Mimo docieplenia i prac zewnętrznych związanych z budynkiem przy Wapiennej 17, w którym znajduje się Bursa Szkolna nr 3, potrzebne są również remonty w jego wnętrzu.
Trzy lata temu, w 2009 roku, Bursa nr 3 doczekała się prac termoizolacyjnych: docieplenia ścian i dachu, zmiany kolorystyki elewacji, wymiany drzwi i okien, modernizacji systemów grzewczych, wentylacji, instalacji elektrycznej i odgromowej. Zakres tych robót nie obejmował jednak całkowitej renowacji wnętrza budynku. Część prac ma zostać jeszcze wykonana.
6 listopada w Biuletynie Informacji Publicznej Urząd Miejski ogłosił przetarg nieograniczony na wykonanie pozostałych remontów przy ulicy Wapiennej 17. Prace mają obejmować m.in. odnowienie jednej z klatek schodowych i pomieszczeń znajdujących się na parterze, utworzenie systemu wentylacyjnego nad stołówką, renowację pomieszczeń sanitarnych, ochronę przeciwpożarową (w tym drzwi ognioodpornych na strych) oraz budowę podjazdu zewnętrznego dla osób niepełnosprawnych.
Dyrektor tego ośrodka, Danuta Stępień, pokazała nam pomieszczenia, które będą odnowione. Jedno ze znajdujących się na parterze służyło kiedyś za łazienkę dla chłopców. Aktualnie jest ono w opłakanym stanie: odchodząca z sufitu farba, obtłuczone kafelki, bardzo słabe oświetlenie i stare, zniszczone okna znajdujące się między dwoma pomieszczeniami. Zaraz obok „łazienki” jest mały pokoik, który wcześniej łączył ją z pozostałą częścią budynku, lecz teraz przejście to jest zamurowane. Niedaleko znajduje się odnowiona łazienka chłopców. Porównując starą z nową dostrzega się ogromny kontrast, ponieważ ta druga jest bardzo czysta i zadbana.
Klatka schodowa, o której mowa w przetargu, nie wygląda dużo lepiej niż pomieszczenie opisane wyżej. Dziury w ścianach, odrapana farba oraz pęknięcia w murze wskazują, iż część ta została dobudowana później. Stwarzają one duże niebezpieczeństwo, gdyż duże fragmenty tynku mogą spaść na mieszkające tam dzieci. Dlatego ta klatka schodowa i łazienka są wyłączone z użytku.
Zwycięzcę przetargu poznamy 21 listopada. Zostaną wtedy otwarte koperty z ofertami. Urząd Miejski wybierze z nich firmę, która dokona prac remontowych. Kryterium wyboru to jak zwykle najniższa cena. Wykonawca będzie musiał wypełnić zlecenie w ciągu miesiąca od daty udzielenia zamówienia.