II rok filologii polskiej, IPJ PWSZ).
„Bohaterowie utworu „Tożsamość” Milana Kundery w świetle narracyjnych koncepcji tożsamości” - Anna Empel-Fedejko (II rok filologii polskiej, IPJ PWSZ).
„Nowa twarz”. Szkic o zamaskowaniu” - Anna Jazgarska (I rok studiów uzupełniających filologii polskiej Uniwersytetu Gdańskiego).
Najlepsze prezentacje zostaną docenione przez opublikowanie ich treści w „Rozprawach Naukowych i Zawodowych PWSZ w Elblągu”.
Fot. Adam Wołosz