Z początkiem kwietnia ulice stanowiące ciąg dróg nr 503 i 504 w Elblągu, zamienią się w ogromny plac budowy. O tym jak w pierwszym etapie robót zmieni się organizacja ruchu w centrum miasta, pisaliśmy przed tygodniem. Dziś informujemy o zmianach, jakie czekają pasażerów komunikacji miejskiej. Ich zakres jest bardzo szeroki.
W związku z rozpoczęciem przebudowy drogi nr 503 i wyłączeniem z ruchu torowiska w ciągu ul. Pocztowej, od 1 kwietnia 2012 r. do odwołania Zarząd Komunikacji Miejskiej wprowadzi, zmiany w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej.
Zmiany na trasach kursowania tramwajów
Od kwietnia tramwajami nie dojedziemy na pętle przy ulicach Druskiej i Saperów. ZKM zawiesza komunikację tramwajową na odcinku: Pocztowa – Plac Słowiański – 1 Maja – Bema – Saperów oraz na odcinku: Pocztowa – Plac Słowiański – 1 Maja – Grunwaldzka – Druska.
Autobusy pojadą za tramwaje
W zastępstwie tramwajów w kierunku do ul. Saperów i do ul. Druskiej, zostaną uruchomione dwie linie autobusowe - T3 i T4. Linia T3 kurować będzie po trasie: Robotnicza - Pocztowa –Rycerska – Tysiąclecia – Hetmańska – Grota –Roweckiego – Bema – Łęczycka - Rawska – Grunwaldzka – Hetmańska – Giermków – Pocztowa – Robotnicza. Natomiast linia T4 pojedzie po trasie: Robotnicza – Pocztowa – Giermków – Hetmańska – Grunwaldzka – Rawska – Łęczycka – Bema – Grota – Roweckiego – Hetmańska –Giermków – Pocztowa – Robotnicza.
Nowe linie tramwajowe
Zostaną uruchomione trzy nowe linie tramwajowe (200, 300 i 400):
- Trasa linii 200: Browarna/Dolna – Robotnicza – Królewiecka- pętla Marymoncka
- Trasa linii 300: pętla Ogólna – Ogólna – Dąbka - Obrońców Pokoju – Browarna – Robotnicza – Królewiecka – Dąbka – Ogólna – pętla Ogólna
- Trasa linii 400: pętla Ogólna – Dąbka – Królewiecka – Robotnicza – Browarna – Obrońców Pokoju – Dąbka – Ogólna – pętla Ogólna
Miejscem przesiadki z linii 200, 300, 400 do linii T3 ,T4 lub odwrotnie, będą przystanki zlokalizowane przy skrzyżowaniu ulic: Robotnicza - Królewiecka – Pocztowa. Pasażerowie korzystający z przesiadek z linii 200, 300, 400 do linii T3, T4 lub odwrotnie, będą mogli kontynuować podróż na podstawie biletu skasowanego w pierwszym pojeździe.
Na odcinku od ul. Robotniczej do dworca, pasażerowie mogą korzystać z przejazdów przesiadkowych na wspomnianych zasadach (na podstawie jednego biletu) również z linii nr 7. Przesiadka powinna jednak nastąpić w ciągu 45 minut od momentu skasowania biletu (wniesienia opłaty za przejazd) w pierwszym pojeździe.
Autobusy linii T3 i T4 będą zatrzymywały się na wszystkich przystankach autobusowych komunikacji miejskiej na swojej trasie. Ponadto dla wspominanych linii zostaną ustawione tymczasowe przystanki: przy ul. Giermków, przy ul. Bema (na kierunku do ul. Rawskiej przy Młodzieżowym Domu Kultury – tylko linia T3), przy al. Grunwaldzkiej (przy skrzyżowaniu z Rawską – na kierunku do dworca - tylko dla linii T3, przy skrzyżowaniu z ul. Grottgera - tylko linia T3 i T4, przy skrzyżowaniu z ul. Sadową - tylko linia T3 i T4).
Ponadto, w godzinach od 6:30 do 8:00 i od 13:00 do 16:00 (w dni robocze), zostanie zwiększona częstotliwość kursowania linii nr 18.
Zmiany w trasie linii Z, 6, 14, 21
Ze względu na wyłączenie z ruchu al. Armii Krajowej, od 1 kwietnia 2012 r. do odwołania zostaną wprowadzone zmiany w trasach linii Z, 6, 14 i 21.
Linia Z – będzie kursowała al. Tysiąclecia, następnie ulicą Hetmańską, Giermków, Rycerską i ponownie Tysiąclecia w kierunku osiedla Zawodzie.
Linia 6 – w obydwu kierunkach będzie kursowała przez ul. Teatralną, Robotniczą i Pocztową.
Linie 14 i 21 – będą kursowały po skróconej trasie przez ul. Giermków.
Na kierunku do al. Tysiąclecia tylko dla linii Z, 14 i 21, przy ul. Rycerskiej (przy skrzyżowaniu Rycerska – Wigilijna) zostanie ustawiony tymczasowy przystanek.
W związku z zmianami będą wprowadzone nowe rozkłady jazdy całkowicie dla komunikacji tramwajowej, dla komunikacji autobusowej zastępczej (T3, T4), dla linii nr 18 (dodatkowe kursy) oraz dla linii nr 6, 14, 21 oraz Z (niewielkie korekty). Rozkłady te będą udostępnione od 15 marca - na stronie www.zkm.elblag.com.pl a od 31 marca – na przystankach.
Informacje na temat zmian w funkcjonowaniu komunikacji miejskiej w Elblągu uzyskać można także pod numerami telefonów: 55 230 79 00 lub 55 230 37 92 oraz na stronie www.zkm.elblag.com.pl.
Moim marzeniem jest to, aby przy okazji tego remontu wyremontowano torowisko wzdluz Grunwaldzkiej, aby ogorki mogly tam juz jezdzic.
Nie lepiej było zacząć prace 2.04.2012 Tylko w pryma a prylis.Dziwi mnie jedno .Dlaczego do tej pory nie wybudowano tramwajowego torowiska przez ul.12 lutego.Był czas pogoda pozwalała w 2011i trochę w 2012 roku by chociaż jedną ulicę i tory tramwajowe wyremontować pracusie.A tak to znów pół miasta nie ma połączenia tramwajowego.Czy ktoś pomyślał jak będą zakorkowane ulice bo i tak są.NADAL KRÓLUJE BEZMÓZGOWIE!!!!!!!!!!!!!!!!!
To dopiero będzie Meksyk...;) I tak przez 2 lata:/
za rzadow nowaczyka wszystko jest rozwalone a nic nie skonczone elblag wyglada jak smietnisko moze lepiej sie za nic nie biezcie
@sd: torowisko na grunwaldzkiej zaczna remontowac po skonczonej przebudowie 503 i 504 :))
Yyyyy... a nie łatwiej by było po prostu wyłączyć komunikację tramwajową CAŁKOWICIE i wprowadzić autobusy na całych trasach tramwajów? Ułatwiło by to życie pasażerom, bo oszczędziło by przesiadek - czyli dodatkowego zmarnowanego czasu.
To skoro torowisko wzdłuż Grunwaldzkiej nie będzie używane, to może i wyremontować je tam, aby PESY mogły tam jeździć? Bo mam dość tych psujących się złomów KONSTAL! To 2x starsze Duwag'i się tak często nie psują!
Dajcie spokój z tym remontem torowiska, Grunwaldzka ma być także dwupasmowa w obu kierunkach z linią tramwajową pośrodku, wiec istniejące torowisko zostanie i tak rozebrane. Już dawno za czasów henia byście mieli tam dwupasmówkę i teraz ogórki na torach, gdyby nie paru właścicieli gruntów (m.in. ciąg ze sklepem motoryzacyjnym, fryzjerem, komisem), którzy cen z kosmosu żądali a bez ich terenu przebudowy grunwaldzkiej nie da się zacząć.
To będzie dopiero jazda...
TO BEDZIE CYRK NA KOLKACH JEDNEGO NIE SKONCZYLI A DRUGIE ROZWALAJA TA WLADZA TO TRAGEDIA LUDZIE NA KOGO WY GLOSOWALISCIE