Od zeszłego tygodnia w Elblągu spotkać można wyposażone w kamery oraz notesy osoby, które obserwują ruch pojazdów na 42 elbląskich skrzyżowaniach. Wielu elblążan zastanawia się z czym związana jest ich działalność. Okazuje się, że prowadzone w Elblągu przedsięwzięcie, dotyczy badania natężenia ruchu na wybranych drogach miasta. Tak zwani pomiarowi, w wybranych dniach tygodnia przez 24 godziny zliczają poruszające się ulicami miasta pojazdy. Wyniki pomiarów pozwolą odpowiedzieć na pytanie, jak bardzo elbląskie ulice obciążone są ruchem samochodowym.
Okresowy pomiar ruchu drogowego na ulicach Elbląga, wyznaczony został na przełom września i października. Poprzedni pomiar wykonywany był w 2008 r. Kolejne badanie miało odbyć się w 2013 roku, jednak z uwagi na przebudowę głównych arterii komunikacyjnych w mieście - dróg wojewódzkich nr 503 i 504, pomiary zostały przesunięte na rok bieżący. Podstawowym celem badania jest określenie wielkości ruchu na wytypowanych skrzyżowaniach dróg publicznych.
Otrzymane wyniki pomiarów są cenną informacją dla zarządcy drogi o tym, które ulice są bardziej lub mniej obciążone ruchem drogowym, jak zmieniły się główne trasy komunikacyjne miasta, a także które kierunki stały się dla miasta priorytetowe. Wybrany przez zarządcę drogi rodzaj pomiaru - na wszystkich pasach wlotów wybranych skrzyżowań a nie w przekroju drogi na odcinku międzywęzłowym, pozwala nie tylko uzyskać informację o rzeczywistym całodobowym obciążeniu ruchem danej drogi, ale jest także podstawą do ewentualnej analizy i weryfikacji pracy programów wybranych sygnalizacji świetlnych
– informuje Joanna Urbaniak, rzecznik prasowy Prezydenta Elbląga.
Badaniem objęto 42 skrzyżowania (141 wlotów), w tym 5 przejazdów kolejowych zlokalizowanych na terenie Elbląga (na ulicach: Lotniczej, Malborskiej, Nizinnej, Portowej, Elektrycznej). Podstawowymi obliczanymi parametrami są: średni dobowy ruch w roku oraz rodzajowa struktura ruchu na wybranych skrzyżowaniach (kategoria pojazdów).
Pomiary odbywają się tylko przez trzy dni w tygodniu - we wtorki, środy i czwartki. W zależności od wielkości skrzyżowania, pomiary prowadzone są przez 24 godziny lub 12 godzin (między 6.00 a 18.00) w ciągu doby. Łączny czas pomiaru określono na 792 godziny.
Za przeprowadzenie pomiarów w Elblągu, opracowanie i analizę ich wyników odpowiada Biuro Analiz Środowiskowych ,,MK Akustyk" z Katowic. Wartość zadania to 148 tys. zł.
Prowadzone przez nas pomiary rozpoczęły się 15 września i potrwają miesiąc. W pierwszej kolejności objęto nimi skrzyżowania wzdłuż głównych dróg przelotowych. Są to biegnące przez miasto drogi wojewódzkie nr 500, 503, 504 i 509. W zeszłym tygodniu przebadaliśmy 6 punktów pomiarowych. W tym tygodniu zamierzamy wykonać pomiary w 15 punktach
- informuje Marek Komoniewski, właściciel firmy MK Akustyk.
Wykonawca pomiarów miał do wyboru dwie możliwości ich realizacji. Miasto zażyczyło sobie, aby badanie przeprowadzono tzw. systemem ręcznym (liczenie prowadzone przez około 300 osób) lub za pomocą kamer.
Pomiary prowadzimy metodą wideo rejestracji, która nie wymaga aż tylu nakładów ludzkich. W każdym punkcie ustawiona jest szerokokątna kamera, przy której non stop znajduje się osoba pilnująca jej oraz dodatkowo zliczająca jeden z wlotów. Nagrania z kamer są następnie oglądane i na ich podstawie dokonywane są obliczenia ruchu. Łącznie w cały proces pomiarowy zaangażowanych jest około 20 osób. Jest to zajęcie bardzo żmudne i pracochłonne. O naszych działaniach na bieżąco informowana jest straż miejska, policja oraz Urząd Miejski
- zaznacza Marek Komoniewski z firmy MK Akustyk.
Wyniki pomiarów mają być znane najdalej do 26 października 2015 r.
fajny men na tej drugiej fotce, ten w tych dresach
pieniądze wyrzucone w błoto, a podobno miasto ma straszny deficyt. ciekawe, kto musi zarobić ??????
Wszystko fajnie, ale czy oni muszą parkować na trawnikach? Akurat nie chodzi mi o te fotki, bo tam jest klepisko. Jednak dzisiaj widziałem człowieka, który wjechał samochodem na ładny trawnik na przeciwko Szkoły Muzycznej.
Heheh skąd oni takich dresów zatrudnili
Amatorzy jak i sprzet ! Takie statystyki moge wam zrobic za polowe Kasy !!! Zarty sobie robicie??? na kartonie te kartki to normalnie rozwalilo mnie na maxka , Amatorka!
to dowod na to ze polska niczym nie rozni sie od dziczy ze wschodu takiej jak rosja,bialorus,czy ukraina. Prowizorka,amatorka i beznadzieja. niedluga beda liczyc co do jednego kamienie rzucone na podbicie pod torami tramwajowymi
kolejne pieniądze wywalone w błoto - ja bym wam te dane podał za 1/10 tej ceny - z reszta każdy kto choć troche jeździ po Elblągu to wie gdzie i jakie jest natężenie ruchu - co im da to liczenie, jak oczywiście wniosków jak zwykle nie wyciągną żadnych
Wystarczy stanąc na ul.Browarna -Robotnicza i zobaczyć co się dzieje na rondzie i przed w godzinach przed 07,00 rano i po godz 14,00 i 15,00 jedzie na rondo samochód za samochodem.Tu są korki przed rondem jak zaczną przyjeżdżać tramwaje.