Elbląg przyspiesza, to miasto pełne energii do zmian na lepsze. To wizja miasta, jaka przyświeca Strategii Promocji Elbląga na lata 2012-2015.
Strategię na zlecenie miasta przygotowywało konsorcjum firm 2BA Agnieszka Nowak i IPC Consulting Agnieszka Kotlińska. Wkrótce ten dokument zostanie przedstawiony radnym i mieszkańcom. Dzisiaj w Ratuszu Staromiejskim, podczas II Festiwalu Promocji Warmii i Mazur, logo i hasło miasta zaprezentował Grzegorz Nowaczyk, prezydent Elbląga.
- Elbląg jest miastem pełnym energii do zmian na lepsze. To nie jest pusty slogan, ale początek drogi, która nas czeka, by wypromować nasze miasto jako energetyczne, kreatywne, inspirujące. – mówi Grzegorz Nowaczyk, Prezydent Elbląga.
Co symbolizuje nowe logo miasta? Logo zbudowane jest z dwóch części: logotypu – nazwy Elbląg i sygnetu – elementu graficznego o dynamicznej formie. Znak jest nośnikiem cech wizerunkowych marki Elbląga, odzwierciedla osobowość miasta. Symbolika znaku jest wizualizacją koncepcji pozycjonowania Elbląga w ramach Strategii promocji Elbląga na lata 2012 – 2015. W koncepcji marki i jej wizualizacji wyeksponowano potencjał Elbląga: perspektywy rozwojowe, integrujący charakter, przyjazność miejsca i ludzi, kreatywność, wigor, mobilność, energetyczność. Osiągnięto to przez dobór formy i kolorystyki znaku.
Sygnet znaku nawiązuje do litery „e” w nazwie marki Elbląg i docelowo będzie mógł być stosowany w komunikacji, jako samodzielny znak. Forma sygnetu w zamierzony sposób przypomina znak „@” [at] - sugerując nowoczesny charakter Elbląga. Kształt sygnetu nawiązuje również do spirali, jednego z najstarszych symboli, przedstawiającego kumulację i emanację, kumulowanie energii, wciąganie, wir oznacza ruch, zagęszczanie energii. Z drugiej strony – emanacja, rozszerzanie energii na zewnątrz, oddziaływanie na otoczenie. Spirala symbolizuje drogę do celu, cykliczność rozwoju, rytm życia. Spirala ma postać wiru, który mieszkańcom Elbląga może przypominać turbiny. Wir oznacza ruch, energię, wciąga, pochłania otoczenia. Nawiązuje tym samym do wartości i cech zapisanych w programie marki: Elbląg turbo pochłania energię, aby ją skumulować. Skumulowana energia daje dużą moc, którą następnie miasto dzieli się ze swoimi odbiorcami.
Oddziaływanie znaku wzmacnia dobór dwu kolorów, identyfikowanych z energią, aktywnością, twórczym podejściem oraz przedsiębiorczością i ambicją. Kolor pomarańczowy to kolor energii w wielorakim aspekcie, również w znaczeniu klimatu, aury Elbląga. Słoneczna żółć nawiązuje do energii, słońca, ale także złota jako synonimu wartości miasta i jest odwołaniem do herbu.
Biuro Prasowe UM
czytając powyższe wyjasnienia UM i wpisy pod wczorajszym artykułem dotyczącem promoci dochodze do jednego wniosku. TOTALNA KLAPA. JEŚLI NAWET MIESZKAŃCY ELBLĄGA NIE WIEDZĄ O CO TU CHODZI TO JAK LUDZI Z INNYCH MIAST SIĘ W TYM ODNAJDĄ. I JESZCZE JEDNO MIESZKAMY W ELBLĄGU A NIE W ELBLAGU. Chyba że to pisał UM w Elblagu a nie Elblągu, to już sam nie wiem w jakim mieście mieszkam.
Dla mnie jest wszystko jasnę - JANUSZ PALIKOT Będzie w Elbągu i na jego cześć miasto oflagowano. SUUUUPER
Miasto pełne energii, przyspiesza... nowe lupkeksy, chińskie "centra handlowe" i pożyczki chwilówki, wiwat Prezydent !!!
nie lepiej było zrobić logo "Mięsny Elbląg", nakroić kiełbas, boczków, połozyć parówki, zrobić dwa oczka i buźkę, do tego piosenka mięsny Elbląg, mięsny Elbląg , ty go zjesz, ty go zjesz i mamy sukces gwarantowany
"Elbląg turbo pochłania energię" - GENIALNE :-D Turbo Elbląg, no lepiej nie mogliście sobie tego wymyślić. Dzięki za porannego banana na twarzy.
całkiem fajne logo, troszkę bladziutkie takie kolorki ale symbolika bardzo przemawiająca
Dlaczego hasło Elbląg Przyspiesza jest takie same jakie miał Olsztyn, kto zapłacił firmie która która to wszystko przygotowywala. Panie Prezydencie przecież to wstyd mieć takie hasło. Może redakcja zajmie się tą sprawą
no, no Elblag stał się krainą podziemnej pomarańczy i innych owoców cytrusowych - pewnie uprawiają je działkowcy z Elblaga oraz pan Prezydent w swoim gabinecie , gratuluje beznadziejnego loga bez jakiegokolwiek wyrazu. Logo ma sie identyfikować, jak jest dobre nie trzeba go tłumaczyć !!!!!!!! Logo na poziomie firmy, która go zaprojektowała, ciekawe ilu klijentów straciła po publikacji tego "fantastycznego, wprost idealnego symbolu".
Jaki prezydent takie logo. Ślimak - skojarzenia mam jednoznaczne.
Piękna to PSIA KUPA !!!