Samodzielny Publiczny Zakład Opieki Zdrowotnej Centrum Rehabilitacji w Elblągu przy ulicy Królewieckiej 15 realizuje kolejny projekt dofinansowany z Funduszy Europejskich pod nazwą: „Termomodernizacja budynku SPZOZ Centrum Rehabilitacji w Elblągu z wykorzystaniem odnawialnych źródeł energii”.
W wyniku pozytywnej oceny, złożony przez Centrum wniosek uzyskał dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014-2020.
Całkowita zaplanowana wartość dofinansowania z Unii Europejskiej wynosi 2 294 285.52 zł (84,99%). Głównym celem projektu jest poprawa efektywności energetycznej obiektu SPZOZ Centrum Rehabilitacji – obiektu użyteczności publicznej.
Inwestycja polega na wykonaniu głębokiej termomodernizacji obiektu publicznego wraz z instalacją odnawialnych źródeł energii oraz wymianie oświetlenia Samodzielnego Publicznego Zakładu Opieki Zdrowotnej Centrum Rehabilitacji w Elblągu, realizującego świadczenia zdrowotne w ramach państwowego systemu świadczeń.
W ramach projektu wykonywane są m.in. prace polegające na:
- ociepleniu ścian zewnętrznych,
- ociepleniu stropodachu,
- wymianie zewnętrznej stolarki otworowej okiennej i drzwiowej,
- modernizacji źródła ciepła, w tym instalacji OZE,
- wymianie systemu oświetlenia na energooszczędne LED,
- instalacji na dachu ogniw fotowoltaicznych,
- wprowadzeniu automatyki pomiarowej oraz monitoringu zużycia energii.
Powyższe działania przyniosą wymierne efekty w postaci m.in. podwyższenia standardu energetycznego budynku, redukcji emisji CO2, redukcji emisji pyłu zawieszonego PM10, zwiększenia efektywności energetycznej budynku oraz poprawy komfortu cieplnego.
Wprowadzone rozwiązania realnie wpłyną na poprawę warunków świadczenia usług zdrowotnych oraz estetyki obiektu. Realizacja niniejszego projektu jest kolejnym podejmowanym przez Centrum Rehabilitacji przedsięwzięciem, współfinansowanym przy udziale funduszy wspólnotowych, które pozwala kontynuować przyjętą strategię rozwoju zakładu i systematycznie poprawiać jakość świadczonych usług.