Fontanna na skwerze przed Katedrą św. Mikołaja to strzał w dziesiątkę w to upalne lato. Rzesze elblążan - tych małych i trochę większych - którzy codziennie oblegają wodotrysk, mówi sam za siebie. Teraz Miasto chce odpowiednio wypromować skwer wśród mieszkańców i turystów, a także zachęcić wszystkich do odwiedzenia w przyszłości wieży katedralnej, z której juz niedługo będzie można podziwiać panoramę Elbląga. Maja w tym pomóc magnesy na lodówkę, pocztówki i film promujący cały projekt.
Realizacja nowego, miejskiego skweru weszła w skład zadania "„Rewitalizacja placu katedralnego oraz wieży katedry św. Mikołaja w Elblągu” współfinansowany z UE. Jej drugim etapem jest rewitalizacja wieży katedry.
Obecnie rusztowania pną się po katedrze coraz wyżej. Po remoncie wieży zostanie ona udostępniona mieszkańcom i turystom - Na tarasie zostaną zamontowane lunety umożliwiające obserwację okolic. W połowie drogi na szczyt przewidziano strefę odpoczynku z miejscami do siedzenia - podaje Łukasz Mierzejewski z zespołu prasowego UM w Elblągu. - W drodze na górę będzie można również podziwiać widok na unikalne sklepienie katedry. Zabytkowe elementy wieży, stare elementy zegarowe zostaną odrestaurowane i wyeksponowane.
Projektanci dużą wagę przywiązują do bezpieczeństwa zwiedzających. Jednorazowo na wieży będzie mogło przebywać 10 osób. Wejście kolejnej grupy będą pilnowały specjalne bramki. Przebudowane zostaną klatki schodowe, a elementy nadajników i kabli schowane w obudowach.
Prace przy wieży powinny zakończyć się na jesieni tego roku. Tymczasem jednak Miasto chce odpowiednio wypromować sam skwer i projekt rewitalizacji wieży katedralnej. Mają w tym pomóc - nieodłączne przy każdym promowanym projekcie w naszym mieście - gadżety. Co tym razem?
Zadanie zostało podzielone na dwa etapy. W pierwszym wykonawca zrealizuje logo promujące cały projekt i przygotuje dwumiesięczną kampanię na internetowym serwisie społecznościowym, w którym znajdzie się miejsce na konkurs promujący projekt „Rewitalizacja wieży katedry św. Mikołaja w Elblągu oraz terenu pomiędzy katedrą a ulicami: Mostową, Wodną i Rybacką” – od pomysłu do ewaluacji. Zostanie także wyprodukowanych 200 szt. magnesów na lodówkę oraz 200 szt. pocztówek.
W skład drugiego etapu zadania wejdzie realizacja spotkania filmu promocyjnego, prezentujących wieżę katedralną oraz widok obiektów, które można dostrzec z wieży: zamek w Malborku, Krynicę Morską, Wysoczyznę Elbląską, wiatraki w Sztumie i Jezioro Drużno.
Przetarg ma zostać rozstrzygnięty w przyszłym tygodniu, 4 sierpnia.
Fontanna nie działa - nie ma czego reklamować :-(
za mało ławek a miejsce jest na nie.
Jaki sens i logika po co reklamować promować fontannę bo na dziś dzień jest ale za kilka lat może zniknąć i w tym miejscu powstaną kanienice na starych fyndamentach .A jak dla mnie w tym miejscu powinien powstać rynek staromiejski w tym kwartale ulic co jest obecny skwer .Wykorzystywac można ten plac na imprezy miejskie (wszelakie) a w dni kiedy nie ma rynku na Plk,Dabka rynek powinien odbywać się na starym miescie wlasnie na rynku staromiejskim i stare miasto by ozylo .CZY BY NIE MOGLO TAK BYC?????????????????pomyslcie
200 magnesów i 200 pocztówek. Rewelacja. Elblążkowo???