Po otwarciu głównej arterii łączącej tereny dzielnicy Modrzewiny z resztą miasta - Alei Jana Pawła II, elbląski Magistrat w tym roku szykuje się do budowy układu dróg i ulic, które stworzą dojazd do obszaru Elbląskiego Parku Technologicznego. Przygotowywany jest przetarg na budowę 1,6 km drogi, która połączy Al. Jana Pawła II z ul. Mazurską. Inwestycja obejmuje także budowę układu 1,1 km ulic na terenie Subparku IV, na wschód od Alei JP II.
Modrzewina Południe to obecnie nieuzbrojony, niezagospodarowany obszar położony w północnej części miasta, poza strefą zainwestowania miejskiego, w otoczeniu zieleni.
- Jest to teren niezabudowany, nieuzbrojony, przekształcony antropogenicznie i zdegradowany przez człowieka – mówi Piotr Rzepczyński, rzecznik prasowy Urzędu Miejskiego.
W 2008 r. została zakończona budowa drogi dojazdowej do tego terenu (Alei Jana Pawła II), która jest pierwszym etapem realizacji szerszego przedsięwzięcia inwestycyjnego - budowy nowego układu drogowego wraz z przeprawą mostową. Pozwala ona na włączenie terenów rozwojowych Elbląga - Modrzewiny w system komunikacyjny miasta oraz w układ dróg regionalnych i krajowych.
- Realizowany projekt stanowi pierwszy etap tworzenia Elbląskiego Parku Technologicznego i polega na budowie Centrum Logistycznego w centralnej części obszaru Modrzewina Południe – mówi Piotr Rzepczyński. - Ponadto, przewiduje się budowę dróg: dojazdowej (zbiorczej) i wewnętrznych (lokalnych) do nowo powstającego Elbląskiego Parku Technologicznego oraz połączenie infrastruktury drogowej z istniejącą Warmińsko-Mazurską Specjalną Strefą Ekonomiczną. Stworzy to dogodne warunki do przyciągnięcia inwestorów zarówno lokalnych, jak i zewnętrznych ze względu na ulgi w podatkach lokalnych i inne udogodnienia.
Prezydent Elbląga powołał Komisję Przetargową, która przygotowuje przetarg na roboty budowlane polegające na Budowie systemu ulic klasy Z1/2, Z2/2 oraz L1/2 wraz z infrastrukturą techniczną w ramach projektu Elbląski Park Technologiczny na Modrzewinie Południe.
Dokumentację projektowo-kosztorysową tej inwestycji przygotowało Biuro Projektów Budownictwa Komunalnego w Elblągu.
Miasto planuje budowę sieci ulic na terenie Parku Technologicznego.
- Zakres robót przewidzianych do realizacji obejmuje budowę układu ulic na terenie Subparku IV na obszarze Modrzewiny Południe – obszar po stronie wschodniej nowowybudowanej ulicy Jana Pawła II, o długości 1138,5 m i szerokości jezdni od 5,5 m do 6 m wraz z infrastrukturą – informuje Teresa Malentowicz, naczelnik Wydziału Inwestycji UM.
W ramach tej inwestycji planowana jest budowa chodników i ścieżek rowerowych, sieci kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowej, sieci telekomunikacyjnej, oświetlenia ulicznego i zbiorników retencyjnych.
Drugą inwestycją będzie stworzenie dojazdu do terenu EPT od strony ul. Mazurskiej.
- Zakres robót przewiduje budowę drogi od ul. Jana Pawła II, przebiegającej przez obszar Modrzewiny Południe położony na północ od osiedla Zawada, z wyprowadzeniem do ul. Mazurskiej, o łącznej długości 1624,5 m i szerokości jezdni od 3,5 m do 7 m – mówi Teresa Malentowicz.
W ramach tego zdania powstać mają chodniki i ścieżki rowerowe, sieci kanalizacji deszczowej i kanalizacji sanitarnej, sieci wodociągowe, sieci telekomunikacyjne oraz oświetlenie uliczne.
Zakończenie budowy dróg planowane jest na rok 2010 i ma kosztować 11 mln zł. Inwestycja ma zostać dofinansowana ze środków unijnych z Programu Operacyjnego Rozwój Polski Wschodniej na lata 2007-2013 w kwocie 9 mln 350 tys. zł.
tylko jak juz beda budowac te sciezki to radze sie zapytac rowerzystow i troche poczytac w internecie jak one powinny wygladac i z czego powinny byc zbudowane!!bo to co jest obecnie przy tej drodze na modrzewinie to raczej sciezka rowerowa nazwac nie mozna!!a szczegolnie raza wysokie krawezniki!!!nikt kto dba o swoj sprzet nie bedzie po nich jezdzil!!!
Jako mieszkaniec Elbląga jestem zadowolony, że nareszcie będą budować sieć dróg Na Modrzewinie wraz ze ścieżkami rowerowymi :D:D:D. Nowa siatka ulic pozwoli w końcu na urbanizację i zabudowę mieszkaniową. Powstaną nie tylko mieszkania ale również Subpark IV na wschód od Nowej Alei Jana Pawła II :) Bardzo ważną drogą w tej inwestycji będzie droga, która połączy Modrzewinę z Ulicą Mazurską oraz ze Strefą Ekonomiczną. Tymczasem życzę miastu aby budowa nowych dróg Na Modrzewinie powstała szybko, sprawnie i bez żadnych przeszkód.
jest ok
Te ulice powinny być minimum 4 pasmowe. Bo za kilka-kilkanaście lat, jeśli modrzewina zaczęła by tętnić życiem. To ulice będą za małe. Ale znając życie, to modrzewina będzie kolejnym niewypałem. Poza ulicami w pole, nie będzie tam nic więcej