Najkorzystniejszą ofertę w postępowaniu dotyczącym zadania np. „Wykonanie robót budowlanych polegających na przebudowie torowiska tramwajowego wraz z konstrukcją i nawierzchnią drogową na skrzyżowaniu Al. Józefa Piłsudskiego z ul. Płk. Stanisława Dąbka w Elblągu” złożyła Firma Budowlano – Drogowa MTM SA z Gdyni, która swoje usługi wyceniła na 3 848 570,42 zł brutto.
Chcemy, aby większość prac odbyła się w okresie wakacyjnym, tak aby utrudnienia w ruchu i tymczasowe wyłączenie komunikacji tramwajowej było jak najmniej uciążliwe dla mieszkańców. Na czas realizacji inwestycji wprowadzone zostaną tymczasowe zmiany w organizacji ruchu, a także komunikacja zastępcza. O wszelkich zmianach będziemy informować mieszkańców z wyprzedzeniem po ustaleniu harmonogramu prac z wykonawcą i organizatorem komunikacji miejskiej.
Przebudowa tego skrzyżowania jest niezbędna ze względu na bezpieczeństwo kierowców, a także dla prawidłowego funkcjonowania komunikacji tramwajowej. Ponadto, przebudowa umożliwi zmianę w organizacji ruchu, która znacząco poprawi komfort kierowców – jadąc ulicą Płk. Dąbka będą mogli jechać na wprost z dwóch pasów.
Inwestycja jest jednym z elementów dużego projektu, którego celem jest przebudowa istniejących odcinków trakcji tramwajowej oraz zakup 10 nowoczesnych niskowejściowych wagonów taboru tramwajowego.
Na zakres robót, będących przedmiotem zamówienia, składa się między innymi:
- Przebudowa torowiska tramwajowego wraz z konstrukcją i nawierzchnią drogową w obszarze skrzyżowania, w ścisłym nawiązaniu do istniejących torów oraz układu drogowego,
- Przebudowa elementów odwodnienia układu drogowo-torowego,
- Regulacja sieci trakcyjnej i zabezpieczenie kabli trakcyjnych,
- Przebudowa peronów przystanków wraz z korektą usytuowania krawędzi peronowej, wyposażeniem ich w osłony przeciwbryzgowe, wiaty przystankowe z oświetleniem, zegarami i panelami fotowoltaicznymi,
- Przebudowa sygnalizacji świetlnej z optymalizacją systemu detekcji wraz z kanalizacją teletechniczną,
- Odtworzenie nawierzchni drogowej wraz z chodnikami i drogą dla rowerów,
- Wykonanie doświetlenia przejść dla pieszych i drogi dla rowerów,
- Niezbędna przebudowa infrastruktury technicznej w zakresie wynikającym z kolizją z infrastrukturą torowo-drogową.
- Wykonanie oznakowania poziomego i pionowego zgodnie z docelowym projektem organizacji ruchu drogowego,
- Urządzenie zieleni drogowej.
Więcej informacji wkrótce.
Biuro Prezydenta Miasta
Zespół Prasowy
To skrzyżowanie wyjątkowo nadaje się na przebudowę jako dwupoziomowe bezkolizyjne z uwagi na naturalną topografię terenu i byłaby to inwestycja stosunkowo tanią. A tak będzie kolejną prowizorka która za parę lat trzeba będzie remontować. Szkoda tak marnować pieniądze podatników. No cóż taki jest minimalistyczny wymiar intelektualny rządzących - mniejsza obrotnica, węższy tortury wodnyitd. Takie miniaturki jak u krasnali.
Wielopoziomowe skrzyżowania niszczą miasta. Nie idźmy tą drogą. Tylko rondo.
"Przebudowa sygnalizacji świetlnej z optymalizacją systemu detekcji" - może ktoś wyjaśnić co dokładnie to oznacza? Czy chodzi o system wykrywania nadjeżdżającego auta i zmiany świateł? czy za bardzo się rozmarzyłem ;)
Spieprza te skrzyzowanie na bank a emblongi będą pisać, że to wina pisu.... Ponad 40% poparcia dla... Który chce zniszczyć Pl
Mniej więcej coś koło tego.
Za wiele to tam się nie poprawi.
Pan Rembelski to znany fachowiec branży drgowo - piekarniczej. Cieszę się z zamieszczonego tutaj przez niego wpisu. To wyraz kunsztu erudycyjnego i nadzwyczajnego daru erystycznego
Przecież tam można zrobić tunel od Brzeskiej z wyjazdem na Piłsudskiego. Czy ci nieudacznicy z PO tego nie wiedzą? Druga sprawa mam zastrzeżenia co do prac remontowych na skrzyżowaniu Ogólna płk Dąbka. Tam kilka miesięcy temu remontowali przejazd przez tory i po tym remoncie ten przejazd czuć bardziej niż przed remontem. Co poszło nie tak i kiedy kolejny remont?
Czyli prowizorka z ścieżką rowerową żeby było bardziej niebezpiecznie i uciążliwie. Można było zrobić duże rondo jak to przy Teatralnej i upłynnić ruch. Można było postawić nawet wiadukt wykorzystując obniżenie terenu w stronę rynku. W pobliżu nie ma wysokich budynków. Czy ktoś płaci żeby było trzeba często poprawiać z naszej kieszeni?