Jutro (28 grudnia) po raz ostatni w tym roku radni zbiorą się w sali sesyjnej by zagłosować nad projektami uchwał. Wśród nich jest ten dotyczący ustalenia wykazu wydatków zamieszczonych w budżecie miasta, które nie wygasają z upływem roku budżetowego oraz ustalenie planu finansowego wydatków.
Według projektu uchwały „wykaz nierealizowanych wydatków ustala się w wysokości 18 mln 759 tys. 703 zł”.
Konieczność zamieszczonych w budżecie miasta Elbląg wydatków, które nie wygasają z upływem roku budżetowego związana jest z:
1. wydatkami majątkowymi:
- Odnowa nawierzchni dróg w Elblągu (Departament Zarząd Dróg) – w dniu 01.07.2022r. zawarta została umowa nr DZD/ID-20/2022 na wykonanie robót, z terminem realizacji 6 miesięcy od daty przekazania terenu budowy. Z uwagi na wystąpienie w listopadzie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie prac w określonej technologii część robót została wstrzymana do czasu wystąpienia korzystnych warunków atmosferycznych. W grudniu zawarto aneks do umowy. Termin zakończenia robót budowlanych ustalono do końca I półrocza 2023r. – kwota 1.362.542zł.
- Budowa odcinka drogi powiatowej ulicy Wschodniej w Elblągu – Etap I: ul. Wschodnia BIS (Departament Zarząd Dróg) – w dniu 04.10.2021r. zawarta została umowa nr DZD/ID-28/2021 z wykonawcą dokumentacji projektowej oraz robót budowlanych. W III kwartale 2022r., po zakończeniu prac projektowych, uzyskaniu wszystkich niezbędnych pozwoleń i uzgodnień, rozpoczęto roboty budowlane. W trakcie robót Wykonawca natrafił na grunty nośne, co wymaga przeprowadzenia dodatkowych badań w celu opracowania rozwiązań zamiennych w zakresie posadowienia drogi i uniemożliwi wykonanie wszystkich prac założonych w harmonogramie 2022r. Roboty budowlane zostaną zakończone do końca I półrocza 2023r. – kwota 3.770.790zł.
- Budowa połączenia ulic: Związku Jaszczurczego z Drogą Wojewódzką nr 500 wraz z przebudową odcinka ul. Zw. Jaszczurczego (Departament Zarząd Dróg) – umowę na opracowanie dokumentacji projektowej zawarto w dniu 25.11.2021r. Termin zakończenia prac nad dokumentacją projektową uległ wydłużeniu w wyniku przedłużającej się procedury uzyskania uzgodnień z podmiotami zewnętrznymi. Po uzyskaniu pozwolenia na budowę rozpoczęto procedurę przetargową związaną z wyborem wykonawcy robót budowlanych. Umowa zawarta została w grudniu 2022r. z terminem realizacji zadania do końca I półrocza 2023r. – kwota 3.560.460zł.
- Przebudowa sygnalizacji świetlnych w ciągu ul. Bema w Elblągu (Departament Zarząd Dróg) – w dniu 04.10.2022r. zawarta została umowa nr DZD/ID-23/2022 na wykonanie I i II etapu dokumentacji projektowej. Po otrzymaniu I etapu dokumentacji rozpoczęto procedurę przetargową związaną z wyborem wykonawcy robót budowlanych. Umowa zawarta została w grudniu 2022r. z terminem realizacji zadania do końca I półrocza 2023r. – kwota 262.359zł.
- Odnowa nawierzchni ul. Oboźnej w Elblągu (Departament Zarząd Dróg) – zadanie realizowane jest wspólnie z Inwestorami zewnętrznymi, którzy zawarli z Gminą Miasto Elbląg umowy drogowe na partycypację w kosztach wykonania robót budowlanych. Rozpoczęcie prac budowlanych możliwe było po zakończeniu prac leżących po stronie Inwestorów zewnętrznych. Umowa na wykonanie I etapu prac budowlanych zawarta została w grudniu 2022r. z terminem realizacji zadania do końca I półrocza 2023r. – kwota 148.780zł.
- Budowa ogólnodostępnych miejsc postojowych w obszarze Starego Miasta w Elblągu (Departament Zarząd Dróg) – w dniu 28.10.2022r. zawarta została umowa nr DZD/ID-24/2022 na budowę miejsc postojowych w ul. Kumieli wraz z przebudową odcinka ul. Kumieli. Zgodnie z warunkami zawartej umowy roboty budowlane zostaną zakończone w I półroczu 2023r. – kwota 79.704zł.
- Budowa infrastruktury informatycznej Urzędu Miejskiego i jednostek podległych (Departament Innowacji i Informatyki) – przedłużające się procedury przetargowe oraz kilkukrotne próby wyłonienia Wykonawcy spowodowały, iż umowy na realizację zadania zawarte zostały w listopadzie i grudniu 2022r. Termin realizacji zadania to 90 dni od daty podpisania umowy, natomiast ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r. – kwota 882.000zł.
- Upięknijmy Park Traugutta – instalacja monitoringu (Departament Innowacji i Informatyki) – umowa na Rozbudowę Systemu Monitoringu Wizyjnego IP Miasta Elbląg zawarta została w grudniu 2022r. Opóźnienie w realizacji zadania spowodowane było kilkukrotną próbą wyłonienia Wykonawcy w kolejnych postępowaniach przetargowych. Termin realizacji zadania to 90 dni od daty podpisania umowy, natomiast ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r. – kwota 449.718zł.
- Modernizacja Zespołu Szkół Mechanicznych przy ul. Komeńskiego 39 w Elblągu (Departament Inwestycji) – w dniu 03.08.2022r. podpisane zostały umowy na wykonanie I etapu robót budowlanych: część I – wymiana okien, część II – roboty elektryczne. W dniu 20.10.2022r. powołana została komisja przetargowa do przygotowania i przeprowadzenia postępowania o udzielenie zamówienia publicznego na wykonanie II etapu realizacji zadania – wymianę okien w sali gimnastycznej. Umowę podpisano w grudniu 2022r. z terminem realizacji zadania do końca I półrocza 2023r. – kwota 203.299zł.
- Przebudowa dobudowanej części budynku w I Liceum Ogólnokształcącym przy ul. Pocztowej 2 w Elblągu (Departament Inwestycji) – w dniu 16.05.2022r. podpisana został umowa nr DI-7/2022 na wykonanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej dla przebudowy dobudowanej części w I Liceum Ogólnokształcącym. W dniu 15.09.2022r. ukazało się ogłoszenie o zamówieniu na wykonanie robót budowlanych. W dniu 15.11.2022r. podpisano umowę nr DI-20/2022 na przebudowę dobudowanej części budynku w I LO przy ul. Pocztowej 2. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r. – kwota 289.345zł.
- Modernizacja boksów wewnętrznych w budynku psiarni w schronisku dla zwierząt w Elblągu (Departament Gospodarki Miasta) – w dniu 06.10.2022r. zawarta została umowa nr DI-15/2022 na modernizację boksów wewnętrznych w budynku psiarni w schronisku dla zwierząt w Elblągu. W dniu 12.10.2022r. przekazano Wykonawcy teren budowy. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 28.02.2023r. – kwota 113.206zł.
- Utworzenie fontanny w Parku Kajki i instalacja monitoringu (Departament Inwestycji) – w dniu 27.05.2022r. powołana została komisja przetargowa do przeprowadzenia postępowania przetargowego na opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej i wykonanie robót budowlanych w systemie „zaprojektuj i wybuduj”. W dniu 08.09.2022r. podpisana została umowa nr DI-12/2022 na opracowanie dokumentacji oraz budowę fontanny z zagospodarowaniem terenu. Umowny termin realizacji zadania 08.02.2023r., natomiast ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r.– kwota 435.462zł.
- Rewitalizacja przestrzeni parkowych w Elblągu (Departament Inwestycji) – projekt rewitalizacji otwartych przestrzeni publicznych parków miejskich w Elblągu obejmuje Park Planty, Park Gen. Nieczuja – Ostrowskiego oraz część Parku Dolinka. Przedłużające się procedury przetargowe oraz kilkukrotne próby wyłonienia Wykonawcy spowodowały, iż umowy na realizację zadania zawarte zostały w grudniu 2022r. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r. – kwota 2.335.300zł.
- Rewitalizacja przestrzeni parkowych w Elblągu – etap II (Departament Inwestycji) – na realizację zadania pozyskano dofinansowanie z Regionalnego Programu Operacyjnego Województwa Warmińsko – Mazurskiego na lata 2014 – 2020. Umowa o dofinansowanie została podpisana 13.07.2022r. W dniu 29.09.2022r. ogłoszono przetarg na wybór wykonawcy robót budowlanych. Umowa z Wykonawcą podpisana została w grudniu 2022r. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r . – kwota 352.799zł.
- Budowa sanitariatu na terenie stadionu miejskiego, modernizacja kas biletowych, rewitalizacja nawierzchni od ul. Agrykola oraz budowa parkingu (Departament Inwestycji) – w dniu 01.09.2022r. powołana została komisja do przygotowania i przeprowadzenia postępowania na wybór Wykonawcy robót budowlanych. Wpłynęła jedna oferta, której cena przekroczyła wartość Zamawiającego. Zabezpieczono dodatkowe środki na realizację zadania W dniu 30.11.2022r. zawarta została umowa nr DI-21/2022. Termin wykonania robót 01.03.2023r., natomiast ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r. – kwota 640.262zł.
- Rewitalizacja kąpieliska miejskiego w Elblągu (Departament Inwestycji) – umowę nr DI-14/2022 na opracowanie zamiennej dokumentacji projektowo – kosztorysowej zawarto w dniu 19.09.2022r. z terminem realizacji zadania do dnia 19.12.2022r. Długotrwałe uzgodnienia z gestorami sieci uniemożliwiły zakończenie opracowania dokumentacji w planowanym terminie. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r. – kwota 159.285zł.
2. wydatkami na zadania bieżące:
- Wymiana nawierzchni na moście w ciągu ul. Mostowej i Giełdowej (Departament Inwestycji) – w grudniu 2022r. podpisano umowę na opracowanie dokumentacji projektowo – kosztorysowej. Termin realizacji zadania do końca I półrocza 2023r. – kwota 25.000zł.
- Zimowe i letnie utrzymanie dróg (Departament Zarząd Dróg) – na zimowe i letnie utrzymanie dróg w mieście zawarta została umowa nr DZD/UD-14/2020 z Elbląskim Przedsiębiorstwem Gospodarki Komunalnej Sp. z o. o. z terminem dokonania wydatków do dnia 30.06.2023r. – kwota 2.000.000zł.
- Wykonanie prac związanych z naprawą instalacji elektrycznej zasilającej pomieszczenia serwerowni oraz klimatyzacji w budynku głównym Urzędu Miejskiego (Departament Innowacji i Informatyki) – w IV kwartale 2022r. zawarto umowę nr DOU/15/2022 oraz aneks dotyczące wykonania prac związanych z naprawą instalacji elektrycznej zasilającej pomieszczenia serwerowni oraz klimatyzacji w budynku głównym Urzędu Miejskiego. W związku z problemami ze skompletowaniem sprzętu wydłużono termin dokonania wydatków do dnia 31.03.2023r. – kwota 110.700zł.
- Obsługa prawna komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego (Departament Obsługi Urzędu) – w ramach obowiązującej umowy nr DOU/2/2022, zawartej na obsługę prawną komórek organizacyjnych Urzędu Miejskiego, określono ostateczny termin dokonania wydatków do dnia 30.06.2023r. – kwota 175.090zł.
- Usługi pocztowe w obrocie krajowym i zagranicznym (Departament Obsługi Urzędu) – w IV kwartale 2022r. zawarto umowę nr DOU/17/2022 na zakup usług pocztowych w obrocie krajowym i zagranicznym. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r. – kwota 565.000zł.
- Świadczenie usług utrzymania czystości w budynkach Urzędu Miejskiego w Elblągu i terenach im przyległych (Departament Obsługi Urzędu) – w ramach obowiązującej umowy nr DOU/5/2022, zawartej na świadczenie usług utrzymania czystości w budynkach Urzędu Miejskiego w Elblągu i terenach im przyległych, określono ostateczny termin dokonania wydatków do dnia 30.06.2023r. – kwota 184.476zł.
- Ochrona fizyczna obiektów Urzędu Miejskiego (Departament Obsługi Urzędu) – w ramach obowiązującej umowy nr DOU/13/2022, zawartej na ochronę fizyczną obiektów Urzędu Miejskiego, określono ostateczny termin dokonania wydatków do dnia 30.06.2023r. – kwota 165.570zł.
- Zapewnienie ciągłości usługi asysty technicznej EPED w Urzędzie Miejskim (Departament Innowacji i Informatyki) – w grudniu 2022r. zawarta została umowa dotycząca zapewnienia ciągłości usługi asysty technicznej EPED w Urzędzie Miejskim, zgodnie z postępowaniem DZP.271.109.2022.EG. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 28.02.2023r. – kwota 28.290zł.
- Zapewnienie ciągłości usługi asysty technicznej ESIP w Urzędzie Miejskim (Departament Innowacji i Informatyki) – w grudniu 2022r. zawarta została umowa dotyczącą zapewnienia ciągłości usługi technicznej ESIP w Urzędzie Miejskim, zgodnie z postępowaniem DZP.271.110.2022.JG. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 28.02.2023r. – kwota 43.665zł.
- Wdrożenie systemu zarządzania działaniami antykorupcyjnymi według normy ISO 37001 (Departament Innowacji i Informatyki) – w ramach obowiązującej umowy nr W/UMEL/385/WB/225/DOU/8/2022 dotyczącej wdrożenia systemu zarządzania działaniami antykorupcyjnymi według normy ISO 37001 konieczny jest zakupu odpowiedniego certyfikatu po wdrożeniu systemu. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 31.03.2023r. – kwota 11.070zł.
- Świadczenie usług serwisu i asysty technicznej w zakresie urządzeń firmy CISCO w Urzędzie Miejskim (Departament Innowacji i Informatyki) – w ramach obowiązującej umowy nr W/UMEL/142/WB/63/DIN/10/2022 dotyczącej świadczenia usług serwisu i asysty technicznej w zakresie urządzeń firmy CISCO w Urzędzie Miejskim określono ostateczny termin dokonania wydatków do dnia 30.04.2023r. – kwota 49.442zł.
- Zapewnienie ciągłości systemu druku wraz z serwisem na potrzeby Urzędu Miejskiego (Departament Innowacji i Informatyki) – w ramach obowiązującej umowy nr 434/WB/260/DIN/7/2020 dotyczącej Id: 2F16EE84-BF78-4F25-8B36-0699639ADF7B. Projekt zapewnienia ciągłości systemu druku wraz z serwisem na potrzeby Urzędu Miejskiego określono ostateczny termin wydatków do dnia 30.06.2023r. – kwota 78.000zł.
- Wykonanie usługi nadzoru autorskiego nad oprogramowaniem GEO - INFO (Departament Innowacji i Informatyki) – w grudniu 2022r. zawarta została umowa dotyczącą wykonania usługi nadzoru autorskiego nad oprogramowaniem GEO – INFO w Urzędzie Miejskim, zgodnie z zamówieniem publicznym 210/2022. Termin dokonania wydatków do dnia 30.04.2023r. – kwota 29.842zł.
- Wykonanie i dostarczenie modyfikacji w aplikacjach Systemu Otago do obsługi Elektronicznego Zawiadomienia Wierzyciela (Departament Innowacji i Informatyki) – w IV kwartale 2022r. zawarto umowę nr 23/2022/DIN dotyczącą wykonania i dostarczenia modyfikacji w aplikacjach Systemu Otago do obsługi eZW, tj. Elektronicznego Zawiadomienia Wierzyciela. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 28.02.2023r. – kwota 29.442zł.
- Świadczenie usług telekomunikacyjnych w sieci telefonii stacjonarnej i dostęp do internetu (Departament Innowacji i Informatyki) – w IV kwartale 2022r. zawarto umowę nr 26/2022/DIN dotyczącą świadczenia usług telekomunikacyjnych telefonii stacjonarnej i dostępu do internetu, zgodnie z postępowaniem DZP.71.64.2022.JG. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r. – kwota 60.000zł.
- Usługa rzeczoznawcy budowlanego – kwalifikacja obiektów budowlanych do postępowania podatkowego w podatku o nieruchomości (Departament Skarbnika Miasta) – w dniu 22.09.2022 zawarta została umowa nr 4/2022 dotycząca wykonania usługi rzeczoznawcy budowlanego – kwalifikacja obiektów budowlanych do postępowania podatkowego w podatku o nieruchomości. W dniu 02.12.2022 aneksowano termin realizacji zadania do dnia 24.02.2023r., ze względu na przeniesienie terminu oględzin nieruchomości. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.04.2023r. – kwota 23.370zł.
- Opracowanie dokumentu pn. „Gminny Program Rewitalizacji Elbląga” (Departament Strategii i Rozwoju) – w dniu 27.05.2022 roku zawarto umowę nr DSiR/21/2022 na opracowanie dokumentu pn. „Gminny Program Rewitalizacji Elbląga”. W grudniu 2022r. umowa została aneksowana, w związku z wydłużeniem terminów wykonania poszczególnych elementów przedmiotu Umowy. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r. – kwota 30.443zł. r) Remont alejek na Cmentarzu Dębica wraz z nadzorem inwestorskim (Zarząd Zieleni Miejskiej) – w dniu 21.11.2022r. podpisano umowę nr 74/NK/RB/2022 oraz w dniu 28.11.2022 umowę nr 75/NK/U/2022 na wykonanie remontu alejek na Cmentarzu Dębica wraz z nadzorem inwestorskim. Roboty zostały wstrzymane z uwagi na wystąpienie warunków atmosferycznych uniemożliwiających wykonanie prac. Termin realizacji zadania do dnia 31.05.2023r. Ostateczny termin dokonania wydatków nastąpi do dnia 30.06.2023r. – kwota 104.992zł.
Większość wydatków termin wykonania ma do końca czerwca 2023. Wyjątki stanowią: Modernizacja boksów wewnętrznych w budynku psiarni w schronisku dla zwierząt w Elblągu za 113 tys. 206 zł (28.02.2023 r.), Wykonanie prac związanych z naprawą instalacji elektrycznej zasilającej pomieszczenia serwerowni oraz klimatyzacji w budynku głównym Urzędu Miejskiego za 110 tys. 700 zł (31.03.2023 r.), Zapewnienie ciągłości usługi asysty technicznej EPED w Urzędzie Miejskim za 28 tys. 290 zł (28.02.2023 r.), Zapewnienie ciągłości usługi asysty technicznej ESIP w Urzędzie Miejskim za 43 tys. 665 zł (28.02.2023 r.), Wdrożenie systemu zarządzania działaniami antykorupcyjnymi według normy ISO 37001 za 11 tys. 70 zł (31.03.2023 r.), Świadczenie usług serwisu i asysty technicznej w zakresie urządzeń firmy CISCO w Urzędzie Miejskim za 49 tys. 442 zł (30.04.2023 r.), Wykonanie usługi nadzoru autorskiego nad oprogramowaniem GEO-INFO za 29 tys. 842 zł (30.04.2023 r.), Wykonanie i dostarczenie modyfikacji w aplikacjach Systemu Otago do obsługi Elektronicznego Zawiadomienia Wierzyciela za 29 tys. 442 zł (28.02.2023 r.) i Usługa rzeczoznawcy budowlanego –kwalifikacja obiektów budowlanych do postępowania podatkowego w podatku od nieruchomości za 23 tys. 370 zł (30.04.2023 r.).
Czy takie konkrety poprzednio były wykazywane i napisane "ludzkim" pismem? A o ul. Nowogródzkiej cicho sza?
Jak długo um będzie uzależniony od asysty innych informatyków pomimo, ze ma tylu informatyków zatrudnionych?
Referendum i koniec z tym daremnym towarzystwem.
Korzystam z okazji i w ramach wzajemności i wdzięczności kieruję do Witolda Wróblewskiego, v-ce prezydentów, Antoniego Czyżyka i RM, wyrazy z głębi głowy o pięknych, Wesołych Świętach i Szczęśliwym Nowym Roku jako i oni wszyscy nam mieszkańcom takowe złożyli za pośrednictwem miejskich portali a ulubionego przez nich info.el w szczególności. Że co ? Że zapomnieli? Że się gniewają? Nie, to nie oni, oni by nie zapomnieli ani się nie gniewali. Po prostu zanikła łączność z winy wrednych przeciwników i niewdzięcznych mieszczan. Witek - Do Siego!!!
Ci co chcą referendum nie liczą się w ogóle z publicznymi pieniędzmi. Niedługo wybory i to w ich ramach rozliczymy obecną władzę. Proszę pamiętać, by nie wierzyć nikomu z kukizowców, bo to ludzie posłuszni pisowcom. Dla nich liczy się tylko ich własny interes, a nie interes ludzi.
Zwolennicy referendum szczególnie akcentują jako błąd władz miasta wysokie zadłużenie. Oficjalne aktualne zadłużenie wszystkich 60 miast na prawach powiatu Polski wskazuje, że nasz gród zajmuje tu 40 miejsce. Wyprzedzają nas m. in. Łódź, Wrocław, Łomża, Siedlce, Rzeszów, Lublin Kraków, Koszalin, Gdynia, Słupsk, Konin, Legnica, Włocławek, Zielona Góra, Skierniewice, Żory, a poniżej Elbląga z zadłużeniem są Jastrzębia Góra, Tychy, Olsztyn, Gdańsk, Radom, Przemyśl, Jaworzno, Nowy Sącz. W tym zestawieniu elbląskie zadłużenie nie jest szczególnie wysokie i w przeliczeniu na 1 mieszkańca wynosi około 2500 złotych. Liderzy tego rankingu ten wskaźnik mają na poziomie od 3000 do 6000 złotych, a najmniejsi dłużyciele od 1000 złotych (Nowy Sącz) do 2000 zł na mieszkańca. W moim odczucie ten argument nie stanowi powodu do referendum, a jeśli inne są podobne to całe to referendum jest pomyłką.
Ludzie macie jeszcze tydzien na oddanie podpisow pod referendum. Idzcie i to zrobcie! ratujcie to miasto poki sie jeszcze da!
Tylko referendum może uratować to miasto od władzy z PSL, PO i Lewicy.