Wszystko na to wskazuje, że w maju rozpocznie się przebudowa skrzyżowania ulicy Konopnickiej z Niepodległości oraz odnowa nawierzchni jezdni odcinka ul. Konopnickiej. W ramach tej inwestycji powstanie pierwsze w Elblągu rondo ósemkowe. Wykonawcą robót będzie firma Skanska, która złożyła najkorzystniejszą ofertę w przetargu na to zadanie. Inwestycję w imieniu Miasta nadzorować będzie firma z Olsztyna. Wartość inwestycji to ponad 1,2 mln zł. Połowa tej kwoty pochodzić będzie ze środków budżetu państwa.
Miasto na realizację ronda oraz przebudowę odcinka ul. Konopnickiej o długości 450 m, pozyskało dofinansowanie z Programu rozwoju gminnej i powiatowej infrastruktury drogowej na lata 2016-2019. Wartość tego zadania oszacowano na 1 mln 455 tys. zł, a połowa środków (727 tys. zł) pochodzić będzie z rządowego wsparcia.
Projektowane u zbiegu ulic Niepodległości i Konopnickiej rondo, przyjmie nietypowy kształt. Będzie bowiem posiadało wyspę środkową kształtem przypominającą „ósemkę”. Urzędnicy wśród jego zalet, wymieniają m.in. to, że nie wymaga ono wejścia w działki prywatne przyległe do pasa drogowego. Budowa ronda w tym miejscu przyczynić się ma do zmniejszenia liczby niebezpiecznych zdarzeń drogowych związanych z częstym wymuszaniem pierwszeństwa na powyższym skrzyżowaniu, a co za tym idzie ilości kolizji i wypadków w tym miejscu.
Całe zadanie podzielono na dwa etapy. W zakres pierwszego, oprócz realizacji ronda wejdzie także przebudowa i budowa - wyłącznie w jego obrębie - ścieżek rowerowych i chodników, budowa odwodnienia oraz usunięcie kolizji sieci oświetleniowej, elektroenergetycznej, gazowej, teletechnicznej i wodno-kanalizacyjnej z nowym układem drogowym. Ponadto w zakres inwestycji wejdzie przebudowa jezdni ul. Konopnickiej, na odcinku od skrzyżowania z ul. Niepodległości do Piłsudskiego, zwiększająca dopuszczalny nacisk na oś do 90kN. W pierwszym etapie przewidziano także przebudowę dwóch zatok autobusowych wyposażonych w perony przystankowe, przebudowę odwodnienia (kanalizacja deszczowa z wpustami krawężnikowymi), budowę azylu na przejściu dla pieszych na wysokości ulicy Pawiej oraz przebudowę wyspy na wlocie ulicy Konopnickiej w obszarze skrzyżowania z Aleją Piłsudskiego.
Z kolei w skład drugiego etapu wejdzie przebudowa chodników i zjazdów oraz budowa ścieżek rowerowych (o nawierzchni z kostki betonowej niefazowanej po obu stronach ulicy) na odcinku ul. Konopnickiej między Niepodległości a Piłsudskiego. Etap ten ze względu na ograniczone środki, nie znalazł się jednak w zakresie przetargu, który Miasto ogłosiło w połowie marca.
Na przetarg dotyczący realizacji pierwszego etapu przebudowy ul. Konopnickiej wpłynęło 6 ofert, które opiewały na kwoty od około 1,2 mln zł do blisko 1,7 mln zł. Najniższą z nich (w wysokości 1 mln 183 tys. zł) złożyła firma Skanska, która 28 kwietnia została wybrana przez komisję przetargową za najkorzystniejszą. Z racji tego, że wybrana przez komisję oferta jest niższa o 800 tys. zł od zakładanego na ten cel budżetu (2 mln zł), prawdopodobnie Miasto zleci wybranemu wykonawcy także wykonanie drugiego etapu inwestycji (jako zadanie uzupełniające do pierwszego etapu robót). Do podpisania umowy z wybranym wykonawcą dojdzie w najbliższym czasie. Prace powinny więc rozpocząć się jeszcze w maju i zakończyć najdalej do 21 listopada 2016 r.
Nadzór inwestorski nad robotami w imieniu Miasta prowadzić będzie olsztyńska firma “INSPEC”. Przedsiębiorstwo ze stolicy naszego województwa złożyło najkorzystniejszą ofertę w przetargu na pełnienie funkcji Inżyniera Budowy przy realizacji tej inwestycji. Wartą 48 tys. 585 zł umowę podpisano w elbląskim ratuszu 20 kwietnia.
Jak ZD wytłumaczy tym razem ścxieżkę rowerową z polbruku? Dzięki za info
NO NIE i znowu olsztyn czy oni nie potrafią sie od*******ić od Elbląga raz na zawsze.
I teraz wszystko jasne skad sie wzial ten olsztynski kwiatek w postaci ronda 8semkowego
Co to za partyzanckie rozwiązanie ronda w Elblągu . To tylko Olsztyn może nam to zafundować
Ręce opadają, to chyba zobowiązanie. Czy w Elblągu niema firmy do nadzoru?, a tak poza to po co to rondo ósemkowe? Niech kierowcy naucza się jeździć, wystarczy postać tam i obserwować, masakra.
. " Przedsiębiorstwo ze stolicy naszego województwa " choć to... niestety prawda ale ....wygląda to na, udaną prowokację.. dziennikarską .
Pytanie czemu UM nie wybiera się firm z naszego miasta albo chociaż z regionu (Gdańsk, Sopot, Kwidzyn, Frombork), tylko z jakiegoś oddalonego o ponad 100 km miasteczka?
Marian ty nie licz na to ze kierowcy sie naucza jezdzic! Mnie martwi jedno. W art. napisano, ze remont generalnie od skrzyzowania z niedpodleglosci do pilsudsiego. To co 2ga czesc od niepodleglosci do ogolnej zostawia? I co beda tak sztukowac - to juz lepiej nic tam nie robic i poczekac az bedzie kasa na calosc. Chodnik (jest tylko po jednej stronie) od niepodleglosci w strone ogolnej wola o pomste do nieba i ten burdel tam zostanie?
jak mozna spie...rdolic cos prostego jak rondo tylko w elblagu buduja dziwactwa
Ważne, że rondo takie czy inne Prezydent Nowak wywiązuje się z obietnic. Teraz czekam na rondo Grottgera - Rawska, też obiecał i podobno ma być.