Dwa tygodnie temu wstawiono mi nowe okna. Okazało się, że występują usterki. Producent odsyła mnie z reklamacją do montażysty, montażysta przerzuca odpowiedzialność na producenta. Kto więc odpowiada za usterki oraz za ich usunięcie? - Odpowiada i wyjaśnia Radosław Rzepecki z elbląskiej delegatury Inspekcji Handlowej.
Gdy zawarto umowę na zakup i montaż okien z producentem to on odpowiada wobec konsumenta. Nie będzie miało tutaj znaczenia, że producent zlecił montaż innemu podmiotowi.
Jeżeli konsument zawarł dwie odrębne umowy wówczas w zależności od rodzaju ustek odpowiadałby producent lub montażysta. Oczywiste jest, że producent odpowiada za wady okna, a montażysta za prawidłowość jego wstawienia.
Reklamując wadliwe okno możemy zrobić to na podstawie warunków określonych w karcie gwarancyjnej, jeżeli taka została wydana, lub na podstawie ustawy o szczególnych warunkach sprzedaży konsumenckiej. To konsument decyduje co dla niego jest korzystniejsze. Natomiast jeżeli występują wady montażu wtedy podstawą prawną złożenia reklamacji są przepisy umowy o dzieło z kodeksu cywilnego.
Ważne staje się więc uważne przeczytanie sporządzonej umowy przez przedsiębiorcę.
ok