Środa, 27.11.2024, Imieniny: Ksenia, Walerian, Franciszek
Nie masz konta? Zarejestruj się »
zdjęcia
filmy
baza firm
reklama
Elbląg » artykuły » artykuł z kategorii AKTUALNOŚCI

Dostawcy internetu oszukują

13.02.2008, 15:35:12 Rozmiar tekstu: A A A
Dostawcy internetu oszukują

W Dzień Bezpiecznego Internetu Urząd Ochrony Konkurencji i Konsumentów przypomina, o czym należy pamiętać podpisując umowę z operatorem. Jak ukazują statystyki, już 40 procent gospodarstw domowych posiada dostęp do internetu. Wraz ze wzrostem tej liczby, zwiększa się liczba skarg na wadliwie wykonywane usługi,w tym na zła jakość łączy.

Najczęściej stwierdzone naruszenia dotyczą między innymi ograniczania odpowiedzialności za należyte wykonanie usługi. W umowach o dostawę Internetu zawieranych z konsumentami przedsiębiorcy ograniczają swoją odpowiedzialność np. do wysokości 1/30 opłaty abonamentowej, za każdy dzień w którym przerwa w świadczeniu usług trwała dłużej niż 12 godzin. Ponadto odpowiedzialność operatora nie może przekroczyć wartości dwumiesięcznej opłaty abonamentowej.

Warto zauważyć, że w odwrotnej sytuacji odpowiedzialność nie jest ograniczona. Jeżeli odbiorca nie przestrzega zasad umowy, dostawca może żądać odszkodowania w pełnej wysokości, co wciąż jest absurdalne i praktykowane na naszym rynku. Przedsiębiorcy zastrzegają sobie też prawo do ograniczenia świadczenia usług, uzasadniając to na przykład względami technicznymi. Może to doprowadzić nawet do sytuacji, że nie będziemy mieć dostępu do internetu, a zobowiązani będziemy do opłacania abonamentu w pełnej wysokości.

Ponadto dostawcy nie informują w umowach o warunkach składania reklamacji. Zgodnie z zasadami istnieje obowiązek zamieszczenia informacji o temat uprawnień i obowiązków, których nie zagwarantowanie skutkuje złożeniem reklamacji. Takie praktyki narażają odbiorców na negatywne konsekwencje poprzez niewłaściwe reklamowanie usługi.

Wszystkie te przypadki są szczególnie trudne do rozwiązania, jeżeli umowa podpisana z operatorem jest na określony czas – na przykład rok, dwa lub trzy lata. Warto czytać regulaminy i załączniki, sprawdzając czy dostawca nie umieścił tam klauzul, które mogą być dla nas co najmniej niekorzystne.

W razie problemów z dostawcami Internetu, konsumenci mogą liczyć na bezpłatną pomoc u rzeczników konsumentów. W Elblągu biuro rzecznika mieści się przy ulicy Saperów14a. Bezpośredni telefon - 239-49-09.

Milan

Oceń tekst:

Ocen: 0

%0 %0


Komentarze do artykułu (0)

Dodaj nowy komentarz

Redakcja serwisu info.elblag.pl nie odpowiada za treść komentarzy i treści dostarczone przez firmy i osoby trzecie.
Jeśli chcesz z nami tworzyć serwis napisz do nas e-mail.


Regulamin komentowania artykułów w serwisie info.elblag.pl

W trosce o kulturę i wysoki poziom debaty w serwisie info.elblag.pl wprowadza się niniejszy Regulamin.

  1. Komentujący umieszczając treści sprzeczne z prawem musi liczyć się, że może ponieść odpowiedzialność karną lub cywilną.
  2. Komentarze dodawane przez czytelników służą prowadzeniu poważnej i merytorycznej dyskusji na temat zamieszczonych wiadomości oraz problemów z nimi związanych.
  3. Czytelnicy mogą umieszczać informacje i opinie niezwiązane z treścią artykułów dla istotnych powodów (np. poinformowanie innych czytelników o wydarzeniach).
  4. Zabrania się dodawania komentarzy: wulgarnych, obraźliwych, naruszających dobra osobiste osób trzecich lub zawierających treści zabronione przez prawo.
  5. Celem komentarzy nie jest prowadzenie jałowych sporów osobistych między czytelnikami.
  6. Wszystkie wpisy stojące w sprzeczności z powyższymi warunkami będą niezwłocznie kasowane w całości bądź w części.
  7. Redakcja interpretuje Regulamin i decyduje, które wpisy, komentarze (lub ich części) należy usunąć i dokona tego w możliwie jak najszybszym czasie.


Właścicielem serwisu info.elblag.pl jest Agencja Reklamowa GABO

Copyright © 2004-2024 Elbląski Dziennik Internetowy. Wszystkie prawa zastrzeżone.


1.5959551334381