Straż Miejska przypomina o obowiązkach właścicieli, administratorów, zarządców nieruchomości związanych z zimowym utrzymaniem dróg na terenie miasta Elbląg.
Obowiązek taki nakłada Ustawa z dnia 13 września 1996 r. o utrzymaniu czystości i porządku w gminach oraz Uchwała Nr VII/78/2015 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 28 maja 2015 r. w sprawie Regulaminu utrzymania czystości i porządku na terenie Gminy Miasto Elbląg.
Uprzątnięcie błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości, stanowiących część drogi publicznej oraz z części nieruchomości służących do użytku publicznego należy wykonać w sposób nie zakłócający ruchu pieszego. Zabrania się usuwania błota, śniegu, lodu i innych zanieczyszczeń z chodników na jezdnię. Należy je pryzmować przy krawędzi chodnika, w celu uprzątnięcia przez zarządcę drogi.
W porze zimowej, podczas opadów śniegu i często występującego oblodzenia dość łatwo o tragedię na drodze. Osoba nie wypełniająca obowiązku odśnieżenia i usunięcia lodu z chodnika ponosi również odpowiedzialność za wypadki zaistniałe na jego obszarze.
Ten, kto uchyla się od wykonywania ustawowych obowiązków musi liczyć się z konsekwencjami karno – administracyjnymi.
Karolina Wiercińska
Ustawa nie mówi nic na temat tego, że mamy to robić za darmo. Poproszę władze miasta o adres na jaki mam wysyłać faktury za odśnieżanie miejskich gruntów.
Czemu Straż Miejska przypomina miezkańcom o oidśnieżani, a Wróblewskiemu mandatu nie dowali za nieodśnieżone i nie posypane chodniki, ulice.
Szanowny internauto o ksywie maj jatenko - ustawa wyraźnie narzuca ci obowiązek odśnieżania na własny koszt. Wynika to zarówno z orzeczeń sądu (tzw glosa) jak i prawa własności gruntu, na którym znajduje się posesja, jak również z prawnie przyjętych zasad odpowiedzialności osób i podmiotów za utrzymanie czystości i porządku w miejscu zamieszkania. Z tych samych względów każdy administrator (spółdzielnia, wspólnota itp.) czyni to we własnym zakresie, a kosztami może obciążać mieszkańców (w ramach czynszu), członków tych ogniw, gdyż w ich imieniu wykonuje te zadania. Także Zenek nie marudź i wstawaj do roboty, bo czas na odśnieżanie. A tak w ogóle to radzę wszystkim właścicielom nieruchomości, aby dokładnie zapoznali się z aktami własności, a szczególnie z planami ich położenia, skąd wynikają określone obowiązki postępowania.
Pokazujcie jak byle jak lub wcale nie odświeżone są chodniki : urzedy,biura i instytucje. Ciągle tylko prywatne domy a zbk,a spółdzielcze. Nietykalni
Panie Melchior. Przeczytałem Uchwałę Nr VII/78/2015 Rady Miejskiej w Elblągu z dnia 28 maja 2015 r. i ustawę i nigdzie nie ma zapisu, że mam sprzątać śnieg na własny koszt. Nie wierzysz? Przeczytaj. Jest zapis tylko zobowiązujący mnie do tego. Dlatego podaj pan numer biurka na jaki mam słać faktury, bo jak sam napisałeś, wstaję rano i za ***zielam do pracy i pracuję na twoją pensję i nie mam czasu na darmowe wysługiwanie się.
W ten sposób jak Pan pisze to można podjąć uchwałę ,że własciciel posesji -będzie musiał łatać dziury w jezdni czy chodniku i wymieniać żarówki w lampach i nawet płacić za prąd. A za grunt na którym stoi mój dom płacę podatek. Można też podjąć uchwałę ,że do obowiązku właściciela należy konserwacja kanalizacji sieci elektrycznej itd.