Jeszcze w tym roku może ruszyć przebudowa 10 kilometrów drogi z Malborka do granicy z województwem warmińsko-mazurskiego. Obecnie trwa poszukiwanie wykonawcy. Inwestycja ma m.in. poprawić bezpieczeństwo na tym odcinku DK 22.
Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ogłosiła przetarg na rozbudowę drogi krajowej nr 22, od Królewa Malborskiego do granicy województwa warmińsko-mazurskiego.
Celem inwestycji jest poprawa bezpieczeństwa użytkowników drogi oraz dostosowanie parametrów do wymaganej klasy technicznej – m.in. poprzez przystosowanie nawierzchni do obciążeń do 11,5 t/oś. Rozbudowa obejmie ok. 10,2 km drogi krajowej od granic administracyjnych Malborka do granicy województwa pomorskiego z warmińsko-mazurskim, z wyłączeniem wcześniej przebudowanego skrzyżowania w Królewie Malborskim. Na trasie zostaną przebudowane skrzyżowania, skorygowane łuki poziome, spadki poprzeczne, przebudowany system odwodnienia i zbiorników retencyjnych. Ponadto zostaną przebudowane przepusty pod drogą krajową
- informuje gdański oddział GDDKiA.
Dodatkowo na remontowanym odcinku zostanie zbudowana lub przebudowana ścieżka pieszo-rowerowa wraz z miejscem postoju oraz kanał technologiczny. Prace budowlane przewidują również przebudowę kolidującej z inwestycją infrastrukturą techniczną.
Na oferty chętnych GDDKiA czeka do 16 lutego. Firma, która wygra postępowanie, będzie miała 19 miesięcy na realizację zadania.
Przebudowa odcinka z Malborka do granicy województwa warmińsko-mazurskiego to niejedyna inwestycja planowana na DK 22. Kierowcy od lat czekają na remont odcinka Elbląg- Fiszewo. Niemal od roku GDDKiA trwa przetarg na wykonanie dokumentacji projektowej tego zadania. Do przetargu stanęły cztery firmy. Inwestor, w lipcu powiadomił o wyborze najkorzystniejszej oferty. Zdaniem GDDKiA złożył ją Europrojekt z Gdańska. Od tej decyzji odwołali się pozostali uczestnicy przetargu, a Krajowa Izba Odwoławcza ją unieważniła. Obecnie trwa ponowna ocena wszystkich ofert.
Inwestycja będzie polegała na budowie drogi klasy GP (główna ruchu przyspieszonego) o przekroju 2+1 (czyli naprzemiennie dwa pasy ruchu w jednym kierunku i jeden w przeciwnym). Droga na odcinkach Fiszewo - Jegłownik i Jegłownik - Elbląg na przeważającej długości będzie biegła wzdłuż korpusu istniejącej DK22, stanowiącego wał przeciwpowodziowy. W przypadku obwodnicy Jegłownika, na podstawie dokumentacji STEŚ (studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowe), wybrany zostanie wariant przebiegu obwodnicy
- dodaje Karol Głębocki, Główny Specjalista ds. Komunikacji GDDKiA Oddział w Olsztynie.
Na to wychodzi, że odcinek Fiszewo - Jegłownik i Jegłownik - Elbląg będzie realizować nowa ekipa nieprawdaż panie Główny Specjalisto?